• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej na ORWO

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#61
Czy posiada ktoś może fotografie zlat 80 i wcześniejszych ze stacji Warszawa wschodnia Rozrządowa oraz szlaku Piastów -gołąbki ,piastów -wwa zachodnia?
W ogóle to dobry temat i piękne klimaty oraz kolory Kolei która już nie wróci
 

MarcinST43

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#62
Dołączając się do pytania i nie zakładając nowego tematu - poszukuję zdjęć z okolic Leszna (głównie moje poszukiwania tyczą się bazy montażowej rozjazdów w Lesznie Grzybowie - gdy jeszcze funkcjonowała).
Za pomoc dziękuję.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.112 6 0
#63
BIP z napisem POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE? Byłbym wdzięczny o jeżeli posiadacze takowych wstawili je na forum.
A Bipa z pełnym napisem PKP to tak stare dzieje, że wątpię by ktoś z forumowiczów miał wykonane przez siebie zdjęcia takich wagonów. Ale może się mylę? Sam byłbym ciekawy...
fotokopia z mini broszurki pt ."Proszę wsiadać drzwi zamykać" Tadeusza Sochackiego 1974-lepsze to niż NIC(zdjęcie bez podpisu/opisu)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.466 552 30
#67
fotokopia z mini broszurki pt ."Proszę wsiadać drzwi zamykać" Tadeusza Sochackiego 1974-lepsze to niż NIC(zdjęcie bez podpisu/opisu)
Czy Kolega Hoart mógłby zrobić lepszy skan całej broszury? Wygląda na to, że są tam ciekawe fotki, mimo słabej jakości. Nawiasem mówiąc, w 1974 roku zdjęcie Bipa w starym oznakowaniu było już troche nieaktualne. A może były oznaczenia IV epoki (z numerem UIC), ale jeszcze z pełnym napisem PKP? Ja o tym nic nie wiem.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.112 6 0
#68
Szanowny Kolego Andrzeju rok wydania tej broszurki nie ma nic wspólnego z tym na przykład zdjęciem piętrusów , to według mnie trochę przypadkowe wklejenie akurat takiego zdjęcia przez autora nie mniej jednak wkleję kilka pozostałych fotek , które się znajdują w tej broszurce, ponieważ są na tych zdjęciach klimaty naszej kolei czasu przeszłego( będzie to misz masz)sprawdzę tylko , czy nie ma prawnych przeciwwskazań i zabronień natury praw autorskich,wydawniczych
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.112 6 0
#70
fotokopia
z broszurki T. Sochackiego pt."Proszę wsiadać -drzwi zamykać" , w stopce redakcyjnej jest napisane ,że to zdjęcie R.Godlewskiego a myślę , że było wykonane być może zanim powstało jeszcze ORWO i jest na tym zdjęciu sfotografowany który rejon naszego kraju?-kto wie?
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.112 6 0
#71
-jak na razie nikt nie odpowiedzieć raczył gdzie to zdjęcie pstryknięto , -na tej fotografii jest pewien szczególny rejon naszego kraju uchwycony przed modernizacją infrastruktury urządzeń bezpieczeństwa ruchu( czyli jeszcze przed powstaniem firmy ORWO w 1964 roku w NRD)- ponieważ jest przy wjeżdzie na tą stację jeszcze semafor kształtowy i nie ma szyny odbojnicowej (jeżeli to tak fachowo się nazywa)przy prawej szynie toru,- lok to myślę ,że Ty2 bez wiatrownic i jeszcze z reflektorami pierwszego typu/wzoru PKP
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.466 552 30
#72
Zdjęcie zrobione chyba gdzieś na Podhalu, w prawym dolnym rogu majaczy sylwetka wyglądająca na mężczyznę w góralskim stroju. Trzeba bardzo dobrze znać to miejsce, by je na zdjęciu rozpoznać, zwłaszcza, że fotka jest bardzo niewyraźna. Parowóz faktycznie wygląda na Ty2, ale czy ma wiatrownice, czy nie, trudno powiedzieć z tego samego powodu. Tym bardziej nie potrafię stwierdzić jakie są reflektory.

