• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

EN Jan Kiepura - zestawienie wagonów

14D40

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
381 10 1
#1
Witam,

wrzucajcie tutaj zestawienia wagonów w składach EN Jan Kiepura różnych relacji np. Moskwa-Amsterdam. Chciałbym zestawić cały skład w H0. Problemem może być jedynie model wagonu w malowaniu Kiepury...

PS: tego modelu L.S. Models jeszcze nie wypuściło prawda? http://www.tee-usa.com/store/product7070.html

A tu coś od A.C.M.E: http://makieciarz.pl/product_info.php?c ... s_id=14559 Chyba też jeszcze nie wyszło.

Aha Panowie, gdzie można by ten model dostać? (zdjęcie w załączniku, z wiki gbb)
 

Załączniki

tcy

Znany użytkownik
Reakcje
74 0 0
#2
Poszukaj na youtubie filmików z Kiepurą, wynotuj składy i wrzuć tutaj.

--------------
Tomek
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.312 118 11
#6
Troche odswieze/odsnieze temat zamaist zaczynac nowy. Widac ze ostatnio dyskusja na temat EN JK nabrala rumiencow i w swietle nowopojawiajacych sie pozycji na rynku chcialbym zadac zasadniczo postawione juz pytanie. Co z czym i kiedy czyli EN JK w H0!!

jako ze wiekszosc entuzjastow bedzie zainteresowana relacja W-wa Wsch - Berlin sprobujmy wspolnymi silami stworzyc sklad ktory by odwzorowywal rzeczywistosc (na tyle na ile jest to mozliwe). Podalem wiele roznych modeli co by bylo z czego wybierac:)

- Lokomotywa - Roco 62599 - (nowa czy stara edycja z husarzem?),
albo PIKO??
- Wagon Restauracyjny - Tillig 74747 Wrdmnu
ACME 55054 - Wrkmz - restauracyjny z emblematem "EN Jan Kiepura"
ACME 52740 - nowosc na ten rok typ Z1
- Wagon/y Bialoruskie BC - LS Models 48015
- Wagon/y Rosyjskie RZD - LS 48012 - WLabmee (starsza edycja) lub
LS Models 48026 - WLabmee
LS Models 48027 - Wlabmee z zestawu nowy malowaniem
- Wagon Niemieckie DB - LS Models 48022-2 z zestawu
LS Models 49045 - moj osobisty wybor ze wzgledu na malowanie
LS Models 46023 - sypialne DB z emblematem En Jan Kiepura
-Wagony Polskie PKP - ACME 55054 - sliperetka
ACME 55055 - kuszetki


Nie wiem czy kiedykolwiek sie doczekamy wersji LS models 48002/3/4 wiec ich nie uwzglednilem

No niby jest z czego wybierac ale...kuszetki PKP ACME sa chyba z poczatkow Kiepura (2004?), niemieckie sypialne z napisem Jan Kieprua tez juz nie jezdza...Fajnie by bylo miec EN Jan Kiepura na restauracyjnym ale jesli chemy z Husarzem to chyba lepiej zastapic go albo Tiligiem albo poczekac na nowy ACME. Z rosyjskimi i Bialoruskimi nie widze problemu bo jedynie co sie pewnie nie bedzie zgadzalo to tablice kierunkowe...

Ja byl sie sklanial na chwile obecna na Huszarz (Roco 62599)+ PKP Restauracyjny (ACME 52740) + BC Sypialny (LS Models 48015) x1 + RZD Sypialny ( LS Models 48027) x2 + PKP Sliperetka (ACME 55054) + DB Restauracyjny (ze wzgledu na malowanie!!!) (ACME 55054) + Niemiecki (LS Models 49045)

Czekam na propozycje i sugestie

Pozdrawiam

Michal
 

Matt

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
#7
Jaki kiedyś na podstawie realnych składów zrobiłem coś takiego:
pogrubione - brak modelu

