• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Kolej w Krakowie i okolicach

salio

Aktywny użytkownik
Reakcje
16 1 0
#81
dawny dworzec przeładunkowy obsługujący bocznice do budostalu, krakowskiej fabryki domów( prefabrykaty do wielkiej płyty) i krakowskich tytoni
DSC_0106.JPG
DSC_0108.JPG
po prawej stronie ślad po rozebranym torowisku do fabryki domów
[DOUBLEPOST=1454173028][/DOUBLEPOST]wyjazd z dworca w kierunku bocznicy tytoni
DSC_0107.JPG

[DOUBLEPOST=1454173465,1454172804][/DOUBLEPOST]szyny już częściowo rozebrane ale mostek cały na dalszej części bocznicy
DSC_0110.JPG
, po prawej obok lampy resztki jakiegoś sygnalizatora
DSC_0109.JPG

[DOUBLEPOST=1454173828][/DOUBLEPOST]już zaasfaltowany przejazd przez ul. Sołtysowską
DSC_0113.JPG
 

Sebastian.W

Aktywny użytkownik
Reakcje
96 0 0
#83
Zawsze mnie fascynowały te bocznice bo pomimo, że są tak blisko centrum to zawsze wydawały mi się takie ukryte i niedostępne:). Ten kozioł na końcu żeberka jest bardzo uroczy:rolleyes:.
 

salio

Aktywny użytkownik
Reakcje
16 1 0
#84
porażające jest jak kolej z w Krakowie straciła na znaczeniu z piędziesięciu bocznic (pod koniec lat osiemdziesiątych) zostało ile?. dziesięć..?
 

Sebastian.W

Aktywny użytkownik
Reakcje
96 0 0
#86
A czy ktoś z kolegów orientuje się gdzie prowadziły a raczej do jakich zakładów bocznice tuż obok osiedla Złocień w Bieżanowie? Do niedawna istniał jeszcze przejazd na ulicy Półłanki koło KZN(n). Pierwsza o ile wiem do fabryki Fadom natomiast druga prowadziła w szczere pola..(n)
 

salio

Aktywny użytkownik
Reakcje
16 1 0
#87
nie ma problemu jak będę w pobliżu nie omieszkam.;)
[DOUBLEPOST=1454228920][/DOUBLEPOST]
A czy ktoś z kolegów orientuje się gdzie prowadziły a raczej do jakich zakładów bocznice tuż obok osiedla Złocień w Bieżanowie? Do niedawna istniał jeszcze przejazd na ulicy Półłanki koło KZN(n). Pierwsza o ile wiem do fabryki Fadom natomiast druga prowadziła w szczere pola..(n)
a jakieś zdjęcie ?będzie łatwiej
 

Sebastian.W

Aktywny użytkownik
Reakcje
96 0 0
#88
Niestety nie dysponuję fotkami bo chyba w terenie już niema śladu po torach:(. Jedynie na zdjęciach satelitarnych widać zarys. Chodzi o rejon pomiędzy ulicą Nad Drwiną a osiedlem Złocień.
 

salio

Aktywny użytkownik
Reakcje
16 1 0
#89
Chyba wiem o które Ci chodzi . w latach 90-tych "urban legends" głosiła że miały tam powstać jakieś zakłady remontowe broni pancernej UW ale komuna szybciej padła i nic z tego nie wyszło . Opowiadał mi ją gość zatrudniony w dawnym Biprostalu który to podobno robił projekty infrastrukturalne pod to "coś"
 

Sebastian.W

Aktywny użytkownik
Reakcje
96 0 0
#90
Czyli powstała bocznica do zakładów, których nigdy nie zbudowano. Świetna informacja(y). Pamiętam, że na końcu tej bocznicy była rampa i sporo słupów oświetleniowych a do okoła łąki i zarośla z tąd to miejsce było takie tajemnicze(n). Tamte strony są naprawdę ciekawe. W drodze prowadzącej do osiedla Złocień był kiedyś trójkąt do obracania parowozów o czym świadczą skośne przyczółki wiaduktu w pobliżu przejazdów kolejowych. A czy ktoś z Kolegów zna jakieś fotografie dawnego układu torów kolejowych w zakładach w Bonarce? Tam też była spora bocznica jednak dzisiaj na próżno szukać tam jakiś śladów..:(
 

salio

Aktywny użytkownik
Reakcje
16 1 0
#91
niestety nie mam , ale pamiętam gdy na studiach kleiłem plakaty obok na bilbordach widziałem trójkąt do obracania lok. był mniej więcej w miejscu dzisiejszej stacjo benzynowej przy galerii
 

