• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

II epoka PKP - początki stalowego piękna RP

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.176 504 30
Wagon kursowy, to wagon komunikacji bezpośredniej, jadący do innej stacji, niż stacja końcowa danego pociągu. Taki wagon albo po drodze był odłączany i dołączany do innego pociągu, albo po zakończeniu biegu pociągu, w którym przyjechał, był przełączany do innego składu i jechał dalej do swojej stacji przeznaczenia. Pierwszy wagon na filmie to albo rzeczywiście wagon ochronny (dalsze wagony miały konstrukcję drewnianą, więc mogły wymagać stosowania wagonu ochronnego, nie znam na pamięć przepisów, zwłaszcza z tamtych lat), albo wagon do przesyłek ekspresowych. Być może była to chłodnia (wagon jest dość jasny) z towarami szybko psującymi się.
 
Reakcje
211 1 0
Podróż włoskiego wagonu motorowego Littorina przez Europę, większość ujęć z Polski (widoczne stacje Częstochowa, Kraków i Zakopane). Ciekawe ile Austro-Daimler rzucił komuś pod stołem, że zakupiliśmy luxtorpedy, a nie Littoriny właśnie, ale to temat na osobną dyskusję.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.176 504 30
To kolega @Mitor-01 ma dobry wzrok, ja tam niczego nie widzę (a już zwłaszcza zderzaków), poza ogólną bryłą wskazującą na to, że to elektrowóz i poza niewielkimi pogrubieniami na dachu w miejscu pantografów. Ciekawe, czy na oryginalnej fotografii widać coś więcej, ale nie będę kupował tylko po to, żeby zaspokoić swoją ciekawość.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
Ja zaspokoiłem swoją ciekawość ; zapisując zdjęcie i powiększając je , jak dla mnie wyrażnie widać na powiększeniu wysoko osadzone pudło względem wózków , wyrażnie widać inną szarość pudła od podwozia i to na sto procent któryś z EL100.
EL200 charakteryzują się nisko osadzonym podwoziem względem wózków .
Zderzaki na powiększeniu widoczne przede wszystkim po między lokiem a wagonem.
 
Reakcje
211 1 0
Ja zaspokoiłem swoją ciekawość ; zapisując zdjęcie i powiększając je , jak dla mnie wyrażnie widać na powiększeniu wysoko osadzone pudło względem wózków , wyrażnie widać inną szarość pudła od podwozia i to na sto procent któryś z EL100.
EL200 charakteryzują się nisko osadzonym podwoziem względem wózków .
Zderzaki na powiększeniu widoczne przede wszystkim po między lokiem a wagonem.
Dziękuję za wyjaśnienie p. Harasska, to już któryś raz, kiedy jego odpowiedzi zamiast merytorycznych argumentów zdają się być czepianiem się. Jak nie film był nakręcony, a nie nagrany, to teraz krytyka, że on nie widzi tam bryły elektrowozu., mimo, że wyraźnie widać wysoką linię pudła. Jesteśmy tutaj, by dzielić się materiałami historycznymi i o nich dyskutować, a nie próbować być bardziej papiescy od Papieża.
Jeśli Administrator uzna, że post nie jest na temat to proszę o usunięcie go z opóźnieniem.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
Według mnie oba to Tr20, patrzę pod kątem długości i sylwetki tendrów.
Tak to są Baldwiny Tr20.
To już czwarte zdjęcie z podwójnym Tr20 podczas prób obciążeniowych na odbudowywanych mostach na początku międzywojnia , przypomnę zdjęcia , które kiedyś już wkleił Kolega Jarząbek,
most na rzece Skierniewka pod Bednarami
i most na rzece Krzna


Tr20-Skierniewka.jpg Tr20-Krzna.jpg
i jedno ,które kiedyś trafiłem w necie , most na Bugu pod Brześciem
images.jpg
 

Podobne wątki