• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej Warszawsko-Petersburska

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
#2
Kiedyś z Kolegą Hoartem próbowaliśmy ustalić miejsce wykonania jednego zdjęcia. Ja wtedy przypuszczałem, że może to być most na Bugu w Małkini, ale pomyliłem się. Ale do tego wątku pasuje:
Znalazłem opis odbudowy mostu na Bugu pod Małkinią, wkrótce po odzyskaniu niepodległości. Niestety nie jest ilustrowany zdjęciami. Ale może ten opis coś pomoże w identyfikacji. Zobacz załącznik 110911 Zobacz załącznik 110912 Zobacz załącznik 110913 Zobacz załącznik 110914 Zobacz załącznik 110915 Zobacz załącznik 110916 Zobacz załącznik 110917 Zobacz załącznik 110918 Zobacz załącznik 110919 Zobacz załącznik 110920

I jest jedno zdjęcie mostu małkińskiego po odbudowie. To jest jedna nitka mostu. Nie wiemy jak wyglądała druga. Dziś przez Bug w Małkini jest tylko jeden tor jak dobrze pamiętam Zobacz załącznik 110921
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
#3
Zapraszam do dyskusji wklejania zdjęć i wszelakich informacji o kolei Warszwsko-Petersburskiej, drugiej kolei po Wiedenskiej w Polsce.
A dopiero co ktoś pisał
Zbyt lakoniczne wyjaśnienie, moim skromnym zdaniem. Warto zacząć od początku, a mianowicie od "pieca" i "wody", a na końcu wspomnieć o płomienicach i płomieniówkach... Nie uważasz...?
Teraz tak... mniej więcej...
Robienie tematu na zasadzie samego "napiszcie, wklejcie" bez dodania niczego od siebie jest łagodnie w "złym smaku". Zwłaszcza, że coś na temat chyba sam wiesz, a na pewno podstawowe informacje możesz znaleźć. Ja parę większych ciekawostek w sieci widziałem, ale skoro Tobie się nie chce ich wyszukać to dlaczego mi się ma chcieć.
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#4
Robienie tematu na zasadzie samego "napiszcie, wklejcie" bez dodania niczego od siebie jest łagodnie w "złym smaku". Zwłaszcza, że coś na temat chyba sam wiesz, a na pewno podstawowe informacje możesz znaleźć. Ja parę większych ciekawostek w sieci widziałem, ale skoro Tobie się nie chce ich wyszukać to dlaczego mi się ma chcieć.
A może po prostu kolegę zaciekawił temat tej linii i chce poznać więcej szczegółów o niej, niż jest dostępne poprzez internet w źródłach łatwiej bądź trudniej dostępnych (plus inne źródła). Na tym forum nie raz widziałem zdjęcia z prywatnych kolekcji i informacje z różnych źródeł których próżno szukać w necie.
 
OP
OP
Mirek555k

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
#7
dla odmiany wyjazd z Białegostoku w stronę Grodna na lewo, a na prawo do Wołkowyska i najkrótrzą drogą przez Baranowicze- Stołpce- do Moskwy. Kuriery Paryż-Berlin- Moskwa szły właśnie tą drogą
0_b4580_a23fb939_XXXL.jpg

zdjęcie zrobione przez carskiego inżyniera przed wybuchem I WŚ
Na wiadukcie widać tramwaj konny... Ta sieć tramwajowa w Białymstoku była bardzo rozbudowana
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Mirek555k

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
#9
Nie masz racji... Kolego... Kolej Warszawsko- Petersburska i tyle... Pogrzeb troszkę w zakurzonych knigach, to się przekonasz
[DOUBLEPOST=1440618427,1440617856][/DOUBLEPOST]Kużnica Białosocka, przed II WŚ Kużnica Grodzieńska. Przybył pociąg z Grodna
[DOUBLEPOST=1440618856][/DOUBLEPOST]
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.316 504 30
#15
Ja niestety takich zdjęć nie mam. Mam fotki takiego toru 1435/1000 mm, ale tam konstrukcja jest trochę inna: tor wąski jest wewnątrz normalnego.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.316 504 30
#19
No, tu fajnie widać na obrotnicy jak niewielka jest ta różnica. Właśnie z powodu tak małej różnicy normalnie nie stosuje się toru 3-szynowego, tylko splot czterech szyn.
 

Podobne wątki