Przez większość moich "świadomych" wizyt na Olechowie, rolę maszyn manewrowych pełniły lokomotywy serii SM42, ewentualnie SM31. W początku lat dwutysięcznych, w związku z likwidacją "spalinówki" w Kutnie, do Łodzi trafiły czynne pojazdy SM30 i jak się później okazało doskonale się tu zaaklimatyzowały. Na terenie lokomotywowni przejęły niemal całkowicie manewry, ale niestety niesłychanie rzadko zapuszczały się na tory pobliskiej stacji. Stąd niestety fotografie tych uroczych maszyn, dotyczą w większości tylko terenu "szopy" i tym razem nie jest inaczej, choć akurat manewry z wagonami były dosyć wyjątkowe, a spowodowane potrzebą wywiezienia złomu z okolic starej kotłowni. W miejscu składowania metali do hutniczego odzysku, jeszcze kilkanaście lat wcześniej pracowały jako "grzejki" parowozy, zaś sam ceglany budynek istnieje do dzisiaj.
12. 09. 2003 r. SM31-157 Zakład Taboru Łódź Olechów.
Dwa lata później omawiana kotłownia i jej otoczenie wyglądało bardzo podobnie.
09. 10. 2005 r. Na ostatnią podróż do huty, szykowany jest ET22-714.
12. 09. 2003 r. SM31-157 Zakład Taboru Łódź Olechów.
Dwa lata później omawiana kotłownia i jej otoczenie wyglądało bardzo podobnie.
09. 10. 2005 r. Na ostatnią podróż do huty, szykowany jest ET22-714.
Ostatnio edytowane:
- 4
- 1
- 5
- 1
- Pokaż wszystkie