• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie EP08

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.395 550 30
Wczoraj EP08-007 stała na Dworcu Wschodnim w Warszawie ze składem, na którym była tablica "TLK 41106 SKARBEK Racibórz - Warszawa Gdańska".

IMG_6160.JPG
IMG_6161.JPG
IMG_6157.JPG
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.446 138 19
- źródło: zbiory własne autora
- autor: Remaj12
- opis: 5 kwietnia 2014 roku - Bydgoszcz Główna - EP08-013 [PKP Intercity S.A. Zakład Centralny].

DSC_0679.JPG


Poniżej zdjęcie tej samej maszyny w tym samym miejscu tydzień później.

- źródło: zbiory własne autora
- autor: Remaj12
- opis: 12 kwietnia 2014 roku - Bydgoszcz Główna - EP08-013 [PKP Intercity S.A. Zakład Centralny] stoi odstawiona razem z EU07-015 [PKP Intercity S.A. Zakład Centralny]. Z prawej strony Ol49-59 podjeżdża pod skład pociągu specjalnego KO-PIERNIK relacji Toruń Miasto - Toruń Wschodni - Chełmża - Unisław Pomorski - Bydgoszcz Główna - Solec Kujawski - Toruń Miasto - Toruń Wschodni. W tle z lewej strony widoczny fragment zabudowań zakładów Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.

DSC (788).JPG


- komentarz: jak można zauważyć, maszyna zdążyła w ciągu tygodnia wykonać obrót o 180 stopni (numery na kabinach - 5 kwietnia "1" od strony kozła oporowego, 12 kwietnia "2" od strony koziołka).
 
Ostatnio edytowane:

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
955 79 5
Pomarańczowa ósemka oczekuje obecnie N.G, bo wyjeździła kilometry, a PKP IC podobno ma zamiar skasować całą serię, więc mało prawdopodobne, by jeszcze ją zobaczyć w ruchu.:(
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.798 65 3
OK, ale wtedy nie zgadza mi się kolejność. Przecież całe pomarańczowe malowanie było już od lat 1970-tych, zaraz po rezygnacji z tego zielonego pasa na dole - chyba, że ja coś plączę. Wydaje mi się, że było tak:
1) pomarańczowo-zielone (jak na Twoim zdjęciu z Gliwic i na francuskiej pocztówce) - dostawy z PaFaWagu,
2) całe pomarańczowe - od lat 1970-tych do 1990-tych,
3) eksperymenty w ostatnich kilkunastu latach: pomarańczowe z brązowym pasem, grantowe ("denatuat"), inne?
4) ostatnie malowanie IC szaro-niebieskie.
Jeżeli się mylę, lub coś pominąłem, proszę o sprostowanie lub uzpełnienie.
Witam,
Jeśli jeszcze mogę coś dodać do wątku o malowaniach EP08 to warto sie przyjrzeć kolorom dachów tych lokomotyw. Zwykle to gdzieś umyka bo szybko dachy nabieraja koloru brudnego a zauwazyłem ze 006 na MTP miała częściowo dach pomarańczowy. Natomiast ja pomiętam taki okres z lat 80-tych kiedy pomarańczowe ósemki miały dachy malowane na kolor zielony "średni" nawet dość żywy. Dość często widywałem tak pomalowane lokomotywy tej serii po naprawach lub na jazdach próbnych po naprawach.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.798 65 3
Tutaj doskonale widać jak pod względem technicznym zmieniał się wyglad tych maszyn w ciagu lat eksploatacji. Na dachu 006 jest niemal pusto; pomosty przy pantografach tylko z jednej strony(na zdjęciu z zielonym dachem juz są z dwóch stron), nie ma dużej anteny radiowej i kilku innych aparatów, lub są one nieco starszej konstrukcji. Swoją droga jestem ciekawy jak to przebiegało w czasie w przypadku EU06 i EU07.
 
OP
OP
Ludwik Igielski

Ludwik Igielski

Znany użytkownik
Reakcje
274 0 0
"Chopin" z Wiednia do Warszawy czasem tak miał: dwa, a nawet trzy wagony pocztowe lub bagażowe. Najbardziej spektakularnym składem był: Legnica-Brześć, który zależnie od turnusu naszych bratnich żołnierzy stacjonujących w Legnicy, miewał nawet 22 wagony (ciężar brutto 1200 t), prowadzony pojedynczym EP05 :)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 4

Podobne wątki