• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Jaworze Jasienica w H0

matis_kr

Znany użytkownik
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
172 1 0
#1
Witam!
Chciałbym pokazać również moje makietowe dokonania. Moduły będą przedstawiały stację wymienioną w tytule. Jako, iż nie mam na tyle miejsca w domu na przechowanie stacji, musiałem ją skrócić z 11 metrów(od zwrotnicy do zwrotnicy) do niecałych 4,5. Jeszcze brakuje ostatniego modułu stacyjnego na którym będą schodzić się wszystkie tory w jeden. W planach mam zamiar zrobić moduły wjazdowe ale to dopiero jak skończę pracować z układem torowym na stacji.
DSC07084.JPG
DSC07089.JPG
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.476 139 19
#5
A w jakim celu jest to przewężenie ??
Dokładnie takie samo pytanie chciałem zadać.
Jestem trzeci w kolejce z tym samym pytanie. Domyślam się natomiast, że jest to zwężenie techniczne na potrzeby używania makiety w domu - patrz ustawienie wąskiego modułu we framudze drzwi i dosunięcie jego boku do niej aby dało się przejść do innego pokoju bez czołgania się po podłodze. Tak domniemam...

Czy kolega @matis_kr mógłby napisać co nieco więcej o stacji? Przydałoby się pokazać schemat układu torowego oraz plan zagospodarowania otoczenia stacji. Rozumiem, że moduł ma być odwzorowaniem stacji Jaworze Jasienica?

 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
matis_kr

matis_kr

Znany użytkownik
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
172 1 0
#6
A w jakim celu jest to przewężenie ??
Dokładnie takie samo pytanie chciałem zadać.
Pierwsza wersja była, że zrobimy czoła modułów zgodnym ze standardem PMM (ze względu na teren). Z kolei w klubie umówiliśmy się na standard FREMO więc trzeba było zrobić przejściówkę. Myśleliśmy z tatą żeby "pozbyć się" przejściówki i zrobić 2 nowe skrzynki( skrzynię z długimi torami i skrzynkę z rozjazdem) i do raz zakończyć standardem FREMO. Na razie będziemy obserwować jak to rozwiązanie będzie się sprawowało.[DOUBLEPOST=1411194372][/DOUBLEPOST]
.. I kundelek pilnuje modułów...:)....To będzie 5 czy 6 modułów?
Tak Perła jest najbardziej wrażona.;) Będzie 5 skrzynek stacyjnych. I jeszcze łącznie max. 4 wjazdowe ale to jeszcze czas pokaże.
 
OP
OP
matis_kr

matis_kr

Znany użytkownik
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
172 1 0
#8
Matis . Co to znaczy wrażona:rolleyes:?
Do wszystkiego jest pierwsza żeby zobaczyć, obwąchać i obszczekać.:)
Wracając do stacji.
Dość ciekawa lektura http://kolejcieszyn.pl/190.php?s=jjasienica. Stacja przed elektryfikacją miała inny układ torowy. W trakcie elektryfikacji Gminna Spółdzielnia do której prowadziła bocznica (na chwilę obecną znajduje się tam skład opałowy) zasponsorowała budowę peronu, który stoi do dziś. Przez tą budowę został zmieniony układ torowy. Poprzedni układ znam i wydał mi się mniej ciekawy jak ten obecny. Poza tym będę chciał odtworzyć jej wygląd z lat 80-tych. Z drobną różnicą a będzie to brak sieci trakcyjnej.
 

SAPER

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
H0e
Reakcje
235 0 0
#9
Z kolei w klubie umówiliśmy się na standard FREMO
Lepiej nie mogliście wybrać :)

Myśleliśmy z tatą żeby "pozbyć się" przejściówki i zrobić 2 nowe skrzynki( skrzynię z długimi torami i skrzynkę z rozjazdem) i do raz zakończyć standardem FREMO.
Dobrze myśleliście, ale wyszło jak zwykle..

Póki masz to na takim etapie, zbuduj lepiej te 2 skrzynki od nowa, koszt żaden, a unikniesz na każdym spotkaniu 20 pytań co autor miał na myśli. W końcu będziesz miał dość tłumaczenia. Popatrz na to jako na całość. Z tym zwężeniem wygląda co najmniej śmiesznie.
Weź sobie to do serca i rozumu i przebuduj, bo 2 skrzynki to czas pracy 4-ech godzin i będą gotowe. Polecam
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
955 79 5
#10
Fajnie, że budujesz, ale popieram kolegów. Dzisiaj skrzynki szlakowe powinny mieć 50cm szerokości-standard, dopiero stacje mogą mieć te trapezowe rozszerzenia.
Skrzynki masz zrobione bardzo ładnie, podrasuj jeszcze boki, tzn. zaszpachluj te wkręty.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.347 145 0
#16
unikniesz na każdym spotkaniu 20 pytań co autor miał na myśli. W końcu będziesz miał dość tłumaczenia.
Może napisać kartkę z wyjaśnieniami i przykleić do boku modułu :D
Ale to, że miało być PMM to nadal nie tłumaczy zwężenia, w PMM jest profil LL500 o szerokości 500mm
Coś mi świta, że kiedyś PMM zalecała budowę modułów o szerokości 250mm. Choć możliwe, że dotyczyło to tylko szlaku?
 

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
NAMR
Reakcje
366 17 0
#18
Coś mi świta, że kiedyś PMM zalecała budowę modułów o szerokości 250mm. Choć możliwe, że dotyczyło to tylko szlaku?
Bawię się w moduły zgodne z normą PMM od 2004 roku i takiego zalecenia nie pamiętam :cenzura: LL 250 oczywiście egzystuje jako dopuszczone w normie, ale nie znam nikogo, kto współcześnie buduje moduły o tej szerokości. Też zlikwidowałbym to przewężenie.