• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie EU07/EP07

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.396 137 19
zapewne aby nikt nie wpadł na pomysł żeby przejąć lokomotywę i przekazać np przewozom regionalnym albo jakiejś innej spółce córce PKP
No tak o_O, teraz tak się robi, co by utrudnić innym życie (n) - biznes is biznes :cool:.
Nie wiem, nie znam się, ale zawsze byłem przekonany że woda z rynienek spływa tylną barierką (tą połączoną z rynienką górną krawędzią) ale jak już wspomniałem nie znam się więc mogę się mylić...
Może faktycznie tak było. Nigdy się nie zastanawiałem dlaczego jedna z poręczy przy kabinie miała połączenie z rynienką. To by wyjaśniało dlaczego rynienka zostaje "otwarta" - wymieniane są poręcze - woda musi mieć jakieś ujście. Jako, że EN57 nie ma takich poręczy jak EU07, to musiał mieć rzygacze, jeśli miał jedną ciągłą rynienkę na wszystkich ścianach. No to chyba się wyjaśniło (y).

To może dla odmiany "poprawnie" prowadzony ;) - ale czy "poprawnie" zestawiony :gwizd: - skład pociągu spółki PKP Intercity z własną :podstepny: lokomotywą na czele:

- źródło: zbiory własne autora
- autor: @Remaj12
- opis: 1 maja 2015 roku - Toruń - EP07-1017 [Zakład Zachodni] z pociągiem TLK 57106/54106 SIELAWA / GWAREK relacji Olsztyn Główny - Katowice, z dużą prędkością zbliża się do semafora wjazdowego R stacji Toruń Wschodni. Obok przepuszczający pociąg TLK, Turbofiat ST45-14 z pociągiem towarowym 554053/2 relacji Raciąż - Gdańsk Zaspa Towarowa.

DSC_0951.JPG


DSC_0953.JPG
 
Ostatnio edytowane:

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
97 5 2
Kolejna z halogenami :confused:!? Uważam, że malowanie to nie wszystko i tak jak w przypadku EP09-046 wyjdzie kolejna "karykatura" lokomotywy w oryginalnym fabrycznym malowaniu :niepewny:. Wiem, że sporo, a może nawet prawie wszystkie EU07 typu 303E mają wymienione reflektory z odbłyśnikami na reflektory halogenowe, jednak nie zmienia to faktu, że malowanie i sposób wykonania oświetlenia w lokomotywie jednoznacznie się wykluczają :cool:. Dobrze, że ktoś podejmuje się takiej inicjatywy (y), ale uzyskiwany efekt końcowy jest zastanawiający :(. Nie da się inaczej :sick:? Czy jesteśmy zmuszeni na tego rodzaju kompromisy o_O? Tak w ogóle to ktoś się kopnął z malowaniem - drzwi nie powinny być w jednym kolorze, ale w dwóch, a granica kolorów powinna przebiegać tak jak na reszcie ściany bocznej pudła.
Usunięto także sprzęg ogrzewania elektrycznego. Maszyna dostała również nowe poręcze przy drzwiach. Ciekawe czy zachowa/zachowałaby oryginalne tablice?
Jesteśmy zmuszeni, lokomotywy to własność firmy, która naprawę chce przeprowadzić jak najtaniej, a też nikt nie chce ich podwyższać. Jeśli chcecie mieć "oryginały" to dołóżcie się to można by porozmawiać. Obecnie wszystkie koszty są na ramionach właściciela lokomotyw, być może uda się i nie będzie to jedyna taka próba.
Boli jedna sprawa, obecnie w stanie oryginalnym na chodzie jest tylko jedna EU07-173, reszta stoi, z 303E nie ma żadnej. Moim skromnym zdaniem prywat niech robi co chce, jest to własność prywatna, natomiast państwowcy powinni o to zadbać by ostały się pojedyńcze "oryginały".
 

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
No tak o_O, teraz tak się robi, co by utrudnić innym życie (n) - biznes is biznes :cool:
Wiesz, to niby spółki córki z jednej firmy, a w rodzinie to różnie bywa, początkowo wszakże wszystkie lokomotywy były własnością cargo, potem je rozdzielili. Kolejną sprawą jest że np intercity czy pr wynajmują czeskie diesle, kiedy cargo jedyne zdolne do prowadzenia pełnego składu osobowego i jednoczesnego ogrzewania go pozbawia możliwości ogrzewania składu...
 
