• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

FSO Polonez w 1:8

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
12.245 49 0
#64
Skoro zatem nie podali to nie ma co zakładać że będzie z materiału. Nigdy takowych nie robili. W Warszawie M20 były siedziska z twardego tworzywa. W Maluchu z gumy. W Polonezie na bank będą z tego samego materiału co w Maluchu, czyli gumy.
 

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
12.245 49 0
#66
Jak kto woli. Ja mam nadzieję że będą wyglądały tak jak w reklamie a to mi wystarczy. Zresztą te w Maluchu też mi się podobają. Jedyne co planuje to na tylną kanapę dać jakiś koc.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
27.030 388 20
#67
Guma czy plastik będzie świetnie imitował skaj na siedzeniach, a w tamtych czasach często skaj, czyli sztuczna skóra, była stosowana jako tapicerka w samochodach.
 

Luck

Użytkownik
Reakcje
17 0 0
#70
Model piękny przedstawia poloneza z pierwszych lat produkcji 78-81r.
Jednak nie do końca podoba mi się plastikowym wlot powietrza na masce
wg.niektórych źródeł plastik na masce pojawił się seryjnie po 82r.
Ale wtedy rownież zastąpiono chromowane lusterko z drzwi narożnym czarnym i dodano tylną lotkę na klapie.
 

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1
#71
Model piękny przedstawia poloneza z pierwszych lat produkcji 78-81r.
Jednak nie do końca podoba mi się plastikowym wlot powietrza na masce
wg.niektórych źródeł plastik na masce pojawił się seryjnie po 82r.
Ale wtedy rownież zastąpiono chromowane lusterko z drzwi narożnym czarnym i dodano tylną lotkę na klapie.
Zweryfikuj lepiej swoje źrodła, bo bajki opowiadasz.
 

Luck

Użytkownik
Reakcje
17 0 0
#72
W porwnaniu z Torbą ostatnio "składałem" takiego poloneza w skali 1:1
i bajek nie opowiadam...
Aby daleko nie szukać strona nr2 wątku kronika z 78r. maski czyste
 

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1
#75
Ok. W takim razie...
1. Cyt. "Model piękny przedstawia poloneza z pierwszych lat produkcji 78-81r."
Nie zgadzam się z Tobą! Model przedstawia egzemplarz z lat 80-81.
- do 79 były montowane czarne zagłówki nieobszyte materiałem (w modelu są w kolorze tapicerki)
- model jest w kolorze L-84 który był używany w FSO od 1980 roku.

2. Cyt. "wg.niektórych źródeł plastik na masce pojawił się seryjnie po 82r."
Również nie prawda. Na eksport na zachód montowali kratki na masce począwszy od wprowadzenia Poloneza 1500X

3. Cyt. "...pojawił się seryjnie po 82r.Ale wtedy rownież zastąpiono chromowane lusterko z drzwi narożnym czarnym i dodano tylną lotkę na klapie."
Stek bzdur....
Narożne lusterko (jeszcze Cromodora) pojawiło się z wprowadzeniem MR 85 i to w najbogatszej wersji 1.5 L / LS
Wcześniej były montowane na specjalne zamówienie zachodnich dealerów (i dostarczone przez nich do FSO) lusterka narożne elektrycznie sterowane. Podobnie zresztą jak szyberdachy, wycieraczki na lampy, czy elektryczne szyby.
Nie było mowy żeby przed 1985 rokiem takie lusterka montowało FSO fabrycznie.
Co do spojlera na klapie też się mylisz.
Montowano je po pierwszym odświeżeniu Poloneza w tym samym roku co wprowadzona została tzw. "klasa C" czyli od 1983 roku i przez pierwszy rok pojawiała się nieregularnie w Polonezie. Tzn. raz montowali a raz nie. Dopiero od 1984 roku montowano ją na stałę aż do 1987 roku kiedy rozpoczeli produkcję "akwarium" z przetłoczonym spojlerem na klapie.
Natomiast pierwszy raz gumowy spojler na klapie pojawił się na modelu 3 drzwiowym w 1981 roku, przy okazji prezentacji wozu. Potem przez parę lat go FSO nie stosowało aż do MR83.

