• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Historia motoryzacji wg Ani i Kuby - osobowe

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.680 14 0
#1
Cześć

Postanowiliśmy w tym wątku zaprezentować naszą subiektywną historię motoryzacji bazującą na naszej kolekcji. Z uwagi na to, iż nasz warsztat jest chwilowo nieczynny, będziemy tutaj prezentować tylko modele fabryczne. :)

Na początek holenderski DAF 66, produkowany w latach 1972-1976. Model wyprodukowała firma Brekina, nr kat. 27653. W tym przypadku jest to 2-drzwiowy sedan, jednakże występowały jeszcze wersje: 2-drzwiowe coupe oraz 3-drzwiowe kombi. Model ten zasłyną przede wszystkim unikatową automatyczną, bezprzekładniową skrzynią biegów. Taki prekursor multitronica w Audi ;) Na bazie tego modelu powstało w 1975 roku Volvo 66, a rok później Volvo kupiło całą firmę DAF.
DAF 66 w wersji dwudrzwiowy sedan prezentuje się następująco:
20230808_194221.jpg
20230808_194241.jpg
20230808_194344.jpg
20230808_194356.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.680 14 0
#5
Dziękujemy za miłe reakcje :)
Dzisiaj następny ciekawy samochód, mianowicie Opel Kapitan z lat 1953-1958. Model Brekina 20875. Silnik 2,5 litra generował moc od 65 do 75KM w końcowym okresie produkcji. Skrzynia manualna 3-biegowa, później 4-biegowy półautomat. Ciekawostką jest fakt, że w okresie kiedy produkowano tego Opla, był on trzecim co do wielkości sprzedaży samochodem w Niemczech po VW Beetle oraz bratnim Oplu Rekordzie.
Nasza miniatura prezentuje się następująco:
20230808_193808.jpg
20230808_193920.jpg
20230808_193932.jpg
20230808_193950.jpg

:)
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
25.425 387 20
#6
Piękny model. Świetnie wyglada w czerwieni. Jak popatrzyłem na model przed przeczytaniem Twojego opisu, to pierwsze skojarzenia miałem z Chevroletem Bel Air z 1954 r.
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.680 14 0
#9
Czas na następne auto. Tym razem jest to Volvo Amazon produkowane w latach 1956-1970, którego sprzedaż zakończyła się na imponującym poziomie ponad 667 tysięcy :). Właściwie należałoby dokładnie określić nasz model jako Volvo z serii 120, gdyż nazwa Amazon dotyczyła całej gamy modeli jeżeli chodzi o karoserię. Zatem mieliśmy serię 120, czyli czterodrzwiowe sedany. Następnie serię 130, która dotyczyła dwudrzwiowych sedanów. Na koniec serię 220, przypisaną do wersji pięciodrzwiowych kombi. Dodatkowo, platformą Amazon było powiązane Volvo P1800, czyli słynne auta sportowe. Takim właśnie modelem jeździł Święty, ale to już zupełnie inna historia ;) Ciekawostką jest fakt, iż w drugiej fazie produkcji modelu, pojawiła się już manualna skrzynia biegów z czterema przełożeniami plus nadbieg. W 1968 roku pojawiają się trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z przodu.
Nasz model firmy Brekina 29239 w kolorze niebieskim prezentuje się następująco:
20230808_194458.jpg
20230808_194518.jpg
20230808_194530.jpg
20230808_194540.jpg