Roco.................62599.......EU44.............................PKP Intercity
ACME...............55054-?....Bmnopuvz......................PKP Intercity
L.S. Models.......46 023-1...Bvcmz...........................Deutsche Bahn
L.S. Models.......46 023-2....Bvmbz...........................Deutsche Bahn
ACME...............55054-?....WRkmz.........................Deutsche Bahn
L.S. Models......48 004-?....WLABmnouz................PKP Intercity
L.S. Models......48 004-?....WLABmnouz................PKP Intercity
L.S. Models.......48 015.......WLABmee.....................Bielorusskaja Žielieznaja Doroha
L.S. Models.......48 011-1....WLABmee.....................Koleje Rosyjskie
XXXXXXXXX.........XXXX.........Bvmbz..........................Deutsche Bahn
L.S. Models.......8 011-2.....WLABmee.....................Koleje Rosyjskie
L.S. Models.......48 012-1....WLABmee.....................Koleje Rosyjskie
L.S. Models.......48 012-2....WLABmee.....................Koleje Rosyjskie
 
D

Docteur

Gość
#8
Czytam tak, czytam i ręce mie opadli...
Zwracajcie, do licha ciężkiego uwagę na oznaczenia wagonów, bo wagonu serii Bvmbz to ja na DB jeszcze nie widziałem. Poza tym takie oznaczenie sygnalizuje:

B - wagon klasy 2,
v - wagon dalekobieżny ze zmniejszoną liczbą przedziałów (11 zamiast 12 w 2. klasie, 9 zamiast 10 w 1. klasie,6/4 zamiast 6/5 w wagonach mieszanych 1/2 klasy),
m - wagon o długości większej niż 24 m z wałkami gumowymi na przejściach czołowych,
b - wagon przystosowany do przewozu podróżnych na wózkach,
z - wagon z zasilaniem z szyny zbiorczej (bez generatorów na wózkach),

czyli najzwyklejszy pod słońcem wagon przedziałowy z miejscami do siedzenia, dostosowany do przewozu pasażerów na wózkach inwalidzkich (na PKP nosiłby oznaczenie Bbmnouz lub starsze Bdimnu), a nie wagon z miejscami do leżenia.
Prawidłowe oznaczenie kuszetki z miejscami dla pasażerów na wózkach wg norm DB AG brzmi Bvcmbz.
Jedna literka NAPRAWDĘ czyni różnicę, bo chyba nie chcielibyście jechać na siedząco z Amsterdamu do Warszawy, bo panu od ustalania zestawień pociągów było wszystko jedno czy pojedzie Bvmz czy Bvcmz....
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.230 66 5
#9
A że tak zapytam...widziałem nie raz na międzynarodowych pociągach nocnych wagony z miejscami siedzącymi...i to w ilości kilku... Jest coś w tym dziwnego ? Może to dla pasażerów jadących na krótszych dystansach ? Sliperetka, to w sumie wagon z miejscami siedzącymi, które można rozkładać do pozycji półleżącej. Czyż nie ?
Jak to wygląda w praktyce ?
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.312 118 11
#10
Dziekuje za informacje na temat oznaczeń wagonów. Ja jeszcze dwa dni temu nie wiedziałem ze istnieją wagony typu 248.5 , 248.1 czy 249.1 nie wspominając nawet o w/w oznaczeniach wiec z ciekawością przeczytalem powyższy post. I zyje nadzieja ze nie ja jeden na tym forum mam braki w wiedzy na ten temat..wiec jakkolwiek może być to frustrujace dla kogos w tak głęboką wiedza techniczną jak u kolegi Docteur'a, ja się cieszę ze ludzie jednak popełniają błędy. Bo w przeciwnym wypadku informacje takie jak powyzsza nie zostałaby tak szeroko upowszechnione! A tak to ktoś kto zagladnie na ten wątek żeby poczytać o EN JK nauczy się czegoś dodatkowego:) tylko po co te nerwy..

Matt. Z jakiego okresu ten skład miałby być? Czy taki rozbudowany (12 wagonów) występował kiedyś na odcinku z Warszawy do Berlina był ciągnięty przez husarza? Podobnie długi skład jest wyszczególniony tu ale nie znalazłem zadnej daty

http://euronightjankiepura.blogspot.co.uk/2009/06/pociag-euronight-jan-kiepura-ma.html
 

Matt

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
#11
Aa.. faktycznie zrobiłem błąd w oznaczeniach. Nigdy nie byłem w tym dobry.

mikl: ja to robiłem na wrzesień 2010. Wtedy już były Husarze i z tego co pamiętam, to latały z Kiepurą. Ale mogę się mylić :)
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.312 118 11
#12
Dzięki Matt! Spojrze w takim razie. Pytalem bo skład długi a nawet jeszcze nie doczepili wagonów z Pragi czy w Hanowerze a filmiki które przegladalem z ostatnich lat miały z reguły jednego Niemca, dwa rzd i z reguły jednego bialorusina. A tu u ciebie cztery Niemce , cztery rzd. Naprawdę widziales restaracyjnego DB? Myślałem ze Polacy przejęli katering dużo wczesniej niż 2010...

