Losy lokomotyw, które w 2007 posiadały jeszcze żółte czoła, które nie zostały w toku napraw przemalowane na zielono potoczyły się różnie. I tak:
W PKP Przewozy Regionalne:
Z 76 szt. „siódemek” sprzedanych pod koniec 2006 r. przez PKP Cargo do PKP PR aż 44 lokomotywy nosiły jeszcze żółte czoła, przy czym większość z nich została odstawiona w 2005 r. i oczekiwała NG (niektóre nie były w ruchu już od 2004, a niektóre prawdopodobnie nawet od 2003). Oryginalnie PKP PR zakupiły 74 szt. EU07/EP07 ale z powodu stanu technicznego siedmiu lokomotyw typu 4E, które nadawały się tylko na złom (w tym trzy posiadały żółte czoła: 011, 036 i 049) dokupiono kolejne dwa egzemplarze, w tym „czerwoną” EU07-007 i zieloną EU07-006. Z 69 szt. lokomotyw, które powróciły do służby, 41 szt. przed modernizacją posiadało żółte czoła, w tym 17 typu 4E (016, 021, 032, 039, 042 z „daszkami” nad reflektorami, 050, 054, 057, 061, 075, 102, 137, 143, 147, 161, 163, 165) i 24 typu 303E (313, 314, 315, 333, 346, 354, 366, 373, 386, 394, 396, 409, 418, 419, 420, 428, 431, 436, 438, 447, 464, 472, 481, 487) (nr podkreślone - malowanie po ZNTK Gliwice: dwa pasy zieleni i żółte czoła), a wszystkie one w trakcie modernizacji na serię EP07-1xxx otrzymały malowanie kremowo-czerwone zwane potocznie „budyń” (oprócz EU07-054 > EP07-1051, która dostała malowanie tzw. „angielskie” choć są tacy co nazywali je „pseudoangielskie”). „Budynie” powracały do służby od czerwca 2007 do maja 2008, jedynie modernizacja w ZNLE Gliwice ostatniej EP07-1020 (ex zielona EU07-099) przeciągnęła się, bo lokomotywa ta weszła do służby jesienią 2008 r.
W PKP Intercity:
PKP IC początkowo przejęły 257 szt. „siódemek” od PKP Cargo (w tym 107 szt. typu 4E i 150 szt. typu 303E), w tym wszystkie zmodernizowane w latach 1997 – 2005 na serię EP. Dodatkowo w grudniu 2008 zapadła decyzja o przekazaniu do PKP IC wszystkich, 69 szt. EP07-1xxx zakupionych i zmodernizowanych przez PKP PR. Przejęte w 2008 r. od PKP Cargo przez PKP Intercity „siódemki” z żółtymi czołami były już odstawione (od co najmniej 1,5 roku - 3 lat) i oczekiwały napraw. Początkowo PKP IC w okresie lipiec – grudzień 2008 przemalowała w trakcie napraw 29 szt. EU/EP07 (w tym 16 typu 4E i 13 typu 303E) na tzw. pierwotne barwy PKP IC, granatowo-fioletowe (w dwóch podstawowych wariantach), potocznie zwane „jagódka” (a przez mniej przychylnych temu malowaniu „denaturat”) [gwoli ścisłości niebieska bądź granatowa malatura (jak zwał tak zwał, ale były jej różne odcienie i jednoznacznie trudno ją nazwać) pojawiła się już w 2007 r. w maju, na serii EP08 i w lipcu, na serii EP09, była więc opracowana jeszcze w PKP Cargo jako nowy wzór dla lokomotyw pośpiesznych]. Z „jagódek” serii 07 zaledwie 4 szt. posiadały przed przemalowaniem (w II połowie 2008) żółte czoła i wszystkie należały do typu 4E (069, 116, 144, 177). Można dodać, że „jagodowe siódemki” w swoich barwach przetrwały zaledwie 3-4 lata, w II połowie roku 2012 ostatnią widzianą na szlakach była EU07-012. Kolejny – obowiązujący do dziś – schemat malowania spółki PKP Intercity, potocznie zwany „ICCC”, pojawił się jeszcze w okresie kiedy stosowano schemat „jagódka”, a pierwsze cztery tak pomalowane „siódemki” posiadały dodatkowy, charakterystyczny pomarańczowy pas na boku pudła, pod linią dachu (EU07-150, 227 – jako pierwsza w takim malowaniu - po naprawie w ZNLE Gliwice we IX 2008, 323 i 540), przy czym tylko „227” posiadała żółte czoła przed przemalowaniem. Zdecydowana większość „siódemek” PKP IC otrzymywała nowe, fabryczne malowanie, będąc w barwach zielonych bez żółtych czół, tym niemniej pod koniec lat 2000-nych do naprawy trafiały również lokomotywy z żółtymi czołami, które otrzymywały malowanie