• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej w Poznaniu i okolicach

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
1.018 63 25
Nr toru że rozjeżdżają się inaczej niż peronów to pikuś... Najlepsze jest zmiana nr peronów "A/B" :ROFL: nic tylko wziąść popcorn i patrzeć jak naród biega :X3:
 

Diesant

Aktywny użytkownik
Reakcje
283 21 2
No cóż - numeracja podobno jest od budynku dworca. Skoro nie ma dworca, to można też pierdalnąć co się chce. W sprawie "dworca Poznań Gł" od wielu lat można tylko sparafrazować: "Wstyd mi za tych z Poznania ".
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.854 525 30
Numery peronów w jedną stronę a numery torów w drugą.
Tak bywało zawsze, numeracja torów jest od środka (od torów głównych zasadniczych) na zewnątrz, w jedną stronę nieparzyste, w drugą parzyste, a numery peronów kolejno od budynku dworca - tyle teoria. W praktyce, przy bardziej skomplikowanych sytuacjach, bywa różnie. Ale fakt, że w Poznaniu poszli na maksa z tym komplikowaniem. ;)
A tego nie rozumiem... :p
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.537 19 9
Ale fakt, że w Poznaniu poszli na maksa z tym komplikowaniem. ;)
Sporo w tym zaszłości historycznych.
Z tego, co pamiętam, to obecny peron 7 był peronem "wolsztyńskim", 8 - dalekobieżnym, a 9 był chyba historycznie osobną stacją, z czasów szczenięcym kojarzę, że przez pewien czas był wręcz wyłączony z użytku.
A numeracja jak numeracja. Wg mnie bardziej jednaznaczne są numery 7, 8, 9, niż np. 7, 7a, 7b.
 

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
555 13 0
Tak bywało zawsze, numeracja torów jest od środka (od torów głównych zasadniczych) na zewnątrz, w jedną stronę nieparzyste, w drugą parzyste, a numery peronów kolejno od budynku dworca - tyle teoria. W praktyce, przy bardziej skomplikowanych sytuacjach, bywa różnie. Ale fakt, że w Poznaniu poszli na maksa z tym komplikowaniem. ;)

A tego nie rozumiem... :p
Już tłumaczę zdjęciami:
Czy PUNKT WYDAWANIA ROZKAZÓW PISEMNYCH jest istotną komórką organizacyjną na kolei?
Proszę o obszerne wyjaśnienia, bo jestem zdezorientowany?

Punkt wydawania rozkazow pisemnych c.jpg


A tu na tle wiodącego gmachu:
Bartus aż sieza glowe zlapal c.jpg

Bartuś się za głowę złapał.
20200305_122331c.jpg
 
Ostatnio edytowane:

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
555 13 0
A tak u konkurencji na końcu budynku:
- Bartusiu, jak urośniesz, to będziesz mógł tu pracować.
- Co? W takiej norze?
20191219_125804c.jpg

20191219_125742c.jpg

20191219_130538c.jpg

U konkurencji też drzwi otwarte:
20191219_125901c.jpg

To będzie bardzo trudne do odwzorowania na makiecie.
I informacja o lokalizacji dla niezorientowanych:
20200305_122307c.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.854 525 30
Już tłumaczę zdjęciami:
Czy PUNKT WYDAWANIA ROZKAZÓW PISEMNYCH jest istotną komórką organizacyjną na kolei?
Niczego kolega @jezyzie nie wyjaśnił, przynajmniej mnie. Co ma piernik do wiatraka? Co to ma wspólnego z numeracją torów i rozjazdów? I co ma z tym wszystkim wspólnego "gender"?
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.746 41 4
Żadna nowość zmiany numeracji peronów. Już kiedyś było chyba w 1886 że były dwa pierwsze, dwa drugie i dwa trzecie perony i było tak, że od zachodniej strony licząc od budynku głównego były 1,2, i 3 peron a od wschodniej licząc od budynku był 2, 1 i 3-ci., a obecna numeracja weszła w życie w 1912 roku wraz ze zmianą ulokowania głównych kierunków przyjazdowo- odjazdowych i tak np do Berlina odjeżdżało się z obecnego peronu piątego a nie pierwszego.
 

Diesant

Aktywny użytkownik
Reakcje
283 21 2
Ja preferuję logikę w życiu. Dotychczas jak słyszałem, że jaiś pociąg stoi na peronie np 4a to biegiem na 4 i juz spokojnie szukam tabliczek albo pracownika pkpu i po uzyskaniu odpowiedzie gdzie jest ... szybki marsz w prawp lub lewo. Teraz w Stoliczy mojej Wielkopolski będzie - włącz aplikację, wyznacz drogę do 7 - bo on na pewno "logicznie" nie będzie za 6. A potem to już z górki - wyjdź z chlebaka i ..........jesteś na wiadukcie. Zawracasz kierujesz się na burgera, potem kątem oka widzisz, że wiara zapieprza w lewo i .... są schody na parkingoperon (dawny 1) i ... tabliczek gdzie dalej nie ma ..... Juz od Dworca Zachodniego jest lepiej, bo naturalnie schodzisz do tunelu pod peronami a tam zawsze jakaś tabliczka była.
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
1.018 63 25
Podstawowy błąd to likwidacja peronów A i B... To, że kolejność peronów będzie inna... Ok. Ale skoro stary 2 peron będzie jako 3 to niech stary 2A będzie jako 3A... Strach się bać tego syfu. Na logikę w tunelu każdy widząc 1, 2 i 3 będzie szukał dalej peronu 4. Nikomu nie przyjdzie do głowy iż peron 4 to przedłużenie 3 :X3:
Oj będzie się działo :p
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.537 19 9
Na logikę w tunelu każdy widząc 1, 2 i 3 będzie szukał dalej peronu 4. Nikomu nie przyjdzie do głowy iż peron 4 to przedłużenie 3.../QUOTE]
Wszystko zależy od czytelności oznaczeń dla pasażerów, które powstaną bądź nie...
Jeśli będą duże i czytelne tablice/strzałki kierujące na perony, to nie będzie miało znaczenia, czy peron ma symbol 3A czy 4.
 

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
555 13 0
Ja preferuję logikę w życiu. Dotychczas jak słyszałem, że jaiś pociąg stoi na peronie np 4a to biegiem na 4 i juz spokojnie szukam tabliczek albo pracownika pkpu i po uzyskaniu odpowiedzie gdzie jest ... szybki marsz w prawp lub lewo. Teraz w Stoliczy mojej Wielkopolski będzie - włącz aplikację, wyznacz drogę do 7 -bo on na pewno "logicznie" nie będzie za 6. A potem to już z górki - wyjdź z chlebaka i ..........jesteś na wiadukcie. Zawracasz kierujesz się na burgera, potem kątem oka widzisz, że wiara zapieprza w lewo i .... są schody na parkingoperon (dawny 1) i ... tabliczek gdzie dalej nie ma ..... Juz od Dworca Zachodniego jest lepiej, bo naturalnie schodzisz do tunelu pod peronami a tam zawsze jakaś tabliczka była.
A już napewno taksówkarz będzie wiedział gdzie podwieźć pasażera z obcego miasta. Ciągle nie wiemy co to jest punkt wydawania rozkaxów pisemnych. Pozdrawiam ze stołu operacyjnego.
 

Podobne wątki