Nie bardzo rozumiem, co Kolega Hoart ma na myśli pisząc o modernizacji urządzeń sterowania ruchem kolejowym (dawniej zwanych urządzeniami zabezpieczenia ruchu pociągów). Semafory kształtowe funkcjonują do dziś, więc nie jest to żadna wskazówka, co do czasu wykonania zdjęcia.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.112 6 0
#73
urządzenia do sterowania ruchem kolejowym to na pewno takie urządzenia jak sygnalizacja Kolego Andrzeju a ta modernizacja to według mnie zmiana sygnalizacji kształtowej na świetlną dawno , dawno temu i dodanie tej szyny odbojnicowej i to na tej linii , na Podhalu zgadza się jak najbardziej, pytam ponieważ ten motyw mi się wydaje dość często fotografowany i tak wyszła kolejna zagadka , reflektory nowszego typu ze stożkowymi odbłyśnikami lustrzonymi odbijają sporo więcej światła za dnia nawet na tak słabej kopii jak tej fotografii, reflektory pierwszego typu miały na tylnej ściance tylko miseczki lustrzone i zawsze na fotkach lokomotyw z takimi reflektorami jest półmroczno w tych reflektorach tak jak tu na tej fotce ,- zresztą dziś( współcześnie) można się przekonać oglądając takie reflektory na Pt47-1 w Łodzi jakie dają efekty odbicia światła , -wiatrownice są jednak sporym obiektem i nawet przy takim ujęciu i tak nieostrym zdjęciu/odbitce ,-gdzieś jakiś fragment tego jednak zamajaczyć by musiał ,-tu się nie dopatrzyłem ,zresztą "dwóje" wcale niesporadycznie funkcjonowały bez wiatrownic
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.112 6 0
#74
na tej fotografii (na pewno nie ORWO a AGFA) wykonanej przez Johannesa Glocknera z Dortmundu i zamieszczonej w albumie Eisenbahn Kurier autorstwa A.Askanasa pt."Die Letzten Dampflokomotiven der Polnischen Staatsbahnen"
jest portret Ty51-231 z bardzo nietypowymi elementami jeśli chodzi o parowozy eksploatowane w Polsce , jest to maszyna należąca do kolei piaskowych i fotografujący uwiecznił owe nietypowe elementy na tym parowozie , które były tylko przez pewien czas - czy wiadomo co to takiego?-dodam ,że łożyska tender ma toczne!!-to wiem od kolegi Piaskowego
* mam nadzieję ,że autorzy i wydawca nie zrobią z tego faktu wklejenia przeze mnie fragmentu tego zdjęcia jakiejś dla mnie nieprzyjemnej sytuacji, moje wklejenie tu na tym forum ma na celu tylko poinformowanie zainteresowanych osób takim zjawiskiem na kolejach (tu przemysłowych) w Polsce, które epizodycznie miało miejsce i nie ma to moje działanie charakteru jakiego kolwiek innego -czytaj komercyjnego , zresztą dla spokojności za kilka dni sam "wyłączę" tej fotografii fragment-więc co to takiego nietypowego ma ten "staliniec"?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.466 552 30
#75
urządzenia do sterowania ruchem kolejowym to na pewno takie urządzenia jak sygnalizacja Kolego Andrzeju a ta modernizacja to według mnie zmiana sygnalizacji kształtowej na świetlną dawno , dawno temu .............
...... -wiatrownice są jednak sporym obiektem i nawet przy takim ujęciu i tak nieostrym zdjęciu/odbitce ,-gdzieś jakiś fragment tego jednak zamajaczyć by musiał ,-tu się nie dopatrzyłem ,zresztą "dwóje" wcale niesporadycznie funkcjonowały bez wiatrownic
Wiem, co to są urządzenia srk. Chodziło mi o to, że fakt, iż na zdjęciu urządzenia są, jak to Kolega Hoart określił, przed modernizacją, niczego nie mówi o czasie, kiedy zostało wykonane zdjęcie. Ty2 rzeczywiście jeździły wcale nie sporadycznie bez wiatrownic, tyle, że ja przynajmniej, nie pokusiłbym się o stwierdzenie, czy ten konkretny na zdjęciu je ma, czy nie. Być może na fotce we wspomnianej ulotce widać więcej, ale na zamieszczonym wyżej skanie (czy raczej zdjęciu zdjęcia) niewiele widać. Pod takim kątem, jak tu, lewa wiatrownica jest ledwo widoczna, a prawa (jeśli jest) jest w cieniu.

Nietypowym elementem Ty51 na ostatniej fotce, są barierki wzdłuż pomostów. A tender faktycznie ma łożyska toczne, co widać lepiej na oryginalnej fotce w książce.

PS. Wątpię, czy Kolega Hoart będzie mógł za parę dni cokolwiek "wyłączyć" ze swojego postu. Czyżbym o czymś nie wiedział?
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.112 6 0
#76
na fotce" z góralem" jest wjazd do Zakopanego,
Pan Andrzej zmiótł ową ciekawostkę z forum prawidłową odpowiedzią i z lekkim coraz większym poddenerwowaniem kiepską jakością wklejanych fotek (przeze mnie)
- nic na to nie poradzę i mimo wszystko za to -przepraszam
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.466 552 30
#77
Ależ nie ma za co przepraszać i wcale nie jestem poddenerwowany. Po prostu niedużo na tych zdjęciach widać i nic na to nie poradzimy. Jakość reprodukcji fotek w samej broszurce jest z pewnością bardzo kiepska. Linia Kraków - Zakopane została zelektryfikowana w połowie lat 1970-tych, kiedy wymieniono sygnalizację na świetlną, dokładnie nie wiem, ale na pewno w 1970 roku w Zakopanem była już sygnalizacja świetlna - we wspomnianej książce Askanasa są zdjęcia z Zakopanego właśnie z roku 1970, na których widać już świetlne semafory.

Pozdrawiam
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
390 5 1
#78
Tak dokładnie to ten semafor wjazdowy który widać to jest przed Spyrkówką (po lewej widać koniec nasypu żeberka wyciagowego), do samej stacji Zakopane to jest jeszcze jakieś 2 km. Przed samym Zakopanem są dwa tory. To tak dla nieobznajmionych z koleją, bo znający kolej dokładniej (szczególnie w tym rejonie) wiedzą, że Spyrkówka zawsze była częścią stacji Zakopane.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.112 6 0
#79
Tomek K - jakiś tor majaczy również przy ścieżce ,którą szedł/idzie góral bo Ty napisałeś o pryżmie ziemi za wskażnikiem(lewa strona zdjecia)
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#80
Tomek K - jakiś tor majaczy również przy ścieżce ,którą szedł/idzie góral bo Ty napisałeś o pryżmie ziemi za wskażnikiem(lewa strona zdjecia)
Po prawej majaczy droga polna.
Po lewej majaczy koniec nasypu rzeczonego żeberka (stacja jest na równi, a szlak pnie się jeszcze w górę).
 

Podobne wątki