Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Niekoniecznie. Nie znam się na inżynierii finansowej, ale wielu przewoźników także za granicą sprzedało swoje lokomotywy firmom leasingowym tylko po to, żeby je zaraz od nich wypożyczyć. Najwyraźniej "coś w tym jest", nikt nie robi tego dla sportu, po to, żeby do tego dokładać.
Witam!
Czy ktoś orientuje się czy na terenie kujawsko-pomorskiego można spotkać z pociągami spółki IC "siódemki" (przy czym chodzi mi wyłącznie o typ 303e), które mają reflektory lustrzane?
Czy ktoś orientuje się może czy gdzieś na chodzie można spotkać jeszcze "siódemki" typ 303e w malowaniu z lat 90', tj. zielone z żółtym czołem oaz z reflektorami lustrzanymi?
EP07-381
Poznań Główny
6.08.2002r
Czasy kiedy to zaczęto malować lokomotywy na zielono. Moim zdaniem nie ma lepszego malowania 303E
EP07-372
Poznań Główny
Niestety nie pamiętam jaki skład w tedy przyprowadziła
EP07-382
Gniezno
Tez brak danych o skladzie Ciekawostka na zdjęciu jest budynek za składem. Mieścił się tam magazyn oraz toalety. Dziś po nim śladu nie ma.
Odkopałem parę starych zdjęć i dwa z EP09 wrzuciłem we właściwym wątku, ale zrobiłem wtedy też kilka EU07. Rok 1993 (2x) i 2003 przy przystanku W-wa Ochota.
EU07-173 Kraków Zabłocie (2015-06-12), TLK 31110 REYMONT relacji Kraków Płaszów - Łódź Kaliska.
Pierwszy wagon dopasowali do lokomotywy
EU07-108 Kraków Zabłocie (2015-06-12), TLK 31100 KARPATY relacji Kraków Płaszów - Warszawa Wschodnia.
Kolejna siódemka PKP Cargo z pociągiem TLK, tym razem w zastępstwie za EP09. Po prawej EN57-1238, który jechał jako regio do Nowego Sącza.
Poznań-Główny / 28.03.2015 r. / W kadrze EP07P-2001 (ex. EU07-046) z poc. MOE 76902 'Szklarka' (Poznań-Jelenia Góra), a także EU07A-001 (ex. EU07-495) z poc. IC 56102 'Heweliusz' (Gdynia-Wrocław).
EP07-335 (HCP 303E-235 / 1984 r.) opuszcza Sopot z poc. TLK 'Doker' (Gdynia-Katowice) / 31.12.2014 r.
EU07-337 mija stację Toruń-Główny w obsłudze poc. towarowego przyprowadzonego z kierunku Iława/Olsztyn / 24.07.2014 r.
EU07-533 oczekuje odjazdu ze stacji Hradec-Kralove z poc. os. do Pardubic / 11.02.2010 r.
EU07-462 / Warszawa-Praga / 22.12.2012 r.
EU07-182 / Poznań-Główny / 30.04.2010 r.
EU07-446 w trakcie oczekiwania na podjęcie nocnego składu 'SIlesii'. Na drugim planie 163.070-6 / Praha hl.n. / 30.04.2009 r.
EU07-071 odstawiona na jednym z torów przy hali lokomotywowni Toruń Kluczyki / 9.09.2012 r.
EU07-078 prowadzi IR do Szczecina / Warszawa-Ochota / 20.05.2012 r.
Wreszcie Katowicka EU07-327 doczekała się NG, po latach spędzonych w Krakowskich krzakach, niestety przy okazji szybko zmieniła swojego właściciela...
I to dwukrotnie...
Lokomotywa otrzymała fabryczne barwy, jednakże jeszcze w trakcie naprawy została sprzedana przez nowego właściciela (PHU Lokomotiv) innemu przewoźnikowi, który zażyczył sobie innego malowania...
Podczas naprawy, z najbardziej rzucających się w oczy zmian, to usunięte rynienki oraz dla równowagi otrzymała "ZEZ-a" i "klejone" szyby z wkładką grzejną...
[DOUBLEPOST=1434481227,1434479542][/DOUBLEPOST]Zresztą "Oleśnica" wycina rynienki na potęgę:
Ciemny jest OK, wiem kto był tego pomysłodawcą i fuszerki by nie odstawił Faktem jest, że bywały ciemniejsze.
