• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Kolej na ziemi łódzkiej

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
9.511 18 0
Ujrzeć Pendolino w Słotwinach, to niemal jak trafić w totolotka 6 ;). W związku z pracami torowymi na CMK w rejonie Rawy, składy te w relacji Warszawa-Kraków, jeździły przez kilka dni właśnie przez Słotwiny. 7.08.2016r

1.jpg

2.jpg
 

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
9.511 18 0
Byłem tam ostatnio z 15 lat temu ,było sporo cystern .
Obecnie stacja świeci pustkami (vide foto poniżej). Trafić w Słotwinach na skład towarowy, to nie lada gratka.Rzeczywiście, jeszcze piętnaście lat temu można tam było spotkać całkiem sporo cystern. Nie wspomnę o wcześniejszych czasach, kiedy wagonów było tyle, że zostawały tylko dwa wolne tory dla osobówek.

1.JPG
 
OP
OP
M

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Ruch towarowy drobnicowy w Polsce zmalał do minimum .Jeśli chodzi o zapotrzebowanie na przewóz cysternami zapewne też jest nieco mniejsze.Kiedyś wiele cystern za czasów DEC miało stację macierzystą Słotwiny . Dziś gdy przejął to GATX to i gospodarka taborem jest inna i stacja Słotwiny straciła na znaczeniu .
[DOUBLEPOST=1471448820,1471447043][/DOUBLEPOST]
Obecnie stacja świeci pustkami (vide foto poniżej). Trafić w Słotwinach na skład towarowy, to nie lada gratka.Rzeczywiście, jeszcze piętnaście lat temu można tam było spotkać całkiem sporo cystern. Nie wspomnę o wcześniejszych czasach, kiedy wagonów było tyle, że zostawały tylko dwa wolne tory dla osobówek.

Zobacz załącznik 410856
Tam gdzieś w lewym rogu -jeśli to kierunek północny była mała lokomotywownia z dwoma stanowiskami
 

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
9.511 18 0
Powyższe zdjęcie - istna poezja! Jeśli można, proszę o więcej!!!
[DOUBLEPOST=1471551212,1471549820][/DOUBLEPOST]Jednak kiedy ma się szczęście, to i w Słotwinach można spotkać składy towarowe.
7.08.2016r

1.jpg


Stojący w oddali, po lewej stronie kadru, skład 10-ciu wagonów "Transwaggon" , dwa dni wcześniej od strony Żakowic przyprowadził rumun CTL-u.

2.JPG 3.JPG

Następnie się "odpiął" i pojechał do Koluszek. Tam podłączył się pod stojący skład cystern i po godzinie ruszył w kierunku Skierniewic (fotka nie dysponuję, ponieważ stanął na grupie towarowej zbyt głęboko).
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
Ruch towarowy drobnicowy w Polsce zmalał do minimum .Jeśli chodzi o zapotrzebowanie na przewóz cysternami zapewne też jest nieco mniejsze.Kiedyś wiele cystern za czasów DEC miało stację macierzystą Słotwiny . Dziś gdy przejął to GATX to i gospodarka taborem jest inna i stacja Słotwiny straciła na znaczeniu .
[DOUBLEPOST=1471448820,1471447043][/DOUBLEPOST]
Tam gdzieś w lewym rogu -jeśli to kierunek północny była mała lokomotywownia z dwoma stanowiskami
Jest to budynek dawnej parowozowni byłej Kolei Dęblińsko - Dąbrowskiej (Iwanogrodzko - Dąbrowskiej), zbudowany ok. 1886 roku.
Niestety nie znam losów tego budynku w okresie międzywojennym. Jednak (jak słyszałem) nie było tam już wówczas czynnej parowozowni.
Po roku 1945 były tam naprawiane wagony towarowe.
W latach 80 spotkałem kiedyś pudło francuskiego wagonu towarowego (ex PLM), na którym odczytałem napis: "Naprawa Par. Słotwiny 12.11.54" :).

Po utworzeniu Służby Wagonów PKP w roku 1956, dawną Parowozownię Słotwiny podporządkowano powstałej wówczas Wagonowni Janów (później: Widzew-Janów, a jeszcze później-Wagonowni Łódź Widzew), organizując tam Punkt Naprawy Bieżącej wagonów (PNB Słotwiny), który wykonywał naprawy bieżące wagonów towarowych z wyłączeniem z ruchu.
Bywałem tam często służbowo w pierwszej połowie lat 80-tych i mam jak najlepsze wspomnienia z tych wizyt... Porządek, niezwykle kompetentny Mistrz, spokój, no i... piękne otoczenie :). Wewnątrz hali stała tam wówczas stara niemiecka wapniarka z drewnianą budką hamulcową (prod. Van der Zypen & Charlier /1924), służąca jako podręczny magazyn części.

Po utworzeniu Wagonowni Koluszki (wyodrębnionej z Wagonowni Łódź Widzew) PNB Słotwiny podlegał już do końca swojego istnienia WGW Koluszki.
Niestety nie wiem, kiedy ostatecznie zakończył swoją działalność?
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
W latach 80 spotkałem kiedyś pudło francuskiego wagonu towarowego (ex PLM), na którym odczytałem napis: "Naprawa Par. Słotwiny 12.11.54" :).
I ja w latach osiemdziesiątych spotkałem dwuosiową, czterodrzwiową węglarkę z napisem MD Słotwiny lub Par. Słotwiny. Ta węglareczka stała sobie na torach Cementowni Żerań z przymocowanymi arkuszami blachy, ot ... taki improwizowany pług odśnieżny.
 

Podobne wątki