Pociągi iR Warszawa-Łódź obsługuje Łódzki Zakład Przewozów Regionalnych zmodernizowanymi jednostkami EN57 (AL, AKŁ, rzadziej AKM). EN71 to ja w ŁZPR jeszcze nie widziałem
Czyli bez szału
. Łudziłem się naiwnie
, że może przeniosą do ŁZPR wagony oraz lokomotywy ("Czeskie Laski", "Czekolady") i pociągi interREGIO będą jednak obsługiwane "klasycznymi" składami złożonymi z wagonów i lokomotywy. No, ale marzenia swoje
, rzeczywistość swoje
.
Niestety
@Remaj12 jak pietruski widziałem to focilem i zaraz miałeś na emailu. Co do wagonow Malboro. .. Na dzień, chwile obecna nic dokładnego nie wiem dlatego wolę wstrzymać się jeszcze od publicznej wypowiedzi w tej kwestii. Szkoda ze patrząc teraz na Poznańskie "planty" widzi się pustkę która niegdyś się praktycznie nie zdarzala.
Wiem, pamiętam i bardzo za to dziękuję. Sfotografowane zostały de facto dwa wagony:
PL-PREG 50 51
26-08 087-6 B
16mnopux 1151 oraz
PL-PREG 50 51
26-08 012-4 B
16mnopux 1151, oba przydzielone do stacji macierzystej Leszno Wielkopolskiego Oddziału Przewozów Regionalnych. Będąc w Poznaniu (
17 października) w oddali dostrzegłem stojącego obok zmodernizowanej jednostki serii EN57, "Bohuna" oraz - najprawdopodobniej - wagon "Malboro". Niestety nie było czasu by podejść i sfotografować. Ciekawi mnie ich obecność w tym miejscu. Ostatnie nadesłane mi zdjęcia zostały zrobione 31 maja. Od tego czasu mieliśmy Woodstock, "TUR-a", likwidację połączeń interREGIO, z których część była obsługiwana właśnie wagonami i lokomotywami. Stąd rodzi się pytanie - jakie decyzje zostaną podjęte względem tegoż taboru, który obecnie w większości (a może niemalże w całości?) pozostaje bez zatrudnienia w regularnym ruchu?
Jednakże aby nie odbiegać zbytnio od głównego tematu, poniżej hattrick, potrójne "combo", które miałem przyjemność zrobić, a mianowicie spotkanie 3 z 4 lokomotyw serii EU/EP07 spółki PKP Intercity noszących malowania niestandardowe dla taboru tej spółki, a jak nazywają je inni - "historyczne" (jeżeli uznać za "historyczne" malowanie, które nie jest noszone przez więcej jak 1 egzemplarz lokomotywy danej serii, to określenie to jest w pełni poprawne). Tak więc, spotkałem jednego dnia, na jednej stacji, EP07-174, EP07-330 i EP07-442. Do kompletu zabrakło tylko EU07-173. Wszystkie spotkane EP07 są przydzielone do Zakładu Północnego w Gdyni. Tak więc:
- źródło: zbiory własne autora
- autor:
@Remaj12
- opis: 18 października 2015 roku - stacja Bydgoszcz Główna - EP07-174 szykuje się do manewrów, celem wykonania oblotu składu, prowadzonego pociągu TLK 35102
STOCZNIOWIEC relacji Kraków Płaszów - Gdynia Główna, opóźnionego o około 15 minut.
- źródło: zbiory własne autora
- autor:
@Remaj12
- opis: 18 października 2015 roku - stacja Bydgoszcz Główna - EP07-174 z opóźnionym o około 20 minut pociągiem TLK 35102
STOCZNIOWIEC relacji Kraków Płaszów - Gdynia Główna. Z lewej strony widoczny spory gmach nowego dworca głównego w Bydgoszczy (tzw. "żelazko"), otwarty nieco ponad tydzień temu.
- źródło: zbiory własne autora
- autor:
@Remaj12
- opis: 18 października 2015 roku - stacja Gdańsk Główny - EP07-174 z opóźnionym o około 20 minut pociągiem TLK 35102
STOCZNIOWIEC relacji Kraków Płaszów - Gdynia Główna, odjeżdża w dalszą drogę do Gdyni.
- źródło: zbiory własne autora
- autor:
@Remaj12
- opis: 18 października 2015 roku - stacja Gdańsk Główny - EP07-330 z opóźnionym o około 5 minut pociągiem TLK 15119
POJEZIERZE relacji Białystok - Gdynia Główna, moknie w deszczu, podczas krótkiego postoju na dworcu głównym w grodzie Neptuna.
- źródło: zbiory własne autora
- autor:
@Remaj12
- opis: 18 października 2015 roku - stacja Gdańsk Główny - EP07-442 z pociągiem TLK 56200
ROZEWIE relacji Gdynia Główna - Wrocław Główny. Z prawej strony "trzynaste" Pendolino, czyli EZT ED250-013 jako pociąg EIP 3510 relacji Kraków Główny - Gdynia Główna, chwilę przed odjazdem w kierunku stacji końcowej.
- źródło: zbiory własne autora
- autor:
@Remaj12
- opis: 18 października 2015 roku - stacja Gdańsk Główny - EP07-442 z 9-wagonowym składem jako pociąg TLK 56200
ROZEWIE relacji Gdynia Główna - Wrocław Główny, oczekuje planowej godziny odjazdu.