• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Fikcyjna stacja - moduły

mattia

Znany użytkownik
Reakcje
83 1 0
#61
Bardzo fajnie to wygląda(y) , aż się prosi jakaś mała rzeczka pod tym mostem , pomyśl o tym . Może się jednak skusisz na troszkę wody ? :) .
 
OP
OP
Lipaa

Lipaa

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
#63
I co z tego, że Hulacki. Taki dostałem i mi wystarcza i nie będę go zmieniał tylko dlatego, że tobie nie odpowiada.
 
OP
OP
Lipaa

Lipaa

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
#64
Jakieś tam mikro postępy. Zaczynam ogradzać płotem betonowym teren, na którym znajduje się rampa, jest już brama wjazdowa oraz zazielenione na drodze dojazdowej do bramy. Buda dróżnika również ogrodzona niższym murem i dodane jakieś kwiatki i zielsko (musze jeszcze szafę tam dać w rogu).
 

Załączniki

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
395 5 1
#68
No niestety "smaczki" kolejowe skopane. Rogatka jest, budynek strażnicy jest, tylko windy do otwierania tej rogatki brak! Na ostatnim zdjęciu widać kanały pędniowe tylko, że koszmarnie źle ułożone. Pędnia do napędu przychodzi zawsze wzdłuż toru, a zwrotnik jest połączony prętem z suwakiem nastawczym wychodzącym z napędu. Po za tym to przy tych rozjazdach powinny być jeszcze rygle. O znakach drogowych przed przejazdem nie wspominam - mam nadzieję, że będą.
 
OP
OP
Lipaa

Lipaa

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
#69
No niestety "smaczki" kolejowe skopane. Rogatka jest, budynek strażnicy jest, tylko windy do otwierania tej rogatki brak! Na ostatnim zdjęciu widać kanały pędniowe tylko, że koszmarnie źle ułożone. Pędnia do napędu przychodzi zawsze wzdłuż toru, a zwrotnik jest połączony prętem z suwakiem nastawczym wychodzącym z napędu. Po za tym to przy tych rozjazdach powinny być jeszcze rygle. O znakach drogowych przed przejazdem nie wspominam - mam nadzieję, że będą.
Będą znaki, będzie sygnalizacja od Pana Zbyszka. Kanały wiem, że skopane następne będą tak jak trzeba - te robiłem pierwszy raz.
 

Piotr Kozłowski

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.668 11 0
#70
Wykonanie prezentuje się bardzo ładnie, fajnie te krawężniki zrobione i zieleń bardzo mi się podoba, jeszcze jak trochę przybrudzisz co nieco to będzie ślicznie:eek:
 
OP
OP
Lipaa

Lipaa

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
#71
Korzystając z wolnego czasu (L4 awaria prawego oka) powstały dwa budynki (prawie dwa bo drugi w trakcie prac) na perony - toalety (Auhagen 11384) i budynek administracyjny (Vollmer 3806). Powalczyłem z fugami i uważam, że wygląda obiecująco. Na toalety teraz rynny i jakieś znaczki WC, itp. Zrobiłem też krawędzie peronu na drugim module, zostało wypełnić. Jak dobrze pójdzie to wieczorem dam jakieś foto z kolejnych postępów.
 

Załączniki

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
#72
Także chciałem pochwalić autora za pracę jaką włożył w wykonanie tego co widać :) Zgadzam się też z kolegą Tomkiem, że można było popracować lepiej nad niektórymi elementami:
Na ostatnim zdjęciu widać kanały pędniowe tylko, że koszmarnie źle ułożone.
A co do tego, że:
Po za tym to przy tych rozjazdach powinny być jeszcze rygle.
A to chyba nie koniecznie. Można założyć, że rozjazdy rygluje się ręcznie, tym bardziej, że stacyjka malutka.
Rzuca się za to fakt, że do nastawni nie wchodzi żadna pędnia, a jeśli nawet wchodzi, to nie powinna w ten sposób:

 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Lipaa

Lipaa

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
#73
Także chciałem pochwalić autora za pracę jaką włożył w wykonanie tego co widać :) Zgadzam się też z kolegą Tomkiem, że można było popracować lepiej nad niektórymi elementami:

A co do tego, że:

A to chyba nie koniecznie. Można założyć, że rozjazdy rygluje się ręcznie, tym bardziej, że stacyjka malutka.
Rzuca się za to fakt, że do nastawni nie wchodzi żadna pędnia, a jeśli nawet wchodzi, to nie powinna w ten sposób:
Nastawnia jest postawiona tak sobie. Będzie odpowiednia pokrywa kanałów przed nią a sama nastawnia dostanie jeszcze fugi i tablice.