zwane „ICCC”. Były to: W typie 4E: EU07-206 (naprawę ukończono I 2009) oraz EU07-208 i 228, które odstawione w 2006 r. utraciły żółte czoła na rzecz malowania „ICCC” w II 2009 (były to zarazem dwie ostatnie 4E z żółtymi czołami i żółtymi pasami na bokach zamiast listew ozdobnych). Wśród „siódemek” 303E z żółtymi pasami ozdobnymi na boku pudła były to EU07-342 w XI 2008, EP07-362 i EU07-440 w I 2009 oraz EU07-380 w II 2009. W typie 303E w malowaniu ZNLE Gliwice (dwa pasy zieleni, jak w fabrycznych 303E plus żółte czoła) były to EU07-328, 343 i 545 które zmieniły barwy odpowiednio w XI 2008 („328”) i w I 2009 (kolejne dwie). „545” była zarazem ostatnią wówczas „siódemką” na sieci PKP w takim schemacie malowania. Pod koniec 2011 ok. 120 „siódemek” Intercity nosiło już barwy „ICCC” tym niemniej od połowie roku 2010 na stanie PKP IC znajdowały się jeszcze dwie lokomotywy posiadające nadal żółte czoła. Były to EU07-437 i EU07-473 - odstawione 3-4 lata wcześniej i oczekujące NG. Obie posiadały "trzypasowy" schemat malowania (a'la 4E) na boku pudła, z żółtymi, ozdobnymi pasami rozdzielającymi środkowy, ciemnozielony pas. W 2014 wystawiono je na sprzedaż. Ostatecznie obie „siódemki”, OSTATNIE Z ŻÓŁTYMI CZOŁAMI WYNIKAJĄCYMI Z PRZEPISÓW Z 1988 R., na początku 2015 r. zostały sprzedane „prywaciarzom” i powróciły do służby w lipcu 2015 r., przy czym „437” w srebrnych barwach i czerwonych czołach DLA (Dolnośląskich Linii Autobusowych), a „473” w ciemno niebieskich barwach Orion Kolej.
W PKP Cargo:
Po podziale w 2008 r. „siódemek” pomiędzy PKP IC i PKP Cargo, przewoźnikowi towarowemu pozostawiono 94 szt. EU07 (w tym 51 szt. typu 4E i 43 szt. typu 303E). Dość szybko, bo do końca 2011 r. skreślono 10 egzemplarzy, w tym rozbitą i odstawioną już od 2005 r. EP07-311, odrzuconą w 2007 r. z naprawy głównej i oczekującą skreślenia EP07-129 oraz EU07-509, a liczba „cargowskich siódemek” unormowała się na 84 szt. Wspomniana „509” posiadała do 2010 r. żółte czoła (oraz trzy-pasowy schemat malowania na boku z żółtymi, ozdobnymi pasami rozdzielającymi środkowy, ciemnozielony pas), niestety odstawiona od kilku lat nie doczekała się naprawy i w roku tym została skreślona z inwentarza (styczeń) i pocięta na złom (w marcu). BYŁA TO OSTATNIA EU7 PKP CARGO Z ŻÓŁTYMI CZOŁAMI. Przedostatnimi były (a zarazem ostatnimi typu 4E): EU07-081 i 097, skreślone w sierpniu i pocięte w listopadzie 2009, obie posiadały jeszcze listwy ozdobne, choć i one były już odstawione od ok. 2,5 („097”) – 3,5 lat („081”). Podobnie jak inni przewoźnicy spółka PKP Cargo opracowała swój własny schemat malowania – niebieski z wąskim, seledynowym pasem. Pierwszymi lokomotywami, które je otrzymały były EU07-172 (3 XII 2008) i EU07-123 (30 XII 2008), obie przed naprawą nosiły jeszcze żółte czoła (a „123” także listwy ozdobne), jednak podobnie jak w przypadku innych, ówczesnych lokomotyw z żółtymi czołami, były one odstawione od 2-3 lat. Co ciekawe „172” była ostatnią 4E z żółtymi czołami w schemacie malowania po ZNLE Gliwice, czyli tylko z trzema zielonymi pasami na boku, bez dodatkowych ozdobnych, żółtych pasów jak i listew ozdobnych. W 2009 przybyły dalsze niebieskie „siódemki” (5 szt. - 065, 171, 193, 468 i 527 – jako pierwsza typu 303E po naprawie ukończonej w III 2009), jednak wszystkie, przed naprawą nie miały już żółtych czół. Przy lokomotywach PKP Cargo warto wspomnieć o Kolejach Mazowieckich, które wypożyczyły od tej spółki ogółem 11 „siódemek” (8 typu 4E i 3 szt. typu 303E) i naniosły na nie swoje malowanie firmowe (zielono-białe z żółtym pasem na dole). Nową kolorystykę lokomotywy dostały w II połowie roku 2008, przy czym wszystkie przed przemalowaniem nie posiadały już żółtych czół.