Pozwólcie Panowie, że też dorzucę swoje 3 grosze.
Otóż...
Totalną klapą w modelu są hamulce!!!
Już chodzi o to że nie hamują... Przy odrobinie znajomości mechaniki i wglądzie w instrukcje Dea i elementy zestawu one po prostu nie mają prawa hamować. Niestety ale projektant poszedł tu po na łatwiznę i bardzo te elementy uprościł, ale po kolei:
A. Przednie bębny hamulcowe.
Producent przewidział montaż przewodu hamulcowego do jakiejś bliżej niezidentyfikowanej "wypustki" nie występującej w orginale umieszczonej "setki kilometrów" od cylinderków hamulcowych.
Długo drapałem się po głowie "co autor miał na myśli"
Przy podejrzeniu instrukcji tylnych kół... wyjaśniło się.
Okazało się, że producent przewidział identyczne bębny przednie i tylnie, gdzie w tylnych bębnach występuje dźwignia zacisku od hamulca ręcznego. W to miejsce producent proponuje zamontowanie przewodu hamulcowego z przodu, co jest nie do przyjęcia.
Zakres prac:
1. Wywalenie dźwigni od zacisków ręcznego.
2. Nawiercenie otworu w cylindrze hamulcowym i podłączenie przewodu hamulcowego.
Efekt wyszedł tak (sorry za "ruski pornol" ale ciężko to sfocić)
B. Tylne bębny hamulcowe:
Producent przewidział podłączenie przewodów hamulcowych w miejscu linki od hamulca ręcznego, natomiast pomijając wogóle samą linkę.
Chcąc uzupełnić ten element musimy się liczyć z następującymi pracami:
1) Zdjęcie od spodu osłony skrzyni biegów (trzeba się dostać do tunelu) i obluzowanie na śrubach silnika i skrzyni biegów.
2) Demontaż wejścia do tunelu
3) Nawiercenie otworów od linki hamulca ręcznego (miejsce na podłaczenie przewodów hamulcowych są odziwo umieszczone poprawnie) i wkleje nie kołków
4) Montaż linek od hamuca ręcznego i przewodów hamucowych
5) Nawiercenie w bębnie w cylinderku otworu, wklejenie kołeczka i podłaczenie przewodu.
6) podłaczenie linki od ręcznego do kół (ja zrobiłem dodatkowo imitację stalowego gwintu do regulacji napięcia linki)
7) złożenie wszystkiego do kupy.
Na ten moment wyszło tak:
Na koniec przerobiony tylny bęben hamulcowy z miejscem na podłaczenie przewodu do cylindra i linki hamulca ręcznego:
Pomocnym w budowie na pewno będzie ten link. Mi nie ukrywam bardzo pomógł, szczególnie w przypadku miejsc wejścia linki od ręcznego do tunelu środkowego:
http://www.rezerwa126p.pl/warsztat/warsztat-mechaniczny/153-wymiana-linki-recznego