• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ET22 - zdjęcia i inne ciekawostki z tematu "byczek"

Artur_BJ

Aktywny użytkownik
Reakcje
479 8 0
Rail Polska 201Eo-004 z transportem drewna na Słowację. Zainteresowała mnie ta lokomotywa, ponieważ wygląda na towar eksportowy do Maroka, a następnie - wraz z wycofywaniem polskiego taboru z marokańskich szyn - odkupienie z powrotem do Polski.

Filmik z przejazdu będzie pod koniec maja na moim kanale.

Bez tytułu.jpg
 

Artur_BJ

Aktywny użytkownik
Reakcje
479 8 0
Tak i jeszcze trochę innych zmian. Przez co bardzo niewiele zostało "marokańskich" cech w wyglądzie zewnętrznym.
A z ciekawości - czy dobrze doczytałem na różnych stronach, że pantografy połówkowe dostały tylko:
- wersje dla Maroka (201Eg, później 201Eo)
- zmodernizowane do 2011 roku o numerach 2000-2047 (201Em, 201Ek)
- oraz 5 sztuk z homologacją na Słowację? (093, 165, 202, 592 i 1118)
Nie jestem specjalistą - jakie korzyści daje zastosowanie pantografu połówkowego?
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.380 36 7
Mniejszy ciężar, bezwładność zapewnia lepszy docisk do sieci trakcyjnej, szczególnie przy "nierównych" odcinkach - odgałęzienia, izolacje itp.
No i zawsze trochę oszczędność materiałów.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.011 144 0
ET22-165, Czechowice-Dziedzice, czerwiec 2008

DSC02467.JPG


Znalazłem jeszcze kilkadziesiąt zdjęć zielonych byczków z mojej warszawskiej miejscówki, ale nie wiem czy mi się chce wrzucać ;)
p.s EDIT, żeby nie tworzyć nowyuch postów - za to mogę zakrzywiś czasoprzestrzeń i odpisać @PP1970 zanim napisał swojego posta:

Nie, nie, ten sam zakres dat co moje dzisiejsze wypociny czyli 2006-2008.
W pierwszej połowie lat 70 tych chodziłem co prawda na tę górkę przy przejeździe, ale to było chwile po tym jak się przesiadłem na własne nogi z 4-kołowej pchanej limuzyny
 
Ostatnio edytowane:

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.011 144 0
Warszawa, "Lasek na Kole"

Czerwiec 2006
IMG_0528.JPG


Sierpień 2006
IMG_3050.JPG


Czerwiec 2007
Najbardziej warszawski byczek z syrenką.
Coś kojarzę, że go gdzieś jeszcze widziałem, albo na Warszawie-Pradze, albo gdzieś przejazdem przez Warszawę-Gdańską. Może znajdę zdjęcie.
edit: a mam, tylko musze w oryginale popatrzeć na numery, bo ten drugi to wygląda mi na ET22-884 i też ma syrenkę ;-)

IMG_0348.JPG


A to nie jest w Lasku, tylko sadząc po łamańcach torowych, przy wjeździe na Warszawską Linię Hutniczą - przy ul. Górczewskiej.
Czerwiec 2007
IMG_0391.JPG


To przy okazji to, kawałek dalej - Warszawa-Jelonki, przy ul.Strąkowej. też czerwiec 2007
IMG_0890.JPG


Wracamy do Lasku, nadal czerwiec 2007
IMG_0786.JPG

IMG_1088.JPG

IMG_1094.JPG


Lipiec 2007
IMG_2977.JPG

IMG_3284.JPG

IMG_3418.JPG


Sierpień 2007
IMG_5728.JPG


Wrzesień 2007
IMG_5810.JPG


Grudzień 2007
IMG_7825.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.011 144 0
c.d. końcówka (nareszcie)

sierpień 2008
IMG_11965.JPG

IMG_11976.JPG


Ten pan to Marek K. ale ten inny ;-) ale też budował hutę, tyle, ze w N i nie zdążył.
IMG_11986.JPG

IMG_11987.JPG

IMG_11988.JPG

IMG_12516.JPG

IMG_12517.JPG

IMG_12518.JPG


październik 2008
IMG_12673.JPG

IMG_12682.JPG


listopad 2008
Jakoś w tym czasie zaczęto modernizować linię, ale końca już nie doczekałem, bo pół roku później wyniosłem się w inną część miasta.
Ostatnie dwa zdjęcia gdzieś tutaj (zabawne, tego miejsca w google nie powinno być, nie ma tu niebieskiej kreseczki StreetView)
IMG_13128.JPG

IMG_13129.JPG


To już jest koniec, nie ma już nic ;)
Dziękuje za uwagę ;)
IMG_13122.JPG
 

Podobne wątki