• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Kolejowe wycieczki MIKOTa 1

OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.605 99 132
To nie kremówka, będziemy szukać dalej. Pojedziemy za Wisłok, do Przeworska i jak spotkamy Zbigniewa, to go pozdrowimy.
Ale że co? Wykolejnica jak wykolejnica, nic szczególnego. Latarnia lekko przekręcona i przydałoby się malowanie, ale ogólnie całość wydaje się nieźle utrzymana.
Ale jaka piękna. W domu takiej nie mam. I na ciagłach:p.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.475 7 0
Ha! Staropolskie proverbium rzecze: nie wywołuj wilka z lasu. To żart oczywiście, a relacja jak zawsze ciekawa. Gratuluję też koledze Piotrowi talentu modelarskiego. Z dużym sentymentem czytam o wyprawie do Babci. Tak jak u mnie, tylko jakieś 25 lub 30 lat temu (a nawet jeszcze wcześniej), a kierunek - Wielkopolska. Dawne czasy ale obrazy w pamięci wciąż żywe, i oby zawsze tak było.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.605 99 132
Dzisiejsza wycieczka.
Most drogowy w Tryńczy.
DSC04613.JPG

Zabytkowa strażnica przy mostach kolejowych na Wisłoku.
Szkoda, że nie spotkałem Kolegi Andrzeja, który tu był kilka dni temu.
DSC04618.JPG
DSC04628.JPG
DSC04630.JPG
DSC04631.JPG

W jakim celu tor jest zaszutrowany na moście? Czy chodzi o zmniejszenie drgań?
DSC04632.JPG

Jak na razie jedyny parowóz w Przeworsku. Miała być Px48, ale nadal czeka w Dynowie i niszczeje. Według pracowników PKD linia kolei wąskotorowej do Dynowa wymaga całkowitego remontu. Przewidują, że na koniec 2022 być może uda się uruchomić połączenie z Dynowem.
Informacja dla Kolegi Fenixa: Zbyszka nie spotkaliśmy.
DSC04638.JPG
DSC04639.JPG
DSC04642.JPG
DSC04644.JPG
DSC04645.JPG
DSC04647.JPG

Przemknął kibelek.
DSC04640.JPG

Intercity do Przemyśla.
DSC04651.JPG

Widok torowiska w Przeworsku.
DSC04662.JPG

Widok dworca od strony peronów.
DSC04668.JPG
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.605 99 132
Pędzik, niestety unieruchomiony, bo nie ma gdzie pojechać.
DSC04669.JPG

Nowy peronik dla miłośników kolei wąskotorowej. Obecnie Przeworsk Wąski jest w kapitalnym remoncie.
DSC04671.JPG

Zajrzeliśmy w każdą dziurę, a najciekawsza była szopa.
DSC04672.JPG
DSC04675.JPG
DSC04676.JPG
DSC04677.JPG

Porywamy wózek motorowy.
DSC04680.JPG
DSC04681.JPG

Wnętrze szopy.
DSC04684.JPG
DSC04690.JPG

Złote poręcze, jak w Orient Expressie.
DSC04694.JPG
DSC04695.JPG
DSC04696.JPG
DSC04697.JPG
DSC04698.JPG

Zabieramy, takiej w domu nie mamy!
DSC04699.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.524 556 30
W jakim celu tor jest zaszutrowany na moście?
W takim samym celu, jak wszędzie indziej - dla utrzymania toru we właściwej pozycji. Na mostach i wiaduktach, zależnie od ich konstrukcji, tor montuje się bezpośrednio na konstrukcji mostu (wiaduktu) - wtedy podkłady, nazywane mostownicami, mocuje się do konstrukcji, a na nich układa się szyny - albo tor układa się na warstwie tłucznia tak samo, jak na zwykłym torowisku poza mostem (wiaduktem). W tej drugiej sytuacji podkłady nie są bezpośrednio przymocowane do konstrukcji mostu (wiaduktu).
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.605 99 132
DSC04701.JPG
DSC04702.JPG

Resztki Rumuna.
DSC04705.JPG

O! Śrubki o! W domu sobie przykręcimy tory do makiety - Bondzik tak mówi i pokazuje łapką.
DSC04706.JPG

Ursusa też kradniemy. Też w domu takiego nie mamy.
DSC04708.JPG
DSC04709.JPG

Widok na starą parowozownię.
DSC04712.JPG

Żuraw do nawęglania.
DSC04718.JPG

Tabliczka na żurawiu.
DSC04721.JPG

Takie resztki tam...
DSC04719.JPG

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się przy przystanku w Tryńczy.
DSC04731.JPG

Widok na mosty.
DSC04735.JPG

Rozkład jazdy.
DSC04736.JPG

Wchodzimy do nastawni, a tam cudo. Tablica kluczowa.
DSC04737.JPG
DSC04738.JPG

I kluczyk. Pokręciliśmy wszystkim, czyli chyba światła na semaforach się zmieniały. Największy udział w tym przekręcie miał Flaczek. Jak się okazuje, ta tablica jest czynna - tak powiedział człowiek, któremu ręce opadły, co widać na zdjęciu:).
DSC04739.JPG
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.605 99 132
W takim samym celu, jak wszędzie indziej - dla utrzymania toru we właściwej pozycji. Na mostach i wiaduktach, zależnie od ich konstrukcji, tor montuje się bezpośrednio na konstrukcji mostu (wiaduktu) - wtedy podkłady, nazywane mostownicami, mocuje się do konstrukcji, a na nich układa się szyny - albo tor układa się na warstwie tłucznia tak samo, jak na zwykłym torowisku poza mostem (wiaduktem). W tej drugiej sytuacji podkłady nie są bezpośrednio przymocowane do konstrukcji mostu (wiaduktu).
Ale to zwiększa obciążenie mostu:niepewny:. Czy dzięki temu można szybciej przez ten most przejechać?
Kluczyki. Dowód na to, że nimi kręciliśmy, ile się da, a później wkładaliśmy od góry w celu zatwierdzenia pozycji blokady. A jeszcze był taki pulpicik, którego nie fotografowaliśmy, bo był zbyt nowoczesny i tam zatwierdzaliśmy nasze decyzje.;)
DSC04740.JPG

