• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej na ORWO

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
#41
No ale mamy zagwozdkę. Taki stary 3 osiowy prusak na zdrowy rozum nie miał prawa jeździć jako wagon reastauracyjny. ALE ...
Ale skąd w takim razie mu się wzieło logo WARS?
Wagon czteroosiowy to grupa 28, być może pierwowzór modelu Roco, i podobny stoi sobie w miassteczku wagonowym na Helu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.467 552 30
#42
Tomasz Czapik napisał(a):
Taki stary 3 osiowy prusak na zdrowy rozum nie miał prawa jeździć jako wagon reastauracyjny. ALE ...
Ale skąd w takim razie mu się wzieło logo WARS?
I z całą pewnością nie jeździł. Z zasłyszanych informacji wynika, że był wykorzystywany jako magazyn miejscowego oddziału Warsu. A napis ktoś tak sobie namalował, ale za to ostatnie głowy nie dam...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.467 552 30
#44
Właśnie o tych wagonach jest wspomniany w wątku o pociągu "Chopin" (http://forum.modelarstwo.info/viewtopic.php?f=23&t=8915&p=146319#p146319) artykuł w "Mini Replice". Trzy wagony typu zwanego "Hansa", budowy późnych lat 1950-tych, zostaly pod koniec lat 1980-tych nieco zmodernizowane, specjalnie do obsługi pociągu "Chopin" Warszawa - Wiedeń. Z tej okazji namalowano na burcie napis po polsku "Wagon sypialny". Nie są to przedwojenne wagony CIWL, jakie jeździły w "Chopinie" do lat 1970-tych, a o których zasadniczo była mowa we wspomnianym wątku. Wagony te jeździły w "Chopinie" tylko kilka lat i właśnie w 1993 roku zakończyły karierę, a obsługę "Chopina" wagonem sypialnym przejął "Wars". Ciekwostką jest też, że konwojentem tych wagonów był zawsze (może z jakimiś wyjątkami) polski pracownik CIWL (nie wiem, czy obywatel polski czy austriacki). Modele wszystkich trzech wagonów wypuściło Roco.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.467 552 30
#47
Czy Kolega ma więcej zdjęć tego międzynarodowego pociągu? Interesują mnie te wagony DB. A przy okazji, jaki to był pociąg i kiedy ta fotka była zrobiona? Czy nie Frankfurt/M - Wrocław - Warszawa/Kraków? Tylko jak ja pamiętam, w tym pociągu wagony DB (zwykle 1/2 kl i 2kl/bagaż) jechały do Warszawy (nie przez Chebzie), nie do Krakowa. Ale może to inny skład?
 
OP
OP
L
Reakcje
0 0 0
#48
Na pewno fotka jest zrobiona w okolicach Chebzia . Gdzie rozpoczynał swój bieg ten pociąg nie pamiętam ale na pewno kończył w Krakowie. Kilka razy pod koniec lat 80 miałem okazje tym pociągiem jechać z Katowic do Krakowa to przeważnie wagony DB były w składzie. Foto mam tylko to jedno.
Co do utrudnień w robieniu zdjęć za "komuny" było też to, że rolka filmu zawierała 36 klatek a nieraz 24 no i nie można było wcisnąć "delate". Pozdrawiam jacko
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.467 552 30
#49
Dzięki za odpowiedź, to trochę wyjaśnia. Ja miałem na myśli czasy ok. 10 lat wcześniejsze, koniec lat 1970-tych. Pod koniec lat 80. zestawienie pociągu pewnie było już inne. W tamtych czasach dość często wracałem pociągiem, o którym pisałem, z Wrocławia do Warszawy i właśnie z tamtego okresu pamiętam wagony DB: choć już wtedy dość wiekowe (budowa lat 1950-tych), ale z 6 miejscami w drugiej klasie, co u nas było niezwykłe. Faktem jest, że przedziały były węższe (12 przedziałów w wagonie o długości 26,4 m), niż w naszych dwójkach, ale i tak było dość wygodnie.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 122 22
#51
Ludwiku, pozwoliłem sobie na retusz Twoich fotek. Bo mnie razi w oczy ten ich nienaturalny kolor. A w programie graficznym to jedno kliknięcie, i oto efekty.

Ta fotka spośród Twoich mi się szczególnie podoba.


Tutaj zaś widać (o ile nie jest to przekłamanie fotki/korekcji programu), że kolor pudła przechodził mocno w brąz.


Jak widać, szczególnie w przypadku pierwszej fotografii, efekt retuszu komputerowego jest niesłychany, a zarazem zachwycający.
 

Załączniki

OP
OP
L

lokojacko

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#53
Środa Wlkp. wczesne lata 90 ...był to niestety ostatni okres kiedy w normalnym ruchu można było zobaczyć kolej taką jak należy nieraz szarą i brudną ale z klimatem . Przy okazji poszukuję wszelkich fot lokomotywy EP40-41 ! Ludwik jeśli to czytasz i masz jakieś nieopublikowane na forum foto tej maszyny to pliz wstaw je tutaj:)
 

Załączniki

Miki12barcin

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#54
Ma ktoś może zdjęcia z Barcina, Żnina, Piechcina, Inowrocławia oraz BIP z napisem POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE? Byłbym wdzięczny o jeżeli posiadacze takowych wstawili je na forum.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.467 552 30
#55
Mam parę fotek z wąskotorówki Żnin - Gąsawa z 1977 roku (już wtedy muzealnej), ale nie są zeskanowane, a w wersji cyfrowej mogę je mieć nie wcześniej, jak na przełomie marca i kwietnia. Może wtedy będę mógł coś wrzucić. A Bipa z pełnym napisem PKP to tak stare dzieje, że wątpię by ktoś z forumowiczów miał wykonane przez siebie zdjęcia takich wagonów. Ale może się mylę? Sam byłbym ciekawy...
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.112 6 0
#57
może to fragment węzła warszawszkiego? autor foto nieznany fotokolor (może ORWO?)
reprodukcja zdjęcia wyciętego czterdzieści lat temu z "Płomyczka"
 

Ludwik Igielski

Znany użytkownik
Reakcje
274 0 0
#58
Zdjęcie wykonano z okna nieistniejącej już nastawni WGB (Warszawa Gdańska). W tle widać ulicę Krajewskiego i bloki "z wielkiej płyty" zbudowane w latach 60. tuż obok wiaduktu nad torami stacyjnymi.
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#59
Piękne zdjęcie, widać na nim, jak naprawdę wyglądają w środku węglarki z drewnianymi burtami, bo patrząc na modele to można by pomyśleć że gładko...
Jeszcze w temacie - okolice Kr. Prokocimia, EU07 w nietypowej w owych czasach roli lokomotywy towarowego pociągu, w składzie piętrus, zapewne z ZNTK Nowy Sącz.
Krakow1991-000038.jpg
 

Podobne wątki