:cool:
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.680 14 0
#13
Dzisiaj zaprezentujemy coś młodszego. Tym razem BMW Z8, model wykonany przez firmę Herpa nr 022897-002. Historia tego samochodu jest niestety bardzo krótka, był produkowany zaledwie przez 6 lat, od roku 1998 do 2003. Kod fabryczny E52. Bazą stylistyczną dla tego samochodu, był ikoniczny model 507, dlatego pierwotnie BMW zaprezentowało prototyp w 1997 roku pod nazwą Z07 na Targach Motoryzacyjnych w Tokio. BMW Z8 jest to typowy roadster z miękkim dachem, jednakże w 2003 roku Alpina zaprezentowała wersję z dodatkowym hardtopem. Samochód występował w dwóch wersjach napędowych. Pierwsza pod znakiem BMW 4,9 litra V8 z 6-biegowym manualem o mocy 400KM. Ten prawdziwy sportowiec bez kagańca wyciągał 290Km/h i przyśpieszał do setki poniżej 4,5s. Drugą wersją było auto od Alpiny, produkowane po zakończeniu sprzedaży jako BMW, z silnikiem 4,8 litra V8 z 5-biegowym automatem o mocy "tylko" 381KM. Tym samym auto od tunera, które zwykle powinno być jeszcze szybsze, przeszło z grupy sportowych do szybkich GT. W tej wersji już jako Alpina Roadster V8 było oferowane do 2006 roku, ale w znikomych ilościach, raczej jako samochody schodzące ze "stock'u", głównie w USA. Łącznie produkcja zamknęła się ilością 5703 sztuki. Z8 było też, a jakże, samochodem Bonda w części "Świat to za mało".
Nasz model w kolorze czerwonym prezentuje się następująco:
20230811_151209.jpg
20230811_151231.jpg
20230811_151249.jpg
20230811_151256.jpg

:)
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
25.425 387 20
#17
Niestety nie pamiętam, czy zamówiłem go z broszury Herpy, czy ze strony sklepu ryjąc w niekończących się zasobach modeli ;) Dlatego trudno mi jest wypowiedzieć się na temat wydania tego BMW :)
Ma znaczki na masce i tylnej klapie, a w tamtych czasach tylko w sportowych (wyścigowych) i dealerskich modelach Herpa dawała znaczki. Reszta modeli BMW miała tylko przetłoczenia plastiku imitujące znaczek BMW.
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.680 14 0
#18
Ponieważ się powoli rozpędzamy, zaprezentujemy teraz pewną sagę na temat popularnego modelu w PRL. Zaczniemy od lat 1966-1975. A mowa o samochodzie Wartburg 353, który występował w trzech typach nadwozia: czterodrzwiowy sedan, kombi oraz dwudrzwiowy pick-up. Napędzał go w tamtym czasie jednolitrowy silnik dwusuwowy o mocy od 50 do 55KM sprzężony z czterobiegową skrzynią manualną. Jak na tamte siermiężne czasy, było to całkiem spore auto w porównianiu z innymi produktami demoludów ;) Modelu 353 wyprodukowano łącznie 356,330 sztuk.
Nasz Wartburg 353 rocznik 1966, model Herpa 022903-004, prezentuje się następująco:
20230811_181643.jpg
20230811_181653.jpg
20230811_181706.jpg
20230811_181718.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.680 14 0
#20
Czas na dalszą część sagi pod tytułem "Wartburg" model 353. Dzisiaj będzie to rocznik 1984. Czyli model po pierwszym liftingu, w którym do nazwy 353, dochodzi literka "W", a ma to miejsce w roku 1975. Pojawiają się systemy poprawiające bezpieczeństwo takie jak: hamulce tarczowe z przodu produkcji czechosłowackiej, przednie pasy bezpieczeństwa bezwładnościowe, a także łamana kolumna kierownicy. W 1982 roku dochodzą lampy przednie z żarówkami H4. W 1984 roku, i to jest zapewne nasza wersja, pojawia się model 353W w wersji "S". Ma wiele bajerów, jak np. ramki okien czarne zamiast chromowanych, drewniane wstawki wewnątrz, przydymione światła oraz szyberdach :) Całkiem wypasiony samochód jak na czasy ciężkiej komuny. ;)
Nasz model firmy Herpa nr 420396 w kolorze kość słoniowa prezentuje się następująco:
20230811_181854.jpg
20230811_181910.jpg
20230811_181926.jpg
20230811_181936.jpg
20230811_181943.jpg

:)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Samochody osobowe 97

Podobne wątki