• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Kolej w Warszawie i okolicach

ziomus

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
Na bocznicy Schenkera też już trwają prace. Moim zdaniem też liczba torów zostanie okrojona bo część była już nie używana od dłuższego czasu, przez ostatnie lata odpadło paru odbiorców w okolicy, prócz LOTu i elektrociepłowni siekierki. Na stacji osobowej Okęcie jest już nowy peron. Wydaje mi się że warto teraz wybrać się z aparatem bo później nie wiadomo jak to będzie...
 
Ostatnio edytowane:

ziomus

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
Liczba robi wrażenie :) Niestety mogę sobie tylko wyobrazić jaki był ruch w latach 80-tych na podstawie map z tamtego okresu. Pamiętam że sporo wagonów do Siekierek stało na torach przy południowym odcinku ul.Zatorze, często przy przejeździe stała lokomotywa. Od czasu kiedy nie funkcjonuje złomowisko na Bokserskiej, pozostały ruch przesunął się bliżej ul.Kłobuckiej.
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
77 2 0
Liczba robi wrażenie :) Niestety mogę sobie tylko wyobrazić jaki był ruch w latach 80-tych na podstawie map z tamtego okresu. Pamiętam że sporo wagonów do Siekierek stało na torach przy południowym odcinku ul.Zatorze, często przy przejeździe stała lokomotywa. Od czasu kiedy nie funkcjonuje złomowisko na Bokserskiej, pozostały ruch przesunął się bliżej ul.Kłobuckiej.
Ale tory przecinające Kłobucką u zbiegu z Taborową już od dawna nie istnieją. Ostatnią bocznicą w tej okolicy była ładownia z 3 torami i garażem dla manewrówki przy Bokserskiej. Nie wiem, czy Kolega właśnie ją miał na myśli pisząc o złomowisku. Tory tej ładowni rozebrano w ub. roku, o czym była już mowa na forum.

http://forum.modelarstwo.info/threads/stare-warszawskie-bocznice-kolejowe.8509/page-9#post-429194
http://forum.modelarstwo.info/threads/stare-warszawskie-bocznice-kolejowe.8509/page-9#post-449137
http://forum.modelarstwo.info/threads/stare-warszawskie-bocznice-kolejowe.8509/page-7#post-400843

M.in. do tego miejsca prowadziły kiedyś tory:

http://forum.modelarstwo.info/threads/stare-warszawskie-bocznice-kolejowe.8509/page-9#post-467445
 

ziomus

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
Tak wiem o tym, czytałem ten wątek :) Chodziło mi o tory dla pociągów towarowych przy linii radomskiej. Pierwsza grupa była na wys. ulicy cybernetki, druga jest i właśnie trwają na niej prace modernizacyjne przy ul.Nowy Służewiec, obok starej ładowni. Trzecia grupa jest przy południowym odcinku ul.Zatorze która z powrotem zapełniła się składami.
zatorze.jpg okecie_5.JPG okecie_6.JPG
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
A w latach 80 do obsługi Okęcia i Piaseczna oraz bocznic przez nie obsługiwanych było zatrudnionych 7-8 lokomotyw z czego 2-3 to ST44
Liczba robi wrażenie :) Niestety mogę sobie tylko wyobrazić jaki był ruch w latach 80-tych na podstawie map z tamtego okresu. Pamiętam że sporo wagonów do Siekierek stało na torach przy południowym odcinku ul.Zatorze, często przy przejeździe stała lokomotywa. Od czasu kiedy nie funkcjonuje złomowisko na Bokserskiej, pozostały ruch przesunął się bliżej ul.Kłobuckiej.
Łącznie stacja Warszawa Okęcie miała 60-67 punktów zdawczo-odbiorczych(liczba podawana przez znajomego pracującego wiele lat jako ustawiacz) .Czyli przepompownie w Piasecznie ,EC Siekierki cały szereg zakładów i magazynów we wspomnianym rejonie .Przy jednej bocznicy było zlokalizowanych nieraz kilku odbiorców
 
Nie ma za co ;). Po to tu jesteśmy. Dodatkowo z prawej strony obu wagonów widać dużą literę R, która była koloru niebieskiego i oznaczała wagony izotermiczne specjalnie przeznaczone do przewozu ryb. Jako ciekawostkę do tego zdjęcia można chyba dodać, że z prawej strony dwóch chłodni w głębi widać wagon z angielskich dostaw UNRRA.
 

Podobne wątki