• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kobiety na torach

Reakcje
3.719 32 0
To i ja dorzucę coś w tym jakże ciekawym "kolejowym" temacie :LOL:. Poniżej interesujące zdjęcie ze strony https://nowahistoria.interia.pl/historia-na-fotografii/ (na stronie tej można wpisać kolejowe frazy w okienku szukam i znaleźć wiele ciekawych fotografii, w tym przedwojennych). Ale wracając do tematu, zdjęcie, autorstwa Jerzego Michalskiego, opisane jest jako "Lublin, 1970. Studenci w trakcie praktyk na kolei", choć na zdjęciu widać same studentki - pielące tory i niech mi Panie wybaczą, ale jak zobaczyłem to zdjęcie, od razu pomyślałem, że wydelegowany do opieki i nadzoru pracownik PKP (zapewne musiał ktoś taki być), mógł krzyknąć żartobliwie "baby na tory !" ;) Zdjęcie jest ciekawe także z punktu widzenia historycznego, w dali ET21 (które już dawno zniknęły z terenów Lubelskiego), po lewej: jeszcze nie otynkowane budynki hal lokomotywowni (za nimi znajduje się stojąca do dziś parowozownia wachlarzowa), po prawej: nastawnia Lb-B, oraz fragmenty dwóch wagonów pasażerskich, być może przedwojennej budowy.

Studenci podczas praktyki na kolei. Lublin 1970.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.443 552 30
Reakcje
3.719 32 0
... dziś takie coś, "wyskoczyło" mi z pendrive-a. Oczywiście chodzi o korytarz wagonu sypialnego kolei rosyjskich :). Na fotografii jest jeszcze nie coś ale ktoś, a ponieważ przypomniałem sobie o tym temacie, po ponad 5 latach, pora nieco go "odświeżyć". Od razu też dodam, że tytuł nie odzwierciedla mojego postrzegania płci pięknej (kobiety nie są babami), a zdjęcia zamieszczone w tym temacie, interesują mnie tylko z powodu ukazania kolei, w nieco inny, aczkolwiek bardzo interesujący sposób ;)

Zapewne Tamara, Nina, Olga, a może Swietłana.jpg


Pozdrowienia dla żony, córki, sióstr, szwagierek, koleżanek i wszystkich innych pań (gdyby kiedyś "wpadły" na Forum i natknęły się na ten wpis).
 

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
9.847 23 0
Ścinawka Średnia. 21.07.2024r. Myliłby się ten, kto by pomyślał, że pani idąca po pomoście, niesie napój swoim kolegom. Ona niesie go dla siebie.
Koledzy przynieśli sobie napoje wcześniej, czego nie dokumentowałem. Bo i po co?
Pani za chwilę zasiądzie przy pulpicie i rozpocznie podpinanie się do jednego ze składów wagonów. Oczywiście w kabinie znajduje się jej dwóch kolegów, którzy nadzorują przebieg szkolenia. Zapewniam, że owa pani już potrafi prowadzić pociąg, bowiem dzień wcześniej widziałem ją w tej samej lokomotywie, na stacji Kłodzko Główne. Stałem na peronie, a ona przejeżdżała tuż obok. Ale kto by się spodziewał, że warto było skierować obiektyw aparatu do wnętrza Tamary, by udokumentować tak niecodzienną sytuację... Zresztą na pomoście widać ją lepiej.
1.JPG
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
6.386 38 4
Do Olsztyna na IC jeździ ładna i młoda dziewczyna, ciemnowłosa, ale też ma kogoś na obsadzie. EP07 prowadziła ostatnio. A EN57 do Działdowa bodaj prowadzi jakaś blondyna, akurat ją w kabinie widziałem samą. Jeszcze chyba na szynobusach do Braniewa jedna jeździ. Jak będzie okazja i zgoda to cyknę foto.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
6.386 38 4
No, że nie była sama w kabinie, siedział jakiś osobnik "płci brzydkiej". Z reguły maszyniści jeżdżą sami. Nie wiem czy to ktoś nadzorował czy jakiś inny powód.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.443 552 30
No, że nie była sama w kabinie
Aha...
Z reguły maszyniści jeżdżą sami. Nie wiem czy to ktoś nadzorował czy jakiś inny powód.
Nie zawsze. Nie wiem, czy jeszcze obowiązuje ten przepis, ale dawniej przy jednoosobowej drużynie trakcyjnej, bez systemu ERTMS/ETCS wolno było jechać z prędkością nie większą niż 130 km/h. Jeżeli pociąg miał jechać szybciej, w kabinie musiały być dwie osoby. To był pociąg IC, więc bardzo prawdopodobne, że na swojej trasie miał odcinki z prędkością większą od 130 km/h, wtedy maszynistów powinno być dwoje.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
6.386 38 4
Stańczyk to był, więc przez Morag. Tam z reguły maszynista siedzi sam. Kilka lat temu jeszcze mój kolega, Grześ prowadził składy i czasami się umawialiśmy, że mu pstryknę zdjęcia z wiaduktu z Likus, co wcale łatwe nie jest, aby było twarz widać. Na tej trasie to nie wiem czy da się jeździć 130kmh, zresztą EP07 chyba nie wciąga tyle?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.443 552 30
Nie wiem, dokąd (skąd) jedzie pociąg "Stańczyk", nie wiem, jakie są teraz prędkości od Bogaczewa dalej w kierunku Malborka i Gdyni, nie wiem też, jaka jest maksymalna prędkość EP07, ale skoro do 160 km/h nie jest wymagana 2-osobowa obsada, to ten powód odpada. Ale przyczyn obecności drugiej osoby w kabinie może być bardzo wiele, trudno je wszystkie wymienić.
 

prepik

Znany użytkownik
Reakcje
1.059 0 0
Do tego tematu dodam coś od siebie, oczywiście tylko swoje zdjęcia, a przedstawiające nie modelki , ale fajne dziewczyny z krwi i kości... Wszystkie panie na zdjęciach to Słowaczki...
Pierwsze zdjęcie to Pani konduktorka z retro pociągu do Kremnicy w typowym ubraniu ŻSR , a w tle "Zeleny Anton"

a.JPG



Na następnym zdjęciu są nasze kochane konduktorki z klubu kolejowego z Popradu , które w sposób profesjonalny panują nad tym co dzieje się podczas jazdy w składzie pociągu i oczywiście sprzedają bilety.

b.JPG


Ostatnie zdjęcia to pełna petarda, czyli szefowa obrotnicy w Depo Koszyce(Słowacja) zawiadująca pokazami z okazji Rusnoparda - Koszyce.

c.JPG
d.JPG
e.JPG
 

Podobne wątki