• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolejowy półwysep helski i linia 213

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.892 527 30
Na zdjęciu widać pięć przedziałów pierwszej klasy, a wagon 104A miał ich tylko cztery. Sądzę, że uwieczniony na fotce został wagon pierwszej klasy, typu 112Ad produkowany w HCP od 1967 roku.
Rzeczywiście, to nie może być "łamaniec" 1/2 klasa, więc pozostaje 112Ad.
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.547 19 9
Tam sa tylko 2 urządzenia, a po drugiej stronie tego wyjścia jest ich dodatkowych sześć...
A mnie zastanawia, po jakiego grzyba tyle tych klimatyzatorów na jeden mały budyneczek? Bo już wiemy, że to klimatyzatory, a nie pompy ciepła... Przy takiej liczbie i przeciętnej mocy urządzeń to tam małą kriokomorę można urządzić... :D
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.463 58 3
A mnie zastanawia, po jakiego grzyba tyle tych klimatyzatorów na jeden mały budyneczek? Bo już wiemy, że to klimatyzatory, a nie pompy ciepła... Przy takiej liczbie i przeciętnej mocy urządzeń to tam małą kriokomorę można urządzić... :D
Nawiązując jeszcze postu nr #2.834 to Kolega ma rację w Kuźnicy są pompy ciepła do ogrzewania i klimatyzacja. W Jastarni jak pisałem ogrzewanie jest gazowe. Nie dało mi to spokoju i musiałem sprawdzić.
A wracając do Mrzezina to tam pewnie cześć chłodnic czy skraplaczy (czort wie jak to się fachowo nazywa) to także pompy ciepła.
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.618 159 0
A przecież Gagarinom nie wolno wjeżdżać na Helankę (podobnie jak np. SU45)... No chyba że po modernizacji można. :)
Kiedyś, dawno temu gagariny i fiaty wjeżdżały. Gagariny prowadziły towary i latem exy, np. Neptuna. Fiaty prowadziły osobowe, sam jechałem 1995 roku ryflakiem 1 klasy w składzie ciągniętym przez fiata relacji Hel-Reda (tak, koniec w Redzie, dalej SKM).
Potem zabroniono na helankę wjazdu lokomotywom sześcioosiowym, bo "prostowały łuki", wyjątkiem były SU46, bo miały sprzęg międzywózkowy.
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.238 29 2
Dobry! Kolejne wakacje we Władku i moje obserwacje...
W weekendy z Gdyni do Helu o 10:17 jedzie osobowy Gdynia - Hel z SU42 (muszę zaobserwować, jak będzie w tygodniu).
O 11:06 z Gdyni ruszą TUR z Chojnic na Hel na SU42.
SU42 z TURa przechodzi na osobowy do Władka i stoi na dodatkowym torze. SU42 z porannego osobowego przechodzi na TURa do Chojnic.
SU42 z Władka po manewrach 17:27 jedzie znowu na Hel i wraca jako osobowy do Gdyni.
Ciekawy obieg i o 17 we Władku zajęte 3 tory przez czekajacy na dodatkowym torze osobowy na SU42, Nurka IC z Jantarem i SA do Helu. Fotki po wakacjach...
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.618 159 0
Siedzę teraz u siebie w Gnieżdżewie, 100 m od peronu PKP Swarzewo, więc mam pogląd na linię 213 i to co po niej jeździ. Główne składy to dalekobieżne ciągnięte przez Nurki lub unowocześnione stonki, szynobusy w trakcji podwójnej z rowerową bonanzą w środku i SM42/SU42 ze składem 2 bohuny + rowerowa bonanza + 2 bohuny. :)
 

Juras XR4Ti

Aktywny użytkownik
Reakcje
206 9 0
Siedzę teraz u siebie w Gnieżdżewie, 100 m od peronu PKP Swarzewo, więc mam pogląd na linię 213 i to co po niej jeździ. Główne składy to dalekobieżne ciągnięte przez Nurki lub unowocześnione stonki, szynobusy w trakcji podwójnej z rowerową bonanzą w środku i SM42/SU42 ze składem 2 bohuny + rowerowa bonanza + 2 bohuny. :)
Siedzę w Chałupach tuż przy torach i widzę to samo.
 

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.879 15 1
Trzy zdjęcia z jednodniowego wypadu na linię helską by pofotografować SM42-523, która dzień wcześniej weszła do planowego obiegu. Lokomotywie przywrócono historyczne barwy, szkoda, że nikt nie pomyśli by to samo zrobić z wagonami.


DSC_8287.JPG
DSC_8289.JPG
DSC_8297.JPG
 

Podobne wątki