• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Diorama Marzenia Duże - zmodernizowana stacja gdzieś w Polsce

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.503 34 1
#41
Bardzo fajnie! Chciałbym tylko zwrócić uwagę, że zasadnicze wskazanie na semaforze samoczynnej blokady to "droga wolna". Mam też egoistyczne pytanie: Kiedy elektryfikacja? :)
 
OP
OP
siódemka

siódemka

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
20 0 0
#42
Pytanie moje: rogatki wykonałeś samodzielnie czy to jakiś produkt?

@edit

Wydaj mi się, że są za krótkie bo powinny objąć także chodnik. Mechanizm też chyba nie powinien znajdować się na chodniku tylko poza nim. Myślę, że warto przemyśleć wymianę na cztery półrogatki bo sama diorama prezentuje się zacnie.
Rogatki są wykonane samodzielnie na podstawie zwymiarowanych szlabanów przy przejeździe kolejowym znajdującym się w Zamościu przy jednotorowej linii lokalnej. Są wykonane z plexi i jest to mój pierwszy malunek areografem :D. Jest jeszcze kilka niedociągnięć jednak na dniach je poprawię.

Nie chciałem wstawiać podwójnych rogatek - pojedyńcza po prostu mi się podoba :). Tutaj akurat również oparłem się na podwarszawskim przejeździe kolejowym gdzie tak właśnie zostały zamontowane rogatki. Myślę, że na razie nie będę ich zmieniał :)

Bardzo fajnie! Chciałbym tylko zwrócić uwagę, że zasadnicze wskazanie na semaforze samoczynnej blokady to "droga wolna". Mam też egoistyczne pytanie: Kiedy elektryfikacja? :)
Semