Dziękuję za te informacje, przydadzą się przy okazji symulowania ruchu pociągów na makiecie. Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie związane z tematem. Czasami widywałem składy towarowe pozbawione lokomotywy odstawione na torach głównych (a jeszcze częściej bocznych) w taki sposób, że końcówka składu wystawała za semafor. Czy w takiej sytuacji gdy lokomotywa podepnie się od tej wystającej strony, maszynista ma obowiązek wepchnąć skład za semafor, żeby widzieć wyświetlane na nim sygnały czy może sygnały podawane są mu wtedy w inny sposób (radio/ręcznie/rozkaz pisemny)?
To zagadnienie również ma znaczenie na makietach h0 z uwagi na zbyt krótkie tory stacyjne.
I może jeszcze jedno pytanie związane z powyższym zagadnieniem. Czy tabor pozbawiony lokomotywy może zostać zgodnie z przepisami odstawiony na torze głównym, skoro nie mogą występować w nich żeberka czy wykolejnice? Jak w takim razie zabezpieczyć tabor przed zbiegnięciem? Czy wystarczą płozy? (W h0 płozy hamulcowe produkuje np. Roco).
To zagadnienie również ma znaczenie na makietach h0 z uwagi na zbyt krótkie tory stacyjne.
I może jeszcze jedno pytanie związane z powyższym zagadnieniem. Czy tabor pozbawiony lokomotywy może zostać zgodnie z przepisami odstawiony na torze głównym, skoro nie mogą występować w nich żeberka czy wykolejnice? Jak w takim razie zabezpieczyć tabor przed zbiegnięciem? Czy wystarczą płozy? (W h0 płozy hamulcowe produkuje np. Roco).