• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie EU07/EP07

Romek 222

Znany użytkownik
Reakcje
68 0 0
EU07-065 należący do PKP Cargo prowadzi pociąg PKP Intercity EIC TATRY relacji Warszawa Wsch.-Zakopane opuszcza most nad przyszłym zbiornikiem Świnna Poręba w pobliżu miejscowości Dąbrówka(24.08.2016).
DSC_0029-2-1.jpg
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.722 443 99
CMK opodal wiaduktu nad linią Opoczno -Tomaszów Maz.
EP07-1049

Zobacz załącznik 412357
Te reflektory jakoś nie pasują mi do siódemki, szczególnie 4E (jak ta). Taka jakaś nie 'twarzowa' z nimi :) .
EU07-141 w malowaniu dotąd nie prezentowanym . Kraków Mydlniki 1991 rok.
Zobacz załącznik 398301
[DOUBLEPOST=1466544842][/DOUBLEPOST]I chwile później z drugiej strony EU07-336. Kraków Mydlniki 1991 rok.
Zobacz załącznik 398302
Wreszcie ktoś wrzucił zdjęcia "siódemek" z okresu, kiedy wyglądały one pięknie i normalnie..!
Pięknie i normalnie to one wyglądały jak im twarzy ma żółto nie pomalowano :), jak np. EU07-001 na pierwszej stronie tego tematu, albo na fotkach Ludwika Igielskiego z 6 strony (z lat 80-tych).
 
Ostatnio edytowane:

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.948 121 22
Przypuszczam, że poza nowym wyglądem ściany czołowej i instalacją klimatyzacji, niewiele więcej uległo zmianom, bo nie widzę zmian na ścianach bocznych i dachu. Nawet odbieraki pozostały klasyczne.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
697 54 1
No niestety, z artykułu nie wynika zbyt wiele, ale to co widać na zdjęciach, obrazuje, że poza zmianą reflektorów, szyb i brakiem rynienek dachowych oraz wielce prawdopodobną zmianą pulpitu w kabinie wraz z montażem klimatyzacji, nie zmieniło się technicznie zbyt wiele. A szkoda, bo o ile cieszy brak ingerencji w charakterystyczne ściany boczne elektrowozu i zachowanie oznaczeń serii i numeru taborowego, to już znacznie mniej cieszy brak przystosowania tej lokomotywy do prędkości 160 km/h i braku zastosowania silników asynchronicznych:(
[DOUBLEPOST=1473763860,1473763370][/DOUBLEPOST]
http://husarz270799.flog.pl/wpis/11385689/



.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.907 527 30
brak przystosowania tej lokomotywy do prędkości 160 km/h i braku zastosowania silników asynchronicznych
W zasadzie mozna sobie wyobrazić nową elektronikę i nawet silniki asynchroniczne bez zmiany przekładni na 160 km/h. Czy wiadomo coś więcej o szczegółach technicznych tej modernizacji, czy to tylko nasze zgadywanki?
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
697 54 1
W zasadzie mozna sobie wyobrazić nową elektronikę i nawet silniki asynchroniczne bez zmiany przekładni na 160 km/h. Czy wiadomo coś więcej o szczegółach technicznych tej modernizacji, czy to tylko nasze zgadywanki?
Teoretycznie jest to możliwe i jak najbardziej pożądane, już pomijając nawet osiągi (chociaż kto ogarnie za jakiś czas takie zróżnicowanie taboru - powinno to być przy okazji napraw okresowych na bieżąco normalizowane i doprowadzane do jednolitego standardu, a tabor danej serii powinien być uniwersalny i jednolity pod względem takich parametrów jak moc i prędkość). Natomiast w praktyce może być różnie, w zależności jaki zakres prac obejmowała specyfikacja przetargowa, która jak wynika z artykułu została zmieniona przez właściciela lokomotywy. Jak wspomniałem wcześniej z artykułu nie wynika zbyt wiele i na tą chwilę możemy tylko zgadywać na podstawie zdjęć ;). Skoro osiągi zostały bez zmian, to ja obstawiam jednak standardową modernizację, silniki prądu stałego i zmianę łożyskowania. :)
 
Ostatnio edytowane:

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.780 12 2
Glownym problemem w przystosowaniu "siodemek" do predkosci wyzszych niz 120 km/h jest lozyskowanie korpusu silnika na wale drazonym. Lozysko slizgowe powyzej tejze predkosci zacznie sie wytapiac.
 

tokarz76

Aktywny użytkownik
Reakcje
313 1 5
Problem wytapiania panewek w zawieszeniach silników już dawno został z technicznego punktu widzenia rozwiązany, czego dowodem jest lokomotywa EP07-389, która na przerobionych podzespołach jeździ od niemal 20 lat. Wszystkie silniki wiszą na wałach drążonych za pośrednictwem łożysk tocznych.
A i lokomotywa EP07-505 takich łożysk podczas naprawy P5 się dorobiła :)
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.780 12 2
Problem wytapiania panewek w zawieszeniach silników już dawno został z technicznego punktu widzenia rozwiązany,
Czyli co? Wszystkie "siódemki" mają już łożyska toczne? :D Bo nie rozumiem. To, że znaleziono rozwiązanie nie znaczy, że problem magicznie zniknie. ;)
"Siódemki" asynchroniczne mają łożyska toczne, z tego co napisałeś tylko dwie klasyczne mają łożyska toczne, no i byki marokańskie mają łożyska toczne.
 

tokarz76

Aktywny użytkownik
Reakcje
313 1 5
389 ma toczne, teraz 505 również takowe posiada. Rozwiązanie jest stare, jednak nie wprowadzone do szerokiego stosowania. Teraz powinno być już wszystko jasne.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 7
Koleje w Polsce 3
Koleje w Polsce 4
Koleje w Polsce 7

Podobne wątki