Tak na marginesie... składanie Poloneza w 1:1 nie oznacza jeszcze faktu posiadania odpowiedniej wiedzy w zakresie różnic poszczególnych modeli.
 
Ostatnio edytowane:

tommkis

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
#77
FSO Polonez MR’78 - Kratka na pokrywie silnika jest :) , wycieraczki na reflektorach tez się zdarzały . Stryj miał wersję na rynek Belgijski o pojemności silnika 1300 cm3 :D . Cytat z Wikipedii :
MR’83 i MR’85
W 1983 roku postanowiono dokonać pierwszej głębszej modernizacji Poloneza, w której ramach odmłodzony pojazd otrzymał:
  • gumowy spoiler na klapie bagażnika,
  • plastikowy chwyt powietrza na masce (dostępny już wcześniej w bogatszych wersjach wyposażeniowych),
  • plastikowe małe kołpaki zamiast metalowych,
  • elektroniczny zapłon silnika (wersje CE i LE),
  • zawieszenie tylne z resorami o dwóch piórach
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Luck

Użytkownik
Reakcje
17 0 0
#78
Do tym dat w polonez trzeba podchodzić spokojnie
Przykladem jest mój egz.jest z przełomu 80/81r. a od nowości zagłówki ma czarne i nigdy nie były obszyte..
Widziałem ten prospekt wcześniej.
Ale właśnie tylko prospekt...
wg.niego maska się broni
A wg.mnie lepiej wygląda czysta
 

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1
#79
Piękny ten Twój Polonez. Tak myślałem, że to 1980 bo kod lakieru masz najprawdopodobniej L-74.

To prawda... lepiej wyglada bez tej kratki, ale z własnego doświadczenia wiem że lepiej się spisywał ten chwyt z zamontowaną kratką. Podczas jazdy w upały lepiej chłodziło się wnetrze, a niestety większość zlotów zabytków to naczęściej lato, więc każdy powiew chłodu, był wtedy na wagę złota :)

Druga sprawa... zgodność produkcji ze specyfikacją MR, pełna zgoda. Specyfikacja, specyfikacją a życie, życiem w FSO. Przykład z brzega... w 1981 roku wyszła prawie półroczna partia polonezów bez przednich halogenów, (ale z kompletną instalacją) bo Zelmot zawalił dostawy.
Do Polski, na eksport... szły bez halogenów, z gołymi wieszakami na zderzaku, tak jak wyszły z FSO. W dzisiejszych czasach, coś nie do pomyślenia.

EDIT.
Dzwoniłem przed chwilą do kolegi który ma fabrycznego (bez grzybopatentów) 1500X z prostokątnymi lampami z 1980 roku. Kratkę miał zamontowaną od nowości.
Kolega jest drugim właścicielem, pierwszym był jego ojciec. Więc to też jakieś potwierdzenie naszego wspólnego główkowania.
 
Ostatnio edytowane:

Luck

Użytkownik
Reakcje
17 0 0
#80
Wszystko się zgadzama
podwójna homologacja czyli eksport
wg. osóby ktora mi sprawdzała numer miała to być prawdpodobnie ...Holandia
Ale tam nie dotarł bo nie miał pewnie między innymi słynnej kratki ;-)
Wnętrze z deską jest brąz ..siedzenia ala plusz brązowy bez pasków
podsufika (odbudowywałem od zera zachowała się tylko ze styropianu wypraska ) to 78-79r. Czyli dla mniej wtajemniczonych dwie lampki w tylnym pasie przy tylniej szybie
Wg.znawców w 80r. Była już lampa po środku Takich szczeg. jest dużo
co oglądam polonez z tych lat każdy jest inny...
To tak jak z Ty2 ;-)
Model DeA jest na prawdę piękny
z dostępnych zdjęć aż sam się dziwię jak dobrą dok. posiadali
nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę na odwzorowanie tylnej półki?
Pierwszy typ półki lata 78-81 ... słynny plastik wyginajacy się w banan od temp.i słońca...
później półka była metalowa.
 
Ostatnio edytowane: