• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolejowy półwysep helski i linia 213

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.474 58 3
Zatopione parowozy 13 X 2019 r. Jak obiecałem wstawiam zdjęcia.

Zdjęcia są z bliska i nie koniecznie widać całość, ponieważ jak wspominałem była martwa fala i jej energia podrywała piasek z dna oraz woda z tego powodu była lekko mętna.
Jakiś kawał blachy
GOPR0016.JPG
GOPR0018.JPG
GOPR0020.JPG


Skrzynia ogniowa o której już latem pisałem jak widać trochę zarosła
GOPR0022.JPG


... oraz wypłukało jej trochę więcej
GOPR0023.JPG
GOPR0024.JPG
GOPR0025.JPG
GOPR0026.JPG
GOPR0027.JPG
GOPR0028.JPG
GOPR0029.JPG
GOPR0030.JPG


To już druga skrzynia ogniowa która jest najbardziej widoczna, ta śruba ze stali nierdzewnej jest na ok 180 cm głębokości
GOPR0031.JPG


otwór do paleniska
GOPR0032.JPG
GOPR0033.JPG
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.474 58 3
c.d.
Wnętrze skrzyni ogniowej
GOPR0034.JPG
GOPR0035.JPG


... oraz z zewnątrz
GOPR0036.JPG


Tu widać wyrażenie jak piach jest miotany przez wodę
GOPR0037.JPG
GOPR0038.JPG
GOPR0039.JPG


ściana sitowia
GOPR0040.JPG


"zespórkowy "las
GOPR0043.JPG
GOPR0044.JPG
GOPR0046.JPG


Tu ponownie ściana sitowa moją rękę widać ponieważ musiałem się czegoś trzymać bo zdjęcia były by całkiem gówniane albo bym się na coś nadział
GOPR0047.JPG

oś w piasku
GOPR0049.JPG


Zderzak (zdjęcie wyostrzone)
GOPR0051.JPG


... oraz ten sam zderzak z tyłu bez kombinacji przy zdjęciu
GOPR0052.JPG

Ty widać niemalże brak fali a pod powierzchnią trochę rzucało
GOPR0057.JPG
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.474 58 3
coś pięknego ,skrzynia ogniowa z miedzi?
i jeszcze leży ?
A spróbuj to ruszyć :)


Trzecia skrzynia ogniowa w przyboju najbardziej zniszczona
GOPR0058.JPG


GOPR0060.JPG

... ooo coś tam odpadło;)
IMG_0114.JPG
parowóz 1.jpg
Parowóz.jpg


Żółta strzałka skrzynia ogniowa odsłonięta latem
Czarna strzałka skrzynia ogniowa najbardziej odsłonięta
Czerwona strzałka podwozie poziome z filmu
Fioletowa strzałka skrzynia ogniowa w przyboju
Owal cztery wystające z piasku osie

GOPR0057.JPG
 
Ostatnio edytowane:

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.562 253 31
Gwarantuję Tobie , że gdyby to była pancerka, jakiś Stug ,czy Panter , to dawno co do śrubki by wyciągnięto używając niewyobrażalnie wielkiego sprzętu. Ale to tylko biedne parowozy , które jeszcze dziś , nie rzadko gniją w krzokach . Ale pogadać z tymi od pancerki ,może by podjechali z ciągnikiem gąsienicowym z linami........może coś dla siebie by dźwignęli.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.474 58 3
Gwarantuję Tobie , że gdyby to była pancerka, jakiś Stug ,czy Panter , to dawno co do śrubki by wyciągnięto używając niewyobrażalnie wielkiego sprzętu. Ale to tylko biedne parowozy , które jeszcze dziś , nie rzadko gniją w krzokach . Ale pogadać z tymi od pancerki ,może by podjechali z ciągnikiem gąsienicowym z linami........może coś dla siebie by dźwignęli.
To się zgadza tym bardziej że czołgi itp cęściej są cale, a z parowozów co się dąło to i tak wykręcili po wojne
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.474 58 3
Spokoju parowozy mi nie dają i jest efekt martwej fali coraz bardziej te parowozy widać. Jednak woda jest jeszcze bardziej mętna 16 X 2019 r.II
Na początek 4 zdjęcia osi parowozu (bo tego jestem przekonany) przewróconego na bok. Po przyjrzeniu się osiom zauważyłem że jedna skrajna (najbliżej brzegu) ma mniejsza średnicę co przedstawiam na zdjęciach. Z tego można zawęzić podejrzenia do parowozów serii Ti, Oi, TKi, OKi. Jeżeli jeszcze coś zabierze piasku to przyjrzę się dokładniej podwoziu z tyłu parowozu może da się stwierdzić czy to kolejny parowóz czy tender.

I - oś widać palce wystają
GOPR0069.JPG


II - oś a przy następnych już nie dł palców 16 cm
GOPR0070.JPG


III - oś
GOPR0072.JPG


IV - oś
GOPR0073.JPG


Jeszcze film
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.474 58 3
c. d.

Woda jest mętna jak wspominałem ale jakby ktoś coś rozpoznawał to oczywiście proszę o informację
GOPR0074.JPG
GOPR0075.JPG
GOPR0076.JPG
GOPR0084.JPG
GOPR0090.JPG


Ponownie wnętrze skrzyni ogniowej
GOPR0099.JPG
GOPR0100.JPG


Na filmie cz. 7 widać pół otworu do paleniska a tu są w całości to ta sama skrzynia ogniowa . Wyobraźcie sobie jakie tam są prądy że kamienie przesuwa
GOPR0106.JPG
GOPR0112.JPG
GOPR0113.JPG
GOPR0114.JPG


Tu się skupiłem na skrzyni ogniowej najbliżej brzegu która w niedzielę 13 października była w przyboju a 16 października 3 m od brzegu!!! Zacząłem ją odkopywać i ma ona kwadratowy otwór paleniska. Nie zamieściłem jeszcze kilku zdjęć tej cześci ponieważ zdjęcia są do dupy i nic nie widać. W niedziele kolejne nurkowanie.
GOPR0118.JPG
GOPR0124.JPG


Film tego otworu
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.474 58 3
20 X 2019 r. Pogoda dopisała na Bałtyku cisza i spokój w końcu była porządna widoczność pod woda:)

1. Pierwsze pytanie co to jest ? Gruby solidny odlew
GOPR0136.JPG


2.
GOPR0137.JPG


3.
GOPR0138.JPG


4.
GOPR0139.JPG


5. Fragmenty skrzyni ogniowej
GOPR0140.JPG


6.
... ze stalowymi zespórkami ?
GOPR0141.JPG


7.
Z boku kawał blachy a z przodu..,
GOPR0142.JPG


8. Wracając do zdjęcia nr 6 te pręty to zespórki ?
GOPR0143.JPG


9.
GOPR0145.JPG


10
GOPR0147.JPG


11.
wracając do zdjęcia 7 to pozostałości po drzwiach paleniska
GOPR0149.JPG


12.
GOPR0150.JPG

13.
GOPR0151.JPG

14.
GOPR0154.JPG


15. Teraz ponownie to coś
GOPR0156.JPG

... po użyciu argumentów siły okazało się że zewnętrzna powłoka to rura zeżarta prze rdze a w środku jest druga rura lub trzpień.
GOPR0157.JPG


c.d.n.
 

Podobne wątki