Sebastian.W

Aktywny użytkownik
Reakcje
96 0 0
#92
To miejsce również pamiętam. Tory były w takim głębokim wykopie choć same zakłady niemam pojęcia co produkowały. Widziałem tam jedynie zdezelowane cysterny pod koniec lat 90 tych.
 

Wojtek_Kraków

Aktywny użytkownik
Reakcje
429 1 0
#94
W bonarce produkowano nawozy sztuczne (fosfat). Bocznica była tak jak pisze Sebastian w głębokim wykopie.
Z ciekawych rzeczy to jeszcze wzdłuż Wisły koło galerii Kazimierz jeszcze do niedawna były tory.
Na ul.Skrzatów tam gdzie jednostka wojskowa też biegły tory. Jeszcze z 10 lat temu były. Czy są nadal? Nie wiem.
Aha i jeszcze z tyłu almy (dawniej krakchemia) były szyny.
 

Sebastian.W

Aktywny użytkownik
Reakcje
96 0 0
#95
Dawniej też pomiędzy stacją Kraków Krzemionki a dworcem Płaszów tory biegły wąwozem tuż obok cmentarza. To miejsce interesuje mnie szczególnie:). Czy tam był wtedy przejazd kolejowy w poziomie ulicy Wielickiej?
 
OP
OP
MeteorKKR

MeteorKKR

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
217 8 0
#97
Do penetracji czy lokalizacji starych bocznic, układów torowych w Krakowie ect. polecam tą stronę:
http://mozliwosci.com/krakow/#1965,50.053715,19.936984,14
Zobaczenie i porównanie widoku z satelity/samolotu z lat 1944, 1965, 1996 i obecnych (2014?) tego samego wycinka terenu daje niesamowite możliwości :rolleyes:
Tylko lojalnie ostrzegam - wciąga na dłuuuugie godziny, więc przed użyciem skontaktuj się z lekarzem lub farmaceutą :D;)
Na zachętę wycinek o któym pisał Sebastian: tory w wąwozie koło cmentarza Podgórskiego w ww. latach:
Tory kolejowe koło cm Podgórskiego 1944.jpg


Tory kolejowe koło cm Podgórskiego 1965.jpg


Tory kolejowe koło cm Podgórskiego 1996.jpg


Tory kolejowe koło cm Podgórskiego 2012.jpg


A takich smaczków jest cała masa (dawna Kocmyrzówka, stacja Wisła, tory wąskotorówki cegielni na terenach gdzie obecnie jest zalew Bagry i inne :gwizd:)
A odpowiadając Sebastianowi - nad ulicą Wielicką był wiadukt (co widać świetnie na zdjęciach, do tego nie szła ona wtedy prosto)
Zaś co do historii kolei w Podgórzu polecam świetne spacery tematyczne w ramach Podgórskich Dni Otwartych Drzwi (wrzesień) które prowadzi pan Dominik Lulewicz ;)(y)
:cool:
 

salio

Aktywny użytkownik
Reakcje
16 1 0
#98
stacja kolejowa Kraków -Mydlniki z lewej strony toru ,ścieżka w miejscu dawnej bocznicy do kamieniołomu . Zlikwidowanej wraz z zakończeniem jego eksploatacji pod koniec lat 60-tych
DSC_0123.JPG
DSC_0124.JPG
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
381 5 1
Zdjęcia przedstawiają przystanek Kraków Mydlniki Wapiennik a nie stację Kraków Mydlniki która jest ok 2km dalej.
 

Podobne wątki