Niestety nie posiadam takich fotek. W czasie kiedy miałem okazje wielokrotnie pokonywać ta trasę miałem około 10 lat i były to lata 80 ubiegłego wieku. W tamtym okresie nie posiadałem aparatu. Na komunie dostałem młotek abym sobie go wybił z głowy.
Przepraszam za ta małą dykteryjkę, a powracając do tematu,zazwyczaj wjeżdżały tam lokomotywy Sp42 ponieważ w tym okresie takie lokomotywy obsługiwały helską linie. Port co prawda miał swoją lokomotywę Ls 60 , ale nie pamiętam je abym ja kiedykolwiek widział w czasie pracy. Lokomotywa ta w została pocięta na złom w 1991 lub 1992 roku.
Miałem także okazje wjechać na teren portu parowozem z parowozowni w Kościerzynie, który (niestety nie pamiętam dokładnie czy był to 1985 czy 1986 rok) stał na Helu w charakterze grzałki i ogrzewał szpital wojskowy po wybuchu kotłów w wojskowej kotłowni. Kilka lat później rotacyjnie stały w tym samym miejscu przez kilka miesięcy dwa parowozy z Kościerzyny które także ogrzewały osiedla wojskowe podczas kapitalnego remontu kotłowni w byłej Komendzie Portu Wojennego Hel.
Powracając ponownie do tematu, do portu wpychane zazwyczaj były po kilkanaście sztuk wagony chłodnie oraz węglarki z węglem. Takich transportów chłodni było kilka w tygodniu. Ostatnimi składami wpychanymi do portu przed opisywanym wcześniej pociągiem z uczestnikami II Zlotu Kaszubów w Helu ciągniętym przez lokomotywę SU 46 były przez kilka miesięcy wahadła wagonów z kamieniami do umacniania nabrzeżna podczas remontu portu w latach 90-tych.