EDIT

Toalety dostały rynny oraz tabliczki, żeby nie było wątpliwości co tam robić i kto gdzie. :)
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
395 5 1
#74
Pytanie do Kol. Jafrapa - Co to jest "ręczne ryglowanie" rozjazdów, bo mimo 40 lat w srk jakoś się z tym nie spotkałem!?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.818 573 30
#75
A to chyba nie koniecznie. Można założyć, że rozjazdy rygluje się ręcznie, tym bardziej, że stacyjka malutka.
Koniecznie. Rygluje się zwrotnice, nie rozjazdy i nie ręcznie. Jak sobie to Kolega wyobraża? Nastawianie z odległości (pędnią) a potem spacerek, żeby zaryglować? Nie ma czegoś takiego w Polsce. Albo zwrotnice są nastawiane na miejscu i zamykane zamkami (urządzenia srk kluczowe), albo nastawia się i rygluje z nastawni za pomocą pędni i odpowiednich urządzeń (napęd zwrotnicowy i rygiel).
 
OP
OP
Lipaa

Lipaa

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
#76
Na mojej stacji macierzystej (Gubin) moi znajomi dyżurni zawsze "robiąc drogę" lecą do zwrotnicy piechotą z kluczem w ręku.
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
#78
Pytanie do Kol. Jafrapa - Co to jest "ręczne ryglowanie" rozjazdów, bo mimo 40 lat w srk jakoś się z tym nie spotkałem!?
Miałem na myśli to http://usrk.republika.pl/pliki/kluczyki.pdf
Jak sobie to Kolega wyobraża? Nastawianie z odległości (pędnią) a potem spacerek, żeby zaryglować? Nie ma czegoś takiego w Polsce.
Na mojej stacji macierzystej (Gubin) moi znajomi dyżurni zawsze "robiąc drogę" lecą do zwrotnicy piechotą z kluczem w ręku.
Co pan na to panie Andrzeju?
 

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
283 2 0
#79
Czytaj ze zrozumieniem.
Andrzej ma niestety rację, albo ktoś w PKP stoczył się kiedyś na łeb. Jeśli już to robi się odwrotnie. Nastawiasz zwrotnice na gruncie (+zamek trzpieniowy), a ryglujesz zdalnie. Oczywiście można też zastosować zamki ryglowe i mieć sprawę ryglowań z głowy. W twoim przypadku wariant z ryglowaniem zdalnym może uratować Ciebie i twoje pędnie, ale wtedy do przeróbki jest obudowa napędu rygla. Normalnie jest ona nieduża, prostokątna. To co masz na module to normalny napęd zwrotnicy.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.818 573 30
#80
Na mojej stacji macierzystej (Gubin) moi znajomi dyżurni zawsze "robiąc drogę" lecą do zwrotnicy piechotą z kluczem w ręku.
Co pan na to panie Andrzeju?
Ja nic na to, już się wypowiedziałem:
Właśnie to ta pierwsza opisana przeze mnie wersja.
Ale powtórzę: są dwie możliwości:
1. Zwrotnice są nastawiane ręcznie na miejscu (zwrotnik z dźwignią z przeciwwagą) i zamykane na miejscu zamkiem kluczowym - wtedy nie ma żadnych pędni, jak rozumiem taka sytuacja występuje w Gubinie.
2. Zwrotnice są nastawiane i ryglowane z nastawni za pośrednictwem pędni. Do nastawiania zwrotnicy służy napęd zwrotnicowy, do ryglowania - rygiel. To są oddzielne urządzenia i przy zwrotnicy są wtedy dwie skrzynie (czasami po tej samej stronie toru, czasami po przeciwnych).
Trzecia możliwość, opisana przez kolege briana (nastawianie na miejscu, ale ryglowanie zdalne) ma zastosowanie w sytuacji, gdy zwrotnica jest normalnie obsługiwana na miejscu przez drużynę manewrową, ale w przebiegu pociągowym musi być uzależniona. Wtedy podczas manewrów zwrotnica jest niezaryglowana i przestawiana przez manewrowych (bez udziału nastawni), a przy przebiegu pociągowym manewrowy ustawia ją we właściwym położeniu, a potem jest ona ryglowana z nastawni. W ten sposób drużyna manewrowa może swobodnie ją przestawiać w czasie pracy, a gdy ma przejechać pociąg zwrotnica jest zamknięta i uzależniona w urządzeniach nastawni bez konieczności spacerów tam i z powrotem. O odwrotnym układzie nie słyszałem.
W twoim przypadku wariant z ryglowaniem zdalnym może uratować Ciebie i twoje pędnie, ale wtedy do przeróbki jest obudowa napędu rygla.
Trochę to w tym wypadku bez sensu - jakie byłoby uzasadnienie takiego rozwiązania? A pędnie i skrzynie są do przeróbki tak czy tak, pisał już o tym Tomek K. Proponuję albo wywalić wszystko i założyć, że są tam tylko urządzenia kluczowe (wtedy potrzebne są zwrotniki z dźwigniami), albo przerobić pędnie i napędy tak, by przypominało to normalne urządzenia pędniowe.
 

Podobne wątki