Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Troszkę kiszka z tym 15 stopni. Może nie zawadzi jak zmienisz na 12 przynajmniej. Wiele miejsca ci ta zmiana nie zje, a zdeczko lepiej by wyglądało.[DOUBLEPOST=1411313985][/DOUBLEPOST]
Szczerze mówiąc te 250mm to trochę mało - nawet dla H0e. Osobiście uważam, że absolutne minimum to 30cm dla makietek domowych - i to dla wąskiego toru. Dla Normalnego za absolutne minimum uważam 40cm (domowe). Oczywiście piszę to nie w odniesieniu do ustalonych norm, ale do własnego oglądu makiet, bo jak wiadomo ogólnie przyjęte normy H0 (dla profili przejściowych jedno i dwu-torowych) obecnie mówią głównie o 500mm. Zawsze jest ciężko znaleźć złoty środek - szczególnie jak się buduje makietę domową i ma się ograniczone miejsce. Szczęściarze, którzy miejsca szukać nie muszą...
Matis norma PMM mówi:
"Zalecane stosowanie rozjazdów o kącie zwrotu mniejszym od 12 stopni w torach głównych.
Wyjątkowo dopuszcza się stosowanie rozjazdów o kącie zwrotu do 15 stopni na torach bocznych i tzw. torach technicznych (nie widocznych dla publiczności)." nie wiem jak jest w normie Fremo, ale spodziewałbym sie podobnego zapisu.
Aż się wierzyć nie chce... Jak mniemam chodzi o rozjazd oznaczony na planie jako 1e. Pełno jest dziwnych rzeczy na polskich liniach kolejowych ale jeśli rzeczywiście jest tam rozjazd 1:3.72 to jest to ciekawostka. To potwierdzona informacja?
Aż się wierzyć nie chce... Jak mniemam chodzi o rozjazd oznaczony na planie jako 1e. Pełno jest dziwnych rzeczy na polskich liniach kolejowych ale jeśli rzeczywiście jest tam rozjazd 1:3.72 to jest to ciekawostka. To potwierdzona informacja?
Nie przeczę jeśli autor projektu rzeczywiście na własne oczy widział i potwierdza że to jest taki ostry rozjazd ale jeśli chodzi o zdjęcia to od dawne wszem wiadomo że perspektywa potrafi bardzo przekłamać kąt rozjazdu.
Nie żebym chciał się czepiać czy coś, możesz nawet nie wiedzieć że pietnastostopniowe rozjazdy istnieją tylko w ofertach producentów kolejek elektrycznych ale jeśli robiłeś zdjęcie i widziałeś to na żywo to powinieneś widzieć że coś w tej interpretacji jest fundamentalnie nieprawidłowe.
Zmierz sobie na zdjęciu satelitarnym.
Nie wiem czy dobrze widzę, ale to mi tu wygląda na łukową krzyżownicę więc może być jeszcze gorzej - bo to chyba jest trzystumetrowy rozjazd 1:9.
Nie wydaje Ci się że to właśnie to oznaczało?
Nie zawsze chce mi sie mówić "obiektyw o ogniskowej 500mm", jeśli rozmawiam z kimś kto ma lub powinien mieć choćby mgliste pojęcie o istnieniu ogniskowej mówię czasem "półmetrowy" i jakoś zwykle działa.
Troszkę długo nic się nie działo ale teraz nadrabiam opóźnienie Wprowadziłem kilka poprawek związanych z budową makiety: znormalizowałem wszystkie skrzynki do 80cm., oba wjazdy mają od razu profile FREMO bez żadnych przejściówek etc. oraz tym razem zabrałem się za budowę makiety od strony Skoczowa. Skrzynka jest przejezdna. Brakuje tylko napędów do zwrotnic.
Witam miło . Takie "ciasne" łuki i rozjazdy będą bardzo utrudniały elektryfikację modułów. Będzie trzeba bardzo gęsto ustawiać słupy - duży koszt. Przy naprężaniu sieci też będą komplikacje (duży nacisk boczny na ramiona pomocnicze wysięgników). Tu teoretyzuję, bo unikałem takich rozwiązań właśnie z powodu tej obawy. Może chociaż na drugiej głowicy warto zmienić geometrię rozjazdów? Pozdrawiam Michał