• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie EU07/EP07

Kanclerz

Znany użytkownik
Reakcje
376 3 0
Nie opowiadaj bzdur.
EP07-442 NA PEWNO jeździła z żółtym czołem, gdyż niemal WSZYSTKIE wyprodukowane siódemki na takowe się załapały. A na zdjęciu które przywołałeś jest lokomotywa po naprawie P4 na Grabówku a nie żadne fabryczne barwy...
To udowodnij kolego, że się mylę, inne siódemki z zakresu 44x owszem, posiadały żółte malowanie, ale według informacji zawartych na wielu stronach kolejowych i galeriach pokazują, że ta akurat się tego schematu nie doczekała. Poza tym wypadałoby czytać ze zrozumieniem, nie wrzuciłem zdjęcia z "fabrycznym" malowaniem, tylko z takim detalem, który w mojej opinii wyglądał najładniej.

Oto dowód na to, że akurat z tej "dziesiątki" ta nie miała takich barw o których mówisz:

EU07-440 -> http://www.bahnbilder.de/1024/eu-07-440-spannt-bahnhof-ratibor-699436.jpg
EU07-441 -> http://www.kolejowaklatka.org/foto/001/0/big/1038.jpg
EU07-442 -> http://rail.phototrans.eu/14,10414,0,HCP_303E_EP07_442.html (najstarsze zdjęcie jakie znalazłem w sieci)
EU07-443 -> http://sminfo.vxp.pl/wp-content/uploads/2015/09/443-o.jpg
EU07-444 -> http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/5/10401.jpg
EU07-445 -> http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/36/10386.jpg
EU07-446 -> http://lokomotywy.cal.pl/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=271&g2_serialNumber=1
EU07-447 -> http://rail.phototrans.eu/14,10364,0,HCP_303E_EP07_447.html
EU07-448 -> http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/foto/15810.jpg
EU07-449 -> http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/29/55551.jpg

Dana siódemka w wieku 16 lat trafiła już do Nowego Sącza, gdzie stała się EP07, więc okazji do malowania na "żółte czoło" było niewiele, zwłaszcza, że okres pierwszej "poważnej" naprawy zbiegł się z tzw. umownym zakończeniem malowania żółtych czół w 2002 roku. Warto zaznaczyć, że po modernizacji lokomotywa straciła swoje "pierwotne" malowanie jakim była głęboka zieleń "HCPowska" wraz z jaśniejszym odcieniem góry, miała też wespół z innymi lokomotywami ciekawy okres "denaturatu". Ponadto, lokomotywa kręciła się w północnej części kraju, stąd dodatkową trudnością była wizyta na naprawie w zakładach na Dolnym Śląsku (Oleśnica, Lubań - które to lubowały się w ciekawych malowaniach lokomotyw typu 4E i 303E).

Abstrahując już od całości sprawy, mam nadzieję, że to tylko efekt przekłamania kolorystycznego, gdyż ta "czołowa" żółć powinna być głębsza a nie taka "cytrynowa", bo malowanie z żółtym czołem jest żółte a nie jaskrawo - cytrynowe. Szkoda, że ktoś znów minimalnie nie dopatrzył efektu swojego działania (przytaczam tu awanturę o ET22-233) i mamy quasi efekt.

PS. Jeszcze ad meritum znalazłem ładne zdjęcie EU07 - 408, które pokazuje, że siódemka 338 ma poprawne kolory i tonacje swoich zielonych barw. O, tutaj -> http://www.abload.de/img/1992-07-31-36-2554-web690b.jpg

PS2. Jeszcze wątek nt. malowań lokomotyw na PKP opisany chyba w najlepszy sposób "instant" ->http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=3387
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
697 54 1
To teraz czas odświeżyć takie malowanie:
DSC00021.JPG

I może przy okazji doczekamy się takiego modelu, tej właśnie lokomotywy od Schlesienmodelle.(y)
 
Ostatnio edytowane:

tokarz76

Aktywny użytkownik
Reakcje
313 1 5
To udowodnij kolego, że się mylę, inne siódemki z zakresu 44x owszem, posiadały żółte malowanie, ale według informacji zawartych na wielu stronach kolejowych i galeriach pokazują, że ta akurat się tego schematu nie doczekała. Poza tym wypadałoby czytać ze zrozumieniem, nie wrzuciłem zdjęcia z "fabrycznym" malowaniem, tylko z takim detalem, który w mojej opinii wyglądał najładniej.

