Zaczynam mieć wątpliwości, czy oryginał który model ma odwzorowywać w ogóle był widziany przez projektanta oznaczeń: znalazłem (kiepskie, ale zawsze) zdjęcie tego wagonu i przydział do stacji jest z herbem Leszna, a oznaczenie masy hamującej w jednej linii z innymi napisami. Wygląda mi to na oznaczenia zgodne z przepisami, ale nie zgodne z rzeczywistością. Podobnie jak cechy konstrukcyjne
Zobacz załącznik 339185
Możesz mieć rację, a możesz nie mieć

Jak wiadomo wagony co jakiś czas przechodzą naprawy okresowe, po których szczegóły ich opisu często ulegają zmianom. Możliwe więc, że data widzenia wagonu przez Herisa różni się np. o rok lub dwa od daty zrobienia przytoczonego przez Ciebie zdjęcia (nie twierdzę że tak jest, ale to po prostu możliwe), a wagon w tym czasie przeszedł rewizję, więc różnice będą oczywiste.
Ja jestem ciekaw jak Heris połapie się w tych naszych wszystkich odmianach rodziny 111A, bo nawet my często przecież mamy z tym problem. Warto zwrócić uwagę, że poszczególne typy różniły się między sobą różnymi szczegółami, jedne miały tylko 2 stopnie wejściowe (od 111A do 111Ag włącznie) , a inne 3 (od 111Ah wzwyż), jedne miały 2 uchwyty (haki) promowe (np. 111Ac i 111As ale w różnych miejscach względem długości wagonu), inne 4 (np. 111Aw), jeszcze inne 6 (np. 111Ah) , a część w ogóle ich nie miała (np. 111Ab). Dochodzą do tego jeszcze wersje z dachami ryflowanymi i gładkimi, wywietrznikami lub bez, z wlotami powietrza dla ogrzewania nawiewnego (i całą aparaturą pod podwoziem) lub bez, itp.
Polskie "igreki" to będzie naprawdę trudny sprawdzian dla producenta ich modeli (każdego).
Patrząc na zamieszczone zdjęcia prototypu modelu wydaje mi się, że wywietrzniki dachowe ustawione są odwrotnie w stosunku do wnętrza wagonu (należałoby obrócić środek wagonu i jego oszklenie, albo pudło względem podwozia), bo dodatkowy wywietrznik na końcu wagonu powinien być nad szafą elektryczną i nad wózkiem wyposażonym w prądnicę. Ponadto widać trzy zamiast dwóch stopni wejściowych, a także dość niespotykany układ 4 uchwytów promowych w środkowej części wagonu, podczas gdy typ 111Ab nie powinien mieć ich wcale (przynajmniej tak mi się wydaje).