Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
A tutaj pamiątka po planowej "dębickiej" obsłudze trakcyjnej. Szyba czołowa z lokomotywy EU07-113. Sprawa o tyle ciekawa, że szyba została znaleziona w Gdyni, w czeluściach lokomotywowni. Najciekawsze jest to, że lokomotywa EU07-113 nigdy w Gdyni nie jeździła. Nawet nie była tutaj w delegacji...
EU07-347 jako popychacz (!) pociągu towarowego TGR 11863 z Wrocławia Brochowa do Mezimesti na ostrym łuku w Świebodzicach - skład widać aż przy dawnej wieży wodnej (po lewej). Lokomotywa przyjechała do Jaworzyny Śl. z pociągiem pośpiesznym do Krakowa i prawdopodobnie z powodu braku "konia" została użyta na tym pociągu (21.10.2000)
(Foto Dawid Frątczak)
Widzę że chyba na to pytanie nie padła odpowiedź (chyba że gdzieś przeoczyłem). Z tego co ja wiem i pamietam z obserwacji to trapez był malowany fabrycznie do czasu wprowadzenia żółtej mordy. Czyli gdzieś w czasie produkcji w roku 1989. Od jakiego numeru to nie wiem i być może jeszcze ktoś uzupełni tą informację. To ustalenie może być o tyle trudne, że mogło dojść do sytuacji że nawet jedne z ostatnich lokomotyw opuszczajacych fabryke z trapezem zaledwie po kilku lub kilkunastu dniach dostały "żółtaczki". Moge tylko podejrzewac ze nawet będące na ukończeniu pomalowane z trapezem siódemki jeszcze u producenta mogły być przemalowane. Osobiście nie ryzykowałbym wykonania modelu z trapezem z zakresu numeracji powyzej 500.
Widzę że chyba na to pytanie nie padła odpowiedź (chyba że gdzieś przeoczyłem). Z tego co ja wiem i pamietam z obserwacji to trapez był malowany fabrycznie do czasu wprowadzenia żółtej mordy. Czyli gdzieś w czasie produkcji w roku 1989. Od jakiego numeru to nie wiem i być może jeszcze ktoś uzupełni tą informację. To ustalenie może być o tyle trudne, że mogło dojść do sytuacji że nawet jedne z ostatnich lokomotyw opuszczajacych fabryke z trapezem zaledwie po kilku lub kilkunastu dniach dostały "żółtaczki". Moge tylko podejrzewac ze nawet będące na ukończeniu pomalowane z trapezem siódemki jeszcze u producenta mogły być przemalowane. Osobiście nie ryzykowałbym wykonania modelu z trapezem z zakresu numeracji powyzej 500.
Dokładnie. EU07-537 (nr fabr. 437/1991), która fabrycznie została przenumerowana na 540-tkę miała już żółty pyszczek przed opuszczeniem bram HCP.
Może to trochę potrwać i nie wiem jaki będzie skutek (ze względu na czas jaki upłynął), ale spróbuję się dowiedzieć jak wyglądała EU07-505.
Ja pamiętam ze na stanie MD Gliwice były 4 siódemki z serii 303E nr 327, 364, 511 i 516. Niestety kiedy te ostatnie dwie przyszły na stan byłem w wojsku i nie miałem okazji ich widziec osobiście jak były fabrycznie nowe, natomiast z relacji kolegów z pracy wynika ze przyszły juz z żółtymi mordkami i takie pamietam kiedy wróciłem do pracy na jesień 1990-go.
Natomiast tutaj załaczam zdjecia EU07 509 po powrocie z ZNLE. Niestety zrezygnowano z naprawy bo na skutek korozji byłby konieczny dosc duży i kosztowny zakres napraw. Jako ciekawostka lokomotywa ma wózki od 4E co można poznać po charakterystycznym wsporniku układu hamulcowego na naroznikach wózka. Zdjecia wykonałem w Gliwicach 2007 05 17. Niestety nie przyszło mi do głowy (nie było to z reszta potrzebne) żeby wtedy spróbować odskrobać farbe na pysku i zobaczyc jakie kolory są pod warstwami (conajmniej dwoma) farby zółtej. Lokomotywę ta później odesłano z powrotem do Wrocławia. Dalszych jej losów nie znam.
Niech ten emotikon posłuzy za komentarz . Ale to było do przewidzenia.
Podobno miała odwieźć do Wrocławia ta EP07 356 ale nie pamietam czy to akurat tak sie stało bo skończyłem w ten dzień prace na przetoku MD. 509 wstawiono do hali na kanał żeby wykonać przeglad PK podwozia przed wysłaniem jej w droge na zimno.