Oto dowód na to, że akurat z tej "dziesiątki" ta nie miała takich barw o których mówisz:

EU07-440 -> http://www.bahnbilder.de/1024/eu-07-440-spannt-bahnhof-ratibor-699436.jpg
EU07-441 -> http://www.kolejowaklatka.org/foto/001/0/big/1038.jpg
EU07-442 -> http://rail.phototrans.eu/14,10414,0,HCP_303E_EP07_442.html (najstarsze zdjęcie jakie znalazłem w sieci)
EU07-443 -> http://sminfo.vxp.pl/wp-content/uploads/2015/09/443-o.jpg
EU07-444 -> http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/5/10401.jpg
EU07-445 -> http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/36/10386.jpg
EU07-446 -> http://lokomotywy.cal.pl/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=271&g2_serialNumber=1
EU07-447 -> http://rail.phototrans.eu/14,10364,0,HCP_303E_EP07_447.html
EU07-448 -> http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/foto/15810.jpg
EU07-449 -> http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/29/55551.jpg

Dana siódemka w wieku 16 lat trafiła już do Nowego Sącza, gdzie stała się EP07, więc okazji do malowania na "żółte czoło" było niewiele, zwłaszcza, że okres pierwszej "poważnej" naprawy zbiegł się z tzw. umownym zakończeniem malowania żółtych czół w 2002 roku. Warto zaznaczyć, że po modernizacji lokomotywa straciła swoje "pierwotne" malowanie jakim była głęboka zieleń "HCPowska" wraz z jaśniejszym odcieniem góry, miała też wespół z innymi lokomotywami ciekawy okres "denaturatu". Ponadto, lokomotywa kręciła się w północnej części kraju, stąd dodatkową trudnością była wizyta na naprawie w zakładach na Dolnym Śląsku (Oleśnica, Lubań - które to lubowały się w ciekawych malowaniach lokomotyw typu 4E i 303E).

Abstrahując już od całości sprawy, mam nadzieję, że to tylko efekt przekłamania kolorystycznego, gdyż ta "czołowa" żółć powinna być głębsza a nie taka "cytrynowa", bo malowanie z żółtym czołem jest żółte a nie jaskrawo - cytrynowe. Szkoda, że ktoś znów minimalnie nie dopatrzył efektu swojego działania (przytaczam tu awanturę o ET22-233) i mamy quasi efekt.

PS. Jeszcze ad meritum znalazłem ładne zdjęcie EU07 - 408, które pokazuje, że siódemka 338 ma poprawne kolory i tonacje swoich zielonych barw. O, tutaj -> http://www.abload.de/img/1992-07-31-36-2554-web690b.jpg

PS2. Jeszcze wątek nt. malowań lokomotyw na PKP opisany chyba w najlepszy sposób "instant" ->http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=3387
Problem z tymi zdjęciami jest taki, że żadne z nich nie jest starsze niż 1996 rok...
Oczywiście, jako EP takiego malowania mieć nie mogła.
Co nie zmienia faktu, ze lokomotywa ta, jeszcze jako EU podobne malowanie posiadała na przełomie lat 80/90-tych.
Może nie ma zdjęć, ale żyją jeszcze ludzie którzy mieli tą lokomotywę "na ręku" jak przyszła do Szczecina.
Uwierz mi, nigdy nie było podziału, że lokomotywownie z północy kraju wysyłały lokomotywy do napraw do innych ZNTK-ów niż lokomotywownie położone na południu. Nie było żadnej rejonizacji.
W swoim życiu wysłałem kilkadziesiąt lokomotyw elektrycznych z Gdyni zarówno do Oleśnicy jak i Nowego Sącza. Do Lubania już nie zdążyłem, ale i tam Gdyńskie siódemki jeździły. Ale od kolegów wiem, że do Lubania jeździły również Gdyńskie ET21.
Niestety, niektórym zdaje się, że jak czegoś nie ma w internecie, tego nie ma lub nigdy nie było w rzeczywistości. Na szczęści tak nie jest.
Co do odcienia żółtego - nie będę się wypowiadał, szczególnie na podstawie zdjęcia zrobionego w ciemnej hali gdańskich ZNTKiM... Ocenimy jak lokomotywa pojawi się na torach. A to nastąpi już wkrótce:)
Kończąc tą dyskusję - pozdrawiam!
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.221 3 1
EU07-097 + ET22-XXX, Zduńska Wola Południowa, 30.06.2006. Lokomotywa ta skończyła niestety smutno... fot. B. Dobrzyński
EU07-097A.JPG