Tabliczka na tablicy.
DSC04741.JPG

Budka dróżnika nieopodal Tryńczy, opuszczona.:(
DSC04742.JPG

Widok w kierunku Tryńczy. Wracamy do domu, a po drodze zaliczamy basen.
DSC04744.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.524 556 30
Ale to zwiększa obciążenie mostu:niepewny:. Czy dzięki temu można szybciej przez ten most przejechać?
Przede wszystkim, mosty i wiadukty nie powinny powodować konieczności zmniejszenia prędkości, niezależnie od ich konstrukcji. Z pewnością tłuczeń trochę waży i w pewnym stopniu zwiększa obciążenie konstrukcji. Ale co jest lepsze, z różnych przyczyn, nie wiem, choć wydaje i się, że jednorodna konstrukcja toru, niezależnie od tego, czy na zwykłym ziemnym podtorzu, czy na moście, ma swoje zalety. Tu powinni wypowiedzieć się mostowcy. A ułożenie toru na moście na podsypce z pewnością przyczynia się do zmniejszenia drgań, przenoszonych na konstrukcję mostu. Ale na ile jest to istotne dla konstrukcji mostu, to już nie wiem.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.475 7 0
Zadanie dynamiki konstrukcji mostowej, i w zasadzie każdej konstrukcji, poddanej obciążeniu zmiennemu w czasie i poruszającemu się z dużą prędkością jest bardzo trudnym elementem analizy mechaniki budowli inżynierskich. Wjazd pociągu na most (wiadukt) z dużą prędkością zawsze staje się źródłem dużych sił dynamicznych, czyli sił związanych z masą układu pociąg-konstrukcja i przyspieszeniem aktywowanym przez poruszający się skład. Wektor tego przyspieszenia nie jest prostopadły do kierunku jazdy. Ogólnie mówiąc jest to bardzo trudne zadanie. Z punktu widzenia toru najbardziej narażona jest tzw. strefa przejściowa, zlokalizowana tuż przy przyczółkach mostowych. Kończy się tam w miarę stabilna podbudowa toru na gruncie w miarę skonsolidowanym (można modelować ją jako tzw. podłoże gruntowe typu Winklera, najprostszy model podparcia sprężystego belki-szyny), a sam układ tor-podłoże prawie skokowo zmienia swoją sztywność. Z punktu widzenia uogólnionych sił działających na konstrukcję mostu/wiaduktu obecność podsypki niewiele pomaga przy dużych prędkościach. Wszystko zawsze zależy od sztywności całego układu konstrukcyjnego. W dawniejszych budowlach mostowych, żelbetowych, ceglanych lub kamiennych tor umieszczany był na podsypce żwirowej lub innej (było to naturalne wypełnienie niszy, a żwir spełniał rolę amortyzatora), a prędkość jazdy pociągu poruszającego się przez taką konstrukcję była ograniczona.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.605 99 132
Po drodze powrotnej z basenu postanowiliśmy odwiedzić moją stację.
Cysterny z paliwkiem.
DSC04746.JPG
DSC04747.JPG
DSC04750.JPG

Nasza lokomotywa.
DSC04748.JPG
DSC04751.JPG
DSC04758.JPG

Flaczek prowadził.
DSC04752.JPG

Flaczek przejechał po stacji lokomotywą i się zmęczył.
DSC04755.JPG

Śladem torów do Mostostalu w Rudniku nas Sanem.
DSC04759.JPG
DSC04761.JPG

Stara rampa.
DSC04762.JPG

Żółta szyna.
DSC04766.JPG

Widok na stację o zachodzie słońca.
DSC04763.JPG

Tu był tor przy rampie.
DSC04764.JPG

Elektryczna wykolejnica.
DSC04767.JPG

Odcięty tor dojazdowy do fabryki z wykolejnicą.
DSC04770.JPG
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.605 99 132
DSC04771.JPG

Tu był tor, teraz go nie ma.
Nie rozumiem, wielkie, ciężkie konstrukcje stalowe wozi się tirami zamiast koleją.
DSC04772.JPG

Żywa lokomotywa zatrudniona w zakładzie do transportu wewnętrznego.
DSC04774.JPG

Platforma używana w fabryce.
DSC04776.JPG

Rozebrany tor dojazdowy do stacji. Szyny leżą tu, pod płotem.
DSC04775.JPG

Napęd z tego toru dojazdowego. Pewnie do trzeciej wykolejnicy. Zastanawiam się, dlaczego na tak krótkim odcinku było aż tyle wykolejnic? 100 metrów i trzy wykolejnice:niepewny:?
DSC04777.JPG

Klimatyczne zdjęcia.
DSC04778.JPG
DSC04780.JPG
DSC04782.JPG
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.605 99 132
Aha... Ktoś był w środku i nie pozwolił nam pobuszować, nie czekał na nas?
My byśmy chętnie od środka obejrzeli ten budynek. Przez brudne szyby jeden i drugi aparat gubi ostrość, dlatego nie mamy zdjęć
DSC04810.JPG

Manewry Turbostonki w Łętowni.
DSC04811.JPG
DSC04812.JPG