Ruch towarowy drobnicowy w Polsce zmalał do minimum .Jeśli chodzi o zapotrzebowanie na przewóz cysternami zapewne też jest nieco mniejsze.Kiedyś wiele cystern za czasów DEC miało stację macierzystą Słotwiny . Dziś gdy przejął to GATX to i gospodarka taborem jest inna i stacja Słotwiny straciła na znaczeniu .
[DOUBLEPOST=1471448820,1471447043][/DOUBLEPOST]
Tam gdzieś w lewym rogu -jeśli to kierunek północny była mała lokomotywownia z dwoma stanowiskami
Jest to budynek dawnej parowozowni byłej Kolei Dęblińsko - Dąbrowskiej (Iwanogrodzko - Dąbrowskiej), zbudowany ok. 1886 roku.
Niestety nie znam losów tego budynku w okresie międzywojennym. Jednak (jak słyszałem) nie było tam już wówczas czynnej parowozowni.
Po roku 1945 były tam naprawiane wagony towarowe.
W latach 80 spotkałem kiedyś pudło francuskiego wagonu towarowego (ex PLM), na którym odczytałem napis:
"Naprawa Par. Słotwiny 12.11.54" .
Po utworzeniu Służby Wagonów PKP w roku 1956, dawną Parowozownię Słotwiny podporządkowano powstałej wówczas Wagonowni Janów (później: Widzew-Janów, a jeszcze później-Wagonowni Łódź Widzew), organizując tam Punkt Naprawy Bieżącej wagonów (PNB Słotwiny), który wykonywał naprawy bieżące wagonów towarowych z wyłączeniem z ruchu.
Bywałem tam często służbowo w pierwszej połowie lat 80-tych i mam jak najlepsze wspomnienia z tych wizyt... Porządek, niezwykle kompetentny Mistrz, spokój, no i... piękne otoczenie
. Wewnątrz hali stała tam wówczas stara niemiecka wapniarka z drewnianą budką hamulcową (prod. Van der Zypen & Charlier /1924), służąca jako podręczny magazyn części.
Po utworzeniu Wagonowni Koluszki (wyodrębnionej z Wagonowni Łódź Widzew) PNB Słotwiny podlegał już do końca swojego istnienia WGW Koluszki.
Niestety nie wiem, kiedy ostatecznie zakończył swoją działalność?