• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ET22 - zdjęcia i inne ciekawostki z tematu "byczek"

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.226 508 29
Piotrek Chorąży zaczyna przeszukiwać swoje archiwa, wyciąga z kartonowych teczek zdjęcia a ja je zamieszczam, myślę że będziemy Was częściej zanudzać swoimi wypocinami.

Miejsce akcji Słotwiny, czas 31.05.2010, ET22-887 uległ awarii w rozjazdach stacji, na pomoc ściągnięto steraną życiem ET22-662 z Olechowa, po długim czasie udało się odblokować stację i szlak.

23.jpg


24.jpg


Gdybyśmy wiedzieli że to co zdawało nam się codziennością, kiedyś będzie rarytasem.:(
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.465 7 0
W latach 80-tych byczki prowadziły często w okresie wiosenno-letnim pociąg pospieszny "Włókniarz" z Łodzi Kaliskiej do Szczecina Głównego. Pociąg ten latem liczył do 12 wagonów, w tym 1 bagażowy i 1 pocztowy. Często jeździłem tym pociągiem na trasie Łódź-Środa Wlkp. Byczek radził sobie dziarsko, najlepszy start z tym składem miał ze stacji Zduńska Wola albo Sieradz. Z "Włókniarza" ET22 odeszły definitywnie na przełomie lat 80/90. W latach 80-tych na linii dawnej kolei kluczborskiej można było spotkać dużo ET22 z pierwszej serii produkcyjnej (z dużymi prostokątnymi obudowami reflektorów i z obudowanymi zderzakami oraz z tzw. belkowym zawieszeniem). Ciekawy wątek, ta lokomotywa zasługuje na szczególne uznanie.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.465 7 0
Obecnie wszystkie lokomotywy są już przebudowane. W którymś ze ŚK (lata ok. 2006-2008) zamieszczono obszerny artykuł o ET22, w którym opisano cała historię lokomotywy łącznie z kolejnymi etapami wprowadzania fabrycznych modernizacji. Z tego, co pamiętam jest tam również mowa o zawieszeniu pudła na wózkach w pierwszych egzemplarzach za pomocą wspomnianej belki i dalsze modernizacje. Na forum są na pewno osoby, które wyjaśnią ten temat lepiej ode mnie. A tu opis podparcia pudła elektrowozu:
http://www.cupik.podkarpackakolej.net/tabor/lokomotywy-elektryczne/9/et22.html
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.226 508 29
Kolejny odcinek z archiwum Piotra Ch.

27.01.2007 Łódź Widzew , jeszcze z kładką nad torami.

11.jpg


22.02.2005 Zielona Góra ET22-538

22.jpg


07.07.2004 Łódź Chojny

44.jpg



Szatański "Byk" Gdynia Główna Osobowa data nieznana.


55.jpg


Resortowy byczek, 22.02.2005 Zielona Góra

66.jpg
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
27.01.2007 Łódź Widzew , jeszcze z kładką nad torami.
Dwie bonanzy z bykiem to prawdopodobnie pociąg relacji Łódź Fabryczna - Skarżysko Kamienna, od Tomaszowa prowadzony ostatnimi wówczas maszynami serii SP42.

Skoro łódzkie klimaty, to ja mam ET22-976 (wówczas z Zakładu Taboru w Lublinie) ciągnący niezidentyfikowany pociąg na szlaku Łódź Andrzejów-Gałkówek (odcinek Bedoń-Justynów) dnia 16 czerwca 2007 r. Zdjęcie z czasów remontu linii kolejowej nr 17. Widoczny nowy tor, po którym porusza się pociąg oraz nowe elementy sieci trakcyjnej.

DSCN0334.JPG
 

Wojtek`61

Aktywny użytkownik
Reakcje
49 7 3
Skoro łódzkie klimaty, to ja mam ET22-976 (wówczas z Zakładu Taboru w Lublinie) ciągnący niezidentyfikowany pociąg na szlaku Łódź Andrzejów-Gałkówek
Był kiedyś poc.posp. rel Lublin-Łódź Fabryczna {Wyspiański ???}, prowadzony lubelskim byczkiem.
 

Podobne wątki