Naocznie wyglądała nieco inaczej, zdradzę że 07-330 ma nosić te same barwy
Kolejna z halogenami !? Uważam, że malowanie to nie wszystko i tak jak w przypadku EP09-046 wyjdzie kolejna "karykatura" lokomotywy w oryginalnym fabrycznym malowaniu . Wiem, że sporo, a może nawet prawie wszystkie EU07 typu 303E mają wymienione reflektory z odbłyśnikami na reflektory halogenowe, jednak nie zmienia to faktu, że malowanie i sposób wykonania oświetlenia w lokomotywie jednoznacznie się wykluczają . Dobrze, że ktoś podejmuje się takiej inicjatywy , ale uzyskiwany efekt końcowy jest zastanawiający . Nie da się inaczej ? Czy jesteśmy zmuszeni na tego rodzaju kompromisy ? Tak w ogóle to ktoś się kopnął z malowaniem - drzwi nie powinny być w jednym kolorze, ale w dwóch, a granica kolorów powinna przebiegać tak jak na reszcie ściany bocznej pudła.
Podczas naprawy, z najbardziej rzucających się w oczy zmian, to usunięte rynienki oraz dla równowagi otrzymała "ZEZ-a" i "klejone" szyby z wkładką grzejną...
Usunięto także sprzęg ogrzewania elektrycznego. Maszyna dostała również nowe poręcze przy drzwiach. Ciekawe czy zachowa/zachowałaby oryginalne tablice?
Co jest tego powodem? Teraz woda będzie ściekać po ścianie bocznej z końca rynienki, a wcześniej chyba nie było żadnego "ujścia" dla wody gromadzącej się w rynienkach, więc woda w końcu gdzieś się przelewała. Poniżej przykład ujścia z spotkanej niedawno jednostki:
- źródło: zbiory własne autora
- autor: @Remaj12
- opis: 13 czerwca 2015 roku - Gdańsk Główny - rynienka deszczowa z rzygaczem, na jednostce EN57-1184.
Żeby nie było, że tylko OFFTOP ciągniemy , poniżej kilka zdjęć kolejnej Siódemki PKP Cargo w służbie PKP Intercity (spragnionych więcej odsyłam do mojego poprzedniego postu):
- źródło: zbiory własne autora
- autor: @Remaj12
- opis: 7 czerwca 2015 roku - Toruń Główny - EU07-108 E [Południowy Zakład Spółki w Nowym Sączu] z pociągiem TLK 35102 STOCZNIOWIEC relacji Kraków Płaszów - Gdynia Główna, szykuje się do odjazdu ze stacji z około 15 minutowym opóźnieniem.
- opis: 06 czerwca 2015 roku - Bydgoszcz Główna - EU07-108 E podczas "oblotu" składu.
- 6 czerwca 2015 roku - Bydgoszcz Główna - ostatnie przygotowania do odjazdu - z lewej strony wyremontowany dawny budynek dworca (nowy powstaje po przeciwległej stronie torów (widoczny za drzewem na poprzedniej fotografii).
- 6 czerwca 2015 roku - Tczew
- opis: 6 czerwca 2015 roku - Gdańsk Główny - 21:12 - EU07-108 E z pociągiem TLK 35102 STOCZNIOWIEC relacji Kraków Płaszów - Gdynia Główna, planowo odjeżdża ze stacji w grodze Neptuna.
Kolejna z halogenami !? Uważam, że malowanie to nie wszystko i tak jak w przypadku EP09-046 wyjdzie kolejna "karykatura" lokomotywy w oryginalnym fabrycznym malowaniu . Wiem, że sporo, a może nawet prawie wszystkie EU07 typu 303E mają wymienione reflektory z odbłyśnikami na reflektory halogenowe, jednak nie zmienia to faktu, że malowanie i sposób wykonania oświetlenia w lokomotywie jednoznacznie się wykluczają . Dobrze, że ktoś podejmuje się takiej inicjatywy , ale uzyskiwany efekt końcowy jest zastanawiający . Nie da się inaczej ? Czy jesteśmy zmuszeni na tego rodzaju kompromisy ? Tak w ogóle to ktoś się kopnął z malowaniem - drzwi nie powinny być w jednym kolorze, ale w dwóch, a granica kolorów powinna przebiegać tak jak na reszcie ściany bocznej pudła.
Fakt że trochę razi w oczy, mogli by kilka sztuk zostawić z oryginalnymi reflektorami, to samo dotyczy EP09, którą przywrócili do dawnego malowania, ale wymienili lustra na takiego obleśnego zeza...
Usunięto także sprzęg ogrzewania elektrycznego. Ciekawe czy maszyna zachowa/zachowałaby oryginalne tablice?
zapewne aby nikt nie wpadł na pomysł żeby przejąć lokomotywę i przekazać np przewozom regionalnym albo jakiejś innej spółce córce PKP
Co jest tego powodem? Teraz woda będzie ściekać po ścianie bocznej z końca rynienki, a wcześniej chyba nie było żadnego "ujścia" dla wody gromadzącej się w rynienkach, więc woda w końcu gdzieś się przelewała. Poniżej przykład ujścia z spotkanej niedawno jednostki:
Nie wiem, nie znam się, ale zawsze byłem przekonany że woda z rynienek spływa tylną barierką (tą połączoną z rynienką górną krawędzią) ale jak już wspomniałem nie znam się więc mogę się mylić...