Ponieważ udzielałem się w tym temacie od samego początku, to teraz, jako że stałem się posiadaczem tego modelu, pragnę napisać garść swoich uwag i spostrzeżeń odnośnie tegoż modelu.
Dotarł do mnie kilka dni temu. Miałem spore obawy co do stanu wagonów po rozpakowaniu paczki, gdyż pudło kartonowe posiadało dwie wcale nie małe dziury-wgniecenia. Jak się okazało, w dużym pudle było mniejsze, już te właściwe, a zarówno ono jak i model nie ucierpiały. Jedynie tylko coś latało w środku wagonu silnikowego, ale okazała się to być jedna z szybek drzwi przejściowych na końcu wagonu, która się odkleiła.
Zresztą zwracałem Milošowi uwagę, by dobrze zabezpieczył model, bo koledze forumowemu któremu wcześniej wykonał model przyszedł uszkodzony.
Opakowanie i wyposażenie dodatkowe
Opakowanie modelu stanowi kartonowe pudełko, każdy wagonik owinięty jest osobno w zawijkę piankową. Dołączono kartkę z kilkoma informacjami o modelu (po angielsku), oraz rysunkami. W plastikowej torebeczce dołączono dwie imitacje sprzęgów Schafenberga (na czoła), dwa niezamontowane, ale potrzebne by połączyć wszystko razem sprzęgi typu "śledź", oraz cztery stopnie do zamontowania pod drzwiami przedziałów bagażowych, nie zamontowane "fabrycznie", gdyż mocno ograniczają obrót wózków.
Porównania.
Co pisał Miloš kiedyś, a jak jest naprawdę w modelu.
Faktycznie z przodu można również montować sprzęgi zgodne z NEM, do napędu zastosowany jest wózek motorowy, nie są to tylko przerobione odlewy "Gomułek", ale odlewy z przerobionych form, imitacje wózków są bardzo uproszczone, pantografy są malowane na czerwono, brak jest imitacji wnętrz, oświetlenia i gniazda DCC, oraz faktycznie model wygląda jak prezentowany wcześniej prototyp, ale z pewnymi drobnymi różnicami (o tym niżej). Wcześniej jednak zrozumiałem, że miały być napisy w formie naklejek, a są to jednak kalkomanie.
Jakie są różnice pomiędzy prezentowanym na zdjęciach prototypem, a wykonanym modelem.
Prototyp ma numer 001, mój model 002. Prototyp ma reflektory dolne mniej wystające i są jakby nieco większej średnicy, oraz posiadają zaznaczone farbą czerwone światła. Prototyp posiada odgarniacz o innej geometrii, na czole przewody pneumatyczne. Prototyp oznaczenia ma w formie przezroczystych naklejek, a mój model ma kalkomanie. Prototyp ma w niektórych miejscach na ścianach bocznych cechy "PKP", mój model nie ma ich nigdzie. Mój model posiada na ścianach bocznych białe pola z wypisaną przynależnością do Zakładu Przewozów Regionalnych Kraków, prototyp tego nie ma nigdzie. Prototyp posiada 1 klasę, mój model ma tylko przedziały klasy drugiej. Pantografy opierają się na dachu w prototypie na dużych izolatorach, w moim modelu na wspornikach, co lepiej odzwierciedla oryginał. Pantografy w prototypie i w moim modelu są inne. Ciężko jednak oceniać które są lepsze, bo oba typy nie są kopiami tych stosowanych w oryginale. Dach wagonu silnikowego w prototypie ma mniej detali niż ten w moim modelu.