• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Fikcyjna Parowozownia oparta na motywach PKP

dec87

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
ŁKMK
Reakcje
378 5 0
Po podłączeniu, centralka wykrywa wcześniej zwarcie niż moduł pętli.
Gdy centralkę podłączę pod booster i dopiero do torów, centralki już nie wywala ale gdy moduł przerzuca jest minimalne zatrzymanie lokomotywy i to mi się nie podoba, powinien działać niezauważalnie.
Używam tego samego modułu pętli u siebie na obrotnicy. Na tym module pętli jest potencjometr, trzeba pewnie wyregulować. Ja miałem taki przypadek, że przy dwóch różnych źródłach zasilaniach torów musiałem regulować, aby przełączał odpowiednio, aby nie było na centralce zwarcia.

A szlak niesamowity:eek:
 
OP
OP
Hajek

Hajek

Znany użytkownik
ŁKMK
Reakcje
1.128 1 0
Która centralka i kogo moduły pętli? Pamiętam że któraś była za szybką i wywalała zwarcia na modułach pętli.

Moduł pętli zwrotnej Railbox RB5410

Przy zestawie Roco - Wywala
20250709_172501.jpg

Przy zestawie Miniboxa - Wywala
20250709_172801.jpg

Przy zestawie z centralką Railbox RB 1110 - Wywala

Przy tych trzech konfiguracjach jak podłączę przez Bostera - Działa z lekkim zatrzymaniem.
 
OP
OP
Hajek

Hajek

Znany użytkownik
ŁKMK
Reakcje
1.128 1 0
Super ! Dobrze, że nie ma jeszcze podwieszonego "druta" ... ;) Będzie można przekonywać dociekliwych, że elektryfikacja szlaku jest dopiero w trakcie realizacji ... Jak wiesz, w założeniu na makiecie ma dominować "dym z kotła" i ewentualnie "dym z diesla" ... Zatruwanie środowiska na całego ... ;)

Jak bym zawiesił "drut" to bym musiał usunąć słupy teletechniczne, a one dają pewien urok.
 
OP
OP
Hajek

Hajek

Znany użytkownik
ŁKMK
Reakcje
1.128 1 0
Używam tego samego modułu pętli u siebie na obrotnicy. Na tym module pętli jest potencjometr, trzeba pewnie wyregulować. Ja miałem taki przypadek, że przy dwóch różnych źródłach zasilaniach torów musiałem regulować, aby przełączał odpowiednio, aby nie było na centralce zwarcia.

A szlak niesamowity:eek:

Tym potencjometrem regulowałem i to co mogłem osiągnąć to minimalne zatrzymanie. W pozostałych ustawieniach lokomotywa staje.
 
OP
OP
Hajek

Hajek

Znany użytkownik
ŁKMK
Reakcje
1.128 1 0
Sprawę rozwiązał Marek Marqus
Zrobił moduł pętli zwrotnej, i wszystko działa tak jak powinno być, na wszystkich trzech konfiguracjach jakie posiadam.
Jeszcze raz Wielkie Dzięki Marku.

Z pozdrowieniem
 
OP
OP
Hajek

Hajek

Znany użytkownik
ŁKMK
Reakcje
1.128 1 0
Skręciłem wszystkie skrzynki zaplanowane do parowozowni. Nie podobały mi się łączenia między poszczególnymi segmentami, wziąłem epidian 53 wymieszałem z arsilem do konsystencji gęstej śmietany, zabezpieczyłem jedną powierzchnię łączenia przed sklejeniem, nałożyłem rozrobioną masę i skręciłem.

2025.08.31.JPG

Po 24 godzinach po rozkręceniu uzyskałem taki efekt jak na fotce

2025.09.10.jpg

Po oszlifowaniu nadmiaru i ponownym skręceniu efekt jaki uzyskałem jest zadowalający skalpela nie można wcisnąć.

2025.09.20.JPG

Zacząłem układać zaplanowane torowisko, rozjazdy jakie posiadam 10 stopniowe zajmują dość dużo miejsca, chciałbym sprawdzić na częściowej wymianie na 15 stopniowe co wydłuży mi długość użyteczną poszczególnych torów. Chciałem dokupić ale nigdzie nie ma, zamówiłem i czekam na telefon ze sklepu.
Zwrócił się do mnie, Arek (KAREKS) o narysowanie budynku Posterunku odgałęźnego z Dionizowa, pomyślałem że dobrze by było zrobić odejście ze szlaku do Parowozowni. Dionizów od Łodzi nie jest daleko pojechałem pomierzyłem i porobiłem fotki.

P6100523.JPG 20250908-DSC03010-2.JPG 20250908-DSC02996-2.JPG 20250908-DSC03003-2.JPG

Budynek był ciekawy architektonicznie, specyficzna konstrukcja dachu i wystający gzyms pod półrynną, duża cześć otynkowana a pozostawiona cegła przy drzwiach wejściowych i podmurówka. Podjąłem wyzwanie.
 
OP
OP
Hajek

Hajek

Znany użytkownik
ŁKMK
Reakcje
1.128 1 0
Oto efekt mojej pracy.

20251009-DSC02990.JPG 20251009-DSC02991.JPG 20251009-DSC02993.JPG 20251025-DSC03136.JPG
Wyszło ponad 150 elementów. Ściany zaprojektowałem aby szlifować narożniki na kąt 45 stopni, a pozostałe elementy są wpasowywane na wystające wpusty w poszczególnych fazach składania budynku, co pokarzę podczas składania w następnym wpisie.
 
OP
OP
Hajek

Hajek

Znany użytkownik
ŁKMK
Reakcje
1.128 1 0
Ściany pod kątem 45 stopni szlifuję na szlifierce z uchylnym stołem. Najprostsza kupiona w Lidlu.

Zrzut ekranu 2025-10-26 195058.png

Jak rysuję ściany budynku to zawsze daję dwie warstwy kartonu 1.5mm, na zewnętrznej w miejscu okna daję wymiary takie jakie powinno być okno. Na wewnętrznej warstwie daję otwór powiększony o 1.5 mm w pionie i poziomie i okno rysuję powiększone do tego wymiaru, to daje łatwiejsze osadzanie stolarki bez żadnych szpar, a grubość ściany ułatwia szlifowanie po kącie i daję większą płaszczyznę klejenia, wzmacniającą konstrukcję całego budynku. Przykładowa fotka poniżej.

20251016-DSC03044.JPG
 

marcin sds

Aktywny użytkownik
Reakcje
71 2 0
No właśnie zastanawiałem się nad tą szlifierką ale miałem obawy co do rozerwania albo wystrzępienia kartonu. Wydawała mi się bardziej odpowiednią do plastiku. Zastanawiałem się bardziej nad jakimś rodzajem sztaby (jakoś bardziej adekwatnej nazwy nie znajduję) o odpowiednim kącie i ręczne szlifowanie na papierze ściernym. Jak dotąd nic odpowiedniego nie znalazłem, może słabo szukam. Skoro Tobie się udaje to może i ja mam szansę...
 

Podobne wątki