EU07-052, Zduńska Wola, 16.06.2005. fot. B. Dobrzyński:
DSC03050.JPG

EU07-046, Zduńska Wola, 12.04.2005. fot. B. Dobrzyński:
DSC02196.JPG


EU07-308, Zduńska Wola, 24.06.2005. fot. B. Dobrzyński:
DSC03159.JPG

EU07-525, Zduńska Wola, 10.06.2005. fot. B. Dobrzyński:
DSC02934.JPG


EU07-083, Zduńska Wola, 30.05.2005. fot. B. Dobrzyński:
DSC02828.JPG
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.221 3 1
Jeśli to do mnie, to dziekuję :) Postaram się coś jeszcze wybrać z zasobów, ale coraz mniej mam zdjęć nadających się po publikacji.
Odnośnie powyższych. 308 i 525 z Bohunami to pociąg Łódź Kaliska - Poznań. Pamiętam oliwkowe Bipy prowadzone siódemkami. Później Bohuny. Żałuję, że nie mam żadnego zdjęcia z bipą. Nie żałuję za to, że nie mam żadnego zdjęcia obecnych zestawień ;)
 

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
174 10 4
Jeśli to do mnie, to dziekuję :) Postaram się coś jeszcze wybrać z zasobów, ale coraz mniej mam zdjęć nadających się po publikacji.
Odnośnie powyższych. 308 i 525 z Bohunami to pociąg Łódź Kaliska - Poznań. Pamiętam oliwkowe Bipy prowadzone siódemkami. Później Bohuny. Żałuję, że nie mam żadnego zdjęcia z bipą. Nie żałuję za to, że nie mam żadnego zdjęcia obecnych zestawień ;)
Pamiętam Bipy! Pozniej pojawiały się także bohuny z bykami,aż do 2011 roku. :) A pamiętasz pozostałe relacje pociągów?
 

map69

Znany użytkownik
Reakcje
102 0 0
EP07-174 z pociągiem TLK Gombrowicz do Przemyśla Głównego odjeżdża z Warszawy Wschodniej 01.12.2016.
Mechanik wspominał, że niedługo, za ok. 2 tys. km. lokomotywa idzie do naprawy głównej...
Na zdjęciu widoczne także: EP07-233 oraz EP07-376.
20161201_135956c.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Przepraszam, oczywiście masz rację. :)Pomyliłem perony. :(Lokomotywa 376 stoi na torze, na którym przez wiele, wiele lat stał wycofany wagon osobowy będący siedzibą LOK-u czy też jakiejś jednostki obrony cywilnej.
 

map69

Znany użytkownik
Reakcje
102 0 0
Jarząbku, ani przez chwilę nie czułem się urażony Twoim pytaniem, wręcz przeciwnie, cieszę się, że moje nędznej jakości zdjęcie wywołało interesowanie :).
Bardzo doceniam Twoją ogromną wiedzę i to, że chcesz się nią dzielić na forum.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Nie za bardzo umiem ocenić jakość zdjęcia, ale w żadnym przypadku nie nazwałbym Twojego "nędznym". :)Nie wpędzaj w kompleksy innych. ;) Dla mnie istotne jest, że uchwyciłeś w jednym miejscu, nie w lokomotywowni trzy przebudowane lokomotywy z EU07 na EP07.
Na zdjęciu preferuję widok pojazdu trakcyjnego bez żadnych dodatków typu: krówka, indyczek, gałazka czy opady atmosferyczne. Parowóz też wolę widzieć bez oparów pary. Dlatego też zachwycam się zdjęciami niemieckich fotografów takich jak np Carl Bellingrodt czy Hermann Maey.
Ale jak to mówią "Polacy nie gęsi" ... ja znam zdjęcia Jednego Polskiego Miłośnika Kolei, którego prywatnie nazywam Polskim Bellingrodtem :) ... oby tylko nie zaczął dodawać ... krówek, indyków i ... baranów. :)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 7
Koleje w Polsce 3
Koleje w Polsce 4
Koleje w Polsce 7

Podobne wątki