• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny HERIS - modele wagonów standardu Y - typu 110A/111A/112A/113A

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.345 32 10
Zaczynam mieć wątpliwości, czy oryginał który model ma odwzorowywać w ogóle był widziany przez projektanta oznaczeń: znalazłem (kiepskie, ale zawsze) zdjęcie tego wagonu i przydział do stacji jest z herbem Leszna, a oznaczenie masy hamującej w jednej linii z innymi napisami. Wygląda mi to na oznaczenia zgodne z przepisami, ale nie zgodne z rzeczywistością. Podobnie jak cechy konstrukcyjne :(
20140727 79 111Ab 50 51 20-08 075-7 B10.JPG
 

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
Dzięki za odpowiedź, bo już się bałem, że taki wagon to tylko do przeróbek... :)
no ale bez przeróbek nie będzie zgodny z oryginałem, a chyba o jak największą zgodność z oryginałem w tym hobby chodzi, bo skoro nie, to czemu nie walnąć kolejnej serii SU16 EU12 i innych tym podobnych wytworów?
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
26.659 387 20
no ale bez przeróbek nie będzie zgodny z oryginałem, a chyba o jak największą zgodność z oryginałem w tym hobby chodzi, bo skoro nie, to czemu nie walnąć kolejnej serii SU16 EU12 i innych tym podobnych wytworów?
Przyznaję Ci rację, o zgodność chodzi, ale przecież nie wszystko się da idealnie odwzorować. Choć z drugiej strony taki duży napis powinien być zgodny z rzeczywistością. Powinien mieć zarówno prawidłowy krój liter, jak i wielkość czcionki.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.345 32 10
A w związku z tym złym krojem czcionki to nie będzie mógł jeździć po torach?
O właściwościach jezdnych będziemy się wypowiadać jak model będzie dostępny.
Fajnie, że nie masz wysokich wymagań, producent na pewno będzie zadowolony, że nie wszyscy klienci są awanturujący się.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
26.659 387 20
O właściwościach jezdnych będziemy się wypowiadać jak model będzie dostępny.
Fajnie, że nie masz wysokich wymagań, producent na pewno będzie zadowolony, że nie wszyscy klienci są awanturujący się.
Życie mnie cały czas uczy. Także już wiem, że nie wszystko się da idealnie odwzorować i nasza skala ma pewne uproszczenia, ale jak napisałem powyżej taki krój czcionki to za duży błąd.
 

pilu35

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
Jeśli cena będzie dobra to i tak się sprzeda, co więcej dużą część zakupią ludzie z tego forum, a jeśli cena byłaby wyjątkowo atrakcyjna to już w ogóle byłoby szaleństwo jak z s200 w takim wypadku krój czcionki przestanie mieć znaczenie:):)
 

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
Jeśli cena będzie dobra to i tak się sprzeda, co więcej dużą część zakupią ludzie z tego forum, a jeśli cena byłaby wyjątkowo atrakcyjna to już w ogóle byłoby szaleństwo jak z s200 w takim wypadku krój czcionki przestanie mieć znaczenie:):)
Do momentu gdy nie zestawisz z wagonami z prawidłowo odwzorowanym logotypem, wtedy trochę będzie to dziwnie wyglądało...
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.814 15 0
Jeśli cena będzie dobra to i tak się sprzeda, co więcej dużą część zakupią ludzie z tego forum, a jeśli cena byłaby wyjątkowo atrakcyjna to już w ogóle byłoby szaleństwo jak z s200 w takim wypadku krój czcionki przestanie mieć znaczenie:):)
W tej dyskusji chodzi o to, że oznaczenie wagonu prawidłowym krojem czcionki logotypu Przewozy Regionalne wiele wysiłku by nie kosztowało. Można było to zaprojektować porządnie.
Ale chyba już "po ptokach".
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
A w związku z tym złym krojem czcionki to nie będzie mógł jeździć po torach?
Model nawet jak nie będzie miał okien to wielce prawdopodobne jest, że będzie dobrzej jeździł po torach. Taki model bez okien też dla kolegi nie stanowiłby problemu byle dobrze jeździł po torach? Ale w takim razie bawimy się w modelarstwo czy kolejkę?
 

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
11 1 0
Ja sie na taki nie skuszę. Zbyt mnie to razi, chociaż raczej bawię sie w kolejkę.
Szkoda ze tyle zachodu, formy, i spartolili taka niedoróbką. Czekam na inne malowania.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
478 4 0
Zaczynam mieć wątpliwości, czy oryginał który model ma odwzorowywać w ogóle był widziany przez projektanta oznaczeń: znalazłem (kiepskie, ale zawsze) zdjęcie tego wagonu i przydział do stacji jest z herbem Leszna, a oznaczenie masy hamującej w jednej linii z innymi napisami. Wygląda mi to na oznaczenia zgodne z przepisami, ale nie zgodne z rzeczywistością. Podobnie jak cechy konstrukcyjne :(
Zobacz załącznik 339185
Możesz mieć rację, a możesz nie mieć :)
Jak wiadomo wagony co jakiś czas przechodzą naprawy okresowe, po których szczegóły ich opisu często ulegają zmianom. Możliwe więc, że data widzenia wagonu przez Herisa różni się np. o rok lub dwa od daty zrobienia przytoczonego przez Ciebie zdjęcia (nie twierdzę że tak jest, ale to po prostu możliwe), a wagon w tym czasie przeszedł rewizję, więc różnice będą oczywiste.

Ja jestem ciekaw jak Heris połapie się w tych naszych wszystkich odmianach rodziny 111A, bo nawet my często przecież mamy z tym problem. Warto zwrócić uwagę, że poszczególne typy różniły się między sobą różnymi szczegółami, jedne miały tylko 2 stopnie wejściowe (od 111A do 111Ag włącznie) , a inne 3 (od 111Ah wzwyż), jedne miały 2 uchwyty (haki) promowe (np. 111Ac i 111As ale w różnych miejscach względem długości wagonu), inne 4 (np. 111Aw), jeszcze inne 6 (np. 111Ah) , a część w ogóle ich nie miała (np. 111Ab). Dochodzą do tego jeszcze wersje z dachami ryflowanymi i gładkimi, wywietrznikami lub bez, z wlotami powietrza dla ogrzewania nawiewnego (i całą aparaturą pod podwoziem) lub bez, itp.
Polskie "igreki" to będzie naprawdę trudny sprawdzian dla producenta ich modeli (każdego).

Patrząc na zamieszczone zdjęcia prototypu modelu wydaje mi się, że wywietrzniki dachowe ustawione są odwrotnie w stosunku do wnętrza wagonu (należałoby obrócić środek wagonu i jego oszklenie, albo pudło względem podwozia), bo dodatkowy wywietrznik na końcu wagonu powinien być nad szafą elektryczną i nad wózkiem wyposażonym w prądnicę. Ponadto widać trzy zamiast dwóch stopni wejściowych, a także dość niespotykany układ 4 uchwytów promowych w środkowej części wagonu, podczas gdy typ 111Ab nie powinien mieć ich wcale (przynajmniej tak mi się wydaje).
 

Podobne wątki