Reakcje
0 0 0
Sprawa jest prosta. Przewoźnicy dążą do stałego modernizowania swojego taboru, celem poprawy parametrów pojazdów. Są to mniej lub bardziej daleko idące modernizacje, i tam gdzie jest to zasadne i opłacalne ekonomicznie, to się je po prostu robi. Reflektory halogenowe systematycznie zabudowywane na pojazdach trakcyjnych, gwarantują lepsze oświetlenie drogi przed pojazdem i lepszą jego widoczność, w stosunku do klasycznych lamp stosowanych od lat 60-tych. Same żarówki halogenowe są także lepsze pod wieloma względami od tradycyjnych. Więc jeżeli jakaś firma wykonuje gest dobrej woli w stronę miłośników i maluję swój pojazd w barwy historyczne, to raczej śmiesznym jest oczekiwanie, że wraz z malowaniem zostanie przywrócone wyposażenie "z epoki". Owszem można byłoby dyskutować o elementach typu ozdobne listwy, tablice z numerami itd. Ale nikt nie będzie montował gorszych podzespołów, tylko celem zachowania historycznego wyglądu. To nie jest modelarstwo ani muzeum, tylko czynny pojazd wykonujący pracę, mający spełniać obecne standardy.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
697 54 1
Kolejna z halogenami :confused:!? Uważam, że malowanie to nie wszystko i tak jak w przypadku EP09-046 wyjdzie kolejna "karykatura" lokomotywy w oryginalnym fabrycznym malowaniu :niepewny:. Wiem, że sporo, a może nawet prawie wszystkie EU07 typu 303E mają wymienione reflektory z odbłyśnikami na reflektory halogenowe, jednak nie zmienia to faktu, że malowanie i sposób wykonania oświetlenia w lokomotywie jednoznacznie się wykluczają :cool:. Dobrze, że ktoś podejmuje się takiej inicjatywy (y), ale uzyskiwany efekt końcowy jest zastanawiający :(. Nie da się inaczej :sick:? Czy jesteśmy zmuszeni na tego rodzaju kompromisy o_O? Tak w ogóle to ktoś się kopnął z malowaniem - drzwi nie powinny być w jednym kolorze, ale w dwóch, a granica kolorów powinna przebiegać tak jak na reszcie ściany bocznej pudła.
Usunięto także sprzęg ogrzewania elektrycznego. Maszyna dostała również nowe poręcze przy drzwiach. Ciekawe czy zachowa/zachowałaby oryginalne tablice?
Co jest tego powodem? Teraz woda będzie ściekać po ścianie bocznej z końca rynienki, a wcześniej chyba nie było żadnego "ujścia" dla wody gromadzącej się w rynienkach, więc woda w końcu gdzieś się przelewała. Poniżej przykład ujścia z spotkanej niedawno jednostki:
O tak, jeśli chodzi o EP09-046 to zamysł był jak najbardziej szlachetny, ale ostatecznie na zamyśle się skończyło i uważam, że w tej formie lokomotywa jest dosłownie wielkim nieporozumieniem. Barwy są jak najbardziej prawidłowe, jednakże zastosowane "ZEZ"-y oraz usunięcie fabrycznych elementów klimatyzacji na czołach w "wysokim" numerze tej lokomotywy (m.in o zmienionej ostoi i zawieszeniu pudła na "flexach") ostatecznie zepsuły cały efekt końcowy.

Oczywiście zastosowanie "ZEZ"-a w którymkolwiek z numerów od 001 do 037 również było by pomysłem chybionym i to nie zależnie od zastosowanych barw, tak samo w egzemplarzach od 038 do 047. Ta lokomotywa jest stworzona z tym rodzajem reflektorów do lustrzanek.

W przypadku zastosowania halogenów, rozwiązaniem idealnym jest wygląd lokomotyw po przeprowadzonych modernizacjach (z całkowitą "wymianą" obudów tychże)

Co do lokomotyw EU07, to już się nie zgodzę, gdyż "ZEZ"-y były stosowane w lokomotywach pamiętających zielone malowania, może nie te fabryczne, ale po naprawach okresowych owszem i efekt nie jest już aż taki wstrząsający.
Rynienki w siódemkach odprowadzenie wody miały (i mają) w poręczach zarówno przy wejściu do kabiny jak i korytarza, natomiast odprowadzenie wody w jednostkach EN57 zawsze było takie jak na załączonym przez Kolegę zdjęciu, a z drugiej strony wagonu rozrządczego (od str. przejścia między wagonowego) ujście było "otwarte", tak samo jak w wagonie silnikowym. W 19-nastkach w kazdym wagonie i z każdej strony były odpływy otwarte (bez żadnych zakończeń), tak samo nad szybami czołowymi.

Ostatecznie likwidacja rynienek nie ominęła także poczciwych jednostek i po naprawach mają "gładkie" pudła bez linii połączenia z dachem.
 
Ostatnio edytowane:

Czapajew

Znany użytkownik
Reakcje
699 1 0
105_5575.JPG


Kabina symulatora lokomotywy EU07 znajdująca się w kolejówce w Sosnowcu. Na chwilę obecną nie działa jeszcze nastawnik bocznikowania, manometry oraz brakuje prędkościomierza, dlatego też wymienione elementy ( prędkościomierz i manometry) wyświetlane są tymczasowo na ekranie.
 

Ufo

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
268 1 1
Boli jedna sprawa, obecnie w stanie oryginalnym na chodzie jest tylko jedna EU07-173, reszta stoi, z 303E nie ma żadnej. Moim skromnym zdaniem prywat niech robi co chce, jest to własność prywatna, natomiast państwowcy powinni o to zadbać by ostały się pojedyńcze "oryginały".
07-173 oryginał przypomina tylko z zewnątrz i to też z pewnymi kompromisami.
 

Bumba

Użytkownik
Reakcje
15 0 0
Boli jedna sprawa, obecnie w stanie oryginalnym na chodzie jest tylko jedna EU07-173, reszta stoi, z 303E nie ma żadnej.
Jeśli mnie pamięć nie myli to właśnie EU07-173 ostatnio jadąca do Lublina straciła pantograf, oraz którąś szybę. Po zerwaniu trakcji. Dzięki czemu w polu stałem 3 godziny... Na żywo wyglądała już na mocno zmęczoną życiem. Jeśli oczywiście to było 173 a nie 17-coś
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 7
Koleje w Polsce 3
Koleje w Polsce 4
Koleje w Polsce 7

Podobne wątki