• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Kolej w Warszawie i okolicach

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.504 34 1
Dodam, że jest to jeden z niewielu semaforów, mogących wyświetlać sygnał S1a - jedno światło czerwone ciągłe i jedno czerwone migające - absolutny zakaz wjazdu do tunelu.
A ja dodam, że ani teraz, ani podczas poprzednich zamknięć tunelu nie był wyświetlany :( (mimo fizycznego zdjęcia torów) Co ciekawe (i widać to na zdjęciu) nie wykorzystano sygnalizatora samoczynnej blokady (który jak należy wnioskować wyświetla teraz sobie S2) jako tarczy ostrzegawczej przed D1. Czy ktoś widział tarczę ostrzegawczą On gdzieś na torach przed tunelem średnicowym? Proszę, niech ktoś ją widział, wtedy uwierzę, że "bylejakerstwo" na kolei jednak nie istnieje.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
360 5 1
Michał!!!!! Kompromitujesz się!!! Sygnału S1 ani S1a na semaforze nie używa się do zamknięcia toru dla robót. Sygnał bezwzględnego zakazu wjazdu do tunelu służy do wstrzymania ruchu w przypadku powstania jakiejś awarii lub zagrożenia bezpieczeństwa ruchu ale przy prowadzeniu normalnego ruchu pociągów. Tor dla robót zamyka się na zarządzenie na podstawie "Tymczasowego regulaminu prowadzenia ruchu podczas wykonywania robót" i tam jest opisany sposób zabezpieczenia toru zamkniętego (wykolejnice, tarcze D1, prowizoryczne kozły oporowe etc.). A już pomysł aby semafor sbl wyświetlający S5 był "tarczą ostrzegawczą" dla tarczy D1 to kuriozum którego po Tobie się nie spodziewałem(n):(.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.504 34 1
Michał!!!!! Kompromitujesz się!!! Sygnału S1 ani S1a na semaforze nie używa się do zamknięcia toru dla robót. Sygnał bezwzględnego zakazu wjazdu do tunelu służy do wstrzymania ruchu w przypadku powstania jakiejś awarii lub zagrożenia bezpieczeństwa ruchu ale przy prowadzeniu normalnego ruchu pociągów. Tor dla robót zamyka się na zarządzenie na podstawie "Tymczasowego regulaminu prowadzenia ruchu podczas wykonywania robót" i tam jest opisany sposób zabezpieczenia toru zamkniętego (wykolejnice, tarcze D1, prowizoryczne kozły oporowe etc.). A już pomysł aby semafor sbl wyświetlający S5 był "tarczą ostrzegawczą" dla tarczy D1 to kuriozum którego po Tobie się nie spodziewałem(n):(.
O kurczę! Ale wstyd! Nie załamuję się jednak bo taka kompromitacja uczy na wieki! A baty od Mistrza nie bolą! Dziękuję Nauczycielu :love:. Nie do końca chodziło mi o to, aby semafor sbl zastępował sygnał "On", chodziło mi raczej (w moim niesłusznym odczuciu) o inne kuriozum pod postacią wyświetlanego sygnału S2 gdy za rogiem stoi tarcza D1. Ponieważ nigdy nie widziałem na linii średnicowej nieruchomych tarcz wskazujących sygnał "On" myślałem że może chociaż wykorzystać do tego sbl-kę. Teraz już mi to przez myśl nie przejdzie :X3:. Co do informacji Kolegi Przemysława, to dziwię się, że się nie wyłącza sbl w ogóle. Natomiast bardzo zaciekawiła mnie kwestia wstrzymania ruchu w przypadku "awarii lub zagrożenia". Jak wtedy podaje się sygnał S1a? Z nastawni? W jakiś inny sposób? Bardzo proszę o korepetycję.
Mierny uczeń Michał.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.739 78 12
On...,D0... W zasadzie wygląd na gruncie jest taki sam. Różnica polega na tym, że tarczą D0 osłaniamy tarczę D1 (D0 do D1 w odległości drogi hamowania+200m)
Tarcza ostrzegawcza On informuje o obecności semafora w odległości drogi hamowania, który może podawać sygnały Sr1,Sr2 lub Sr3 (sygnalizacja kształtowa).

Pozdrawiam,
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
360 5 1
Z tego co wiem to sygnał S1a jest podawany z nastawni. Co do tarczy ostrzegawczej stałej (kształtowej) to zdarzyło mi się w ramach "ratowania sytuacji" ustawić ją przed semaforem świetlnym :cenzura::X3:. Na szczęście jednej już nie ma, a druga stoi przed semaforem wjazdowym z bocznicy bo normalna świetlna została skradziona i to chyba dwa razy i stwierdziliśmy, że lepsza stałą kształtowa niż żadna.....
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.178 504 30
Wiele instytucji ma konta na "fejsbukach", "tłiterach" i innych takich wynalazkach (ja nawet nie potrafię ich wymienić), więc nie dziwię się, że UTK ma na YouTube.
 

Santo Dzidzione

Mistrz tłuczniowania
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
864 4 0
hMmm.. Szczerze mówiąc nie bardzo wiem, gdzie był ten posterunek. Może to ten budynek, w którym teraz jest DB? Generalnie te zdjęcia są od wiaduktu z ul. Poleczki (widoczny na jednym ze zdjęć) w stronę przystanku osobowego. Akurat dziś nie było nic na przepompowni (często widuję tam Gamy tudzież inne 'manewrówki' Orlenu)
 

Podobne wątki