Pozdrawiam

Michał
 

Matt

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
#13
Robiłem wersję dla składu po zachodniej stronie Odry, tam Husarze też się zapuszczają. Mimo to zastrzegam, że nie jestem nieomylny, jak co po niektórzy :)
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.312 118 11
#15
A co zrobić z takimi fantami jak wagony Bcdmnu z zestawu ACME 55055? Chyba inne nijak się maja do składu z husarzem. Znalazłem gdzieś info ze jeździły w 2004 zas inni podaja..rok 2000! Myślałem ze Kiepure ustanowili dopiero w 2004. I jak tu je dopasować...

Znalazłem zdjęcia z 2004 z tymi wagonami ne stacji Koln. Do tego doczepione.. Inne nowości ACME 55093 na ten rok czyli sypialne Bcdmnu w malowaniu icc

Michał
 
D

Docteur

Gość
#16
A że tak zapytam...widziałem nie raz na międzynarodowych pociągach nocnych wagony z miejscami siedzącymi...i to w ilości kilku... Jest coś w tym dziwnego ? Może to dla pasażerów jadących na krótszych dystansach ? Sliperetka, to w sumie wagon z miejscami siedzącymi, które można rozkładać do pozycji półleżącej. Czyż nie ?
Jak to wygląda w praktyce ?
Istotnie, w wielu pociągach międzynarodowych kursują wagony z miejscami do siedzenia. Jest to tzw. "klasa ekonomiczna", czyli najtańsza możliwość odbycia podróży. Poza tym np. w pociągach EuroNight oraz CityNightLine obowiązuje cisza nocna, w związku z czym nie ma możliwości wsiadania/wysiadania z wagonów sypialnych oraz z miejscami do leżenia od ok. 23:00 do ok. 5:00 (zależy od konkretnego połączenia, ale generalnie kasa nie sprzeda miejsca w wagonie WL/Bc do/od miejsca zatrzymania pociągu w nocy). Pasażer podróżujący na takiej trasie ma możliwość odbycia podróży w wagonie z miejscami do siedzenia, gdzie ta reguła nie obowiązuje (np. "Kiepurą" z Warszawy do Berlina i z powrotem można pojechać, ale tylko w sliperetce, na WL/Bc kasa miejsca nie sprzeda). Standard tych wagonów też jest różny - od zwykłych Z-tów z 11 przedziałami po 6 miejsc aż po wszelkiego rodzaju sliperetki. Nasz wagon typu 152Az, kursujący w EN "Jan Kiepura" jest tutaj chlubnym wyjątkiem, bowiem jest tak naprawdę zdeklasowanym wagonem 1. klasy (stąd oznaczenie Az w typie) z 45 miejscami siedzącymi (fotele rozkładają się do pozycji prawie leżącej), a dla porównania standardowo wagon 1. klasy 152A(a) ma 54 miejsca a 154A(a) (2 klasy) "jedyne" 80 miejsc.
Dalej - kwestia "knajpy" w składzie EN "Jan Kiepura". Jeździły jak następuje:
  • 12.06.2004 - ok. połowy 2005 - WRkmz858.0 i WRkmz858.1 (pod koniec tego okresu nieregularnie, z uwagi na "niezawodność" niemieckich wagonów,
  • początek 2006 - koniec 2007(?) - Z1AWR (WRdmnu, obecnie WRmnouz) - przebudowane z wagonów Z1A ABB Henschel,
  • koniec 2007(?) - 12.06.2010 - WRbd (obecnie WRou) - klasyczny bar typu 113A tylko na odcinku Warszawa - Rzepin - Warszawa,
  • od 12.06.2010 - do chwili obecnej - BR4mnouz - wagon barowy z przedziałami 2 klasy (typ XBbar lub 155A), przebudowa z wagonu XB wykonana przez ZNTK Mińsk Maz. (XBbar) i PESA (155A) - kursuje na odcinku Warszawa - Berlin Ostbf. - Warszawa.
Czyli, jeśli na czele modelowego składu jedzie Husarz, to nie powinno być tam wagonu WRkmz, najprędzej z dostępnych modeli to knajpa PKP IC Tilliga.
Wobec tego skład EN "Jan Kiepura" po czerwcu 2010 na odcinku Warszawa - Berlin Ostbf. teoretycznie powinien wyglądać tak:

XXX. PKP IC Lokomotywa EU44 "Husarz" (Roco lub Piko),
XXX. PKP IC WRmnouz PKP IC (Tillig),
176. PKP IC Brdhmnu/Bmnopuvz (ACME),
178. DB AutoZug Bvcmz 248.5 (LS Models),
179. DB AutoZug Bvcmbz 249.1 (LS Models),
180. PKP IC WLABmnouz (LS Models w zapowiedziach),
181. PKP IC WLABmnouz (LS Models w zapowiedziach),
182. BC WLABmee (LS Models),
183. RZD WLABmee (LS Models),
255. RZD WLABmee (LS Models),
256. DB AutoZug Bvcmbz 249.1 (LS Models),
265. RZD WLABmee (LS Models),
266. RZD WLABmee (LS Models)

Wagony 176-183 do Amsterdamu, wagon 256 Warszawa - Monachium, wagony 265-266 Moskwa - Bazylea, lokomotywa z WR tylko do Berlina Ostbf.

Na koniec słówko o "nieomylności" i "nerwach". Nie jestem nieomylny, w końcu "nobody's perfect, even me" :), chodzi mi tylko i wyłącznie o to, żeby wiedza jaka jest popularyzowana na forum była poprawna i rzetelna. Stąd mój apel i "wykład" nie był skierowany do konkretnego użytkownika, a raczej do ogółu. Szkoda byłoby, gdyby ktoś wyniósł z naszego forum błędne infomacje, a po ich weryfikacji wskazał nas jako nierzetelnych.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.230 66 5
#17
Na koniec słówko o "nieomylności" i "nerwach". Nie jestem nieomylny, w końcu "nobody's perfect, even me" :), chodzi mi tylko i wyłącznie o to, żeby wiedza jaka jest popularyzowana na forum była poprawna i rzetelna. Stąd mój apel i "wykład" nie był skierowany do konkretnego użytkownika, a raczej do ogółu. Szkoda byłoby, gdyby ktoś wyniósł z naszego forum błędne infomacje, a po ich weryfikacji wskazał nas jako nierzetelnych.
Oto sedno nauki: Nauczyć się poprawnie, a nie tylko nauczyć. :) Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. :)
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.312 118 11
#18
Jako ze 2013 może okazać się ostatnim rokiem kiedy będziemy oglądać Pana Kiepure na polsko-niemiecko-holenderskich torach oto moja propozycja składu z 2013. Nie wiem czy słuszna wiec chętnie przyjme wszelkie uwagi

  • Roco 62599 - EU44
  • Tilig 74747 - Restauracyjny Wrdmnu x1 - zastępstwo za niedostępny model BR4mnouz
  • ACME 55054 - Sliperetka -PKP Bdhmnu x1
  • LS Models 48015 - Sypialny -BC WLABmee x1
  • LS Models 48027 - Sypialne - RZD WLABmee x2
  • LS Models 48004 - Sypialny - PKP WLABmnouz x2
  • LS Models 46021-1 - Kuszetka - DB Autozug x1
Jak widać strasznie zmizernial nasz Jan K. W porównaniu do 2010 roku:cry:
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
961 79 5
#20
Tak to wszystko czytam i do ładu nie mogę dojść. Jakie wagony kremowo-niebieskie miały ten napis JAN KIEPURA? Polskie, czy Niemieckie.
W takim razie, co robił wagon z tym napisem w składzie pociągu ok. 2 lat temu na stacji Bydgoszcz Główna?
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje innych krajów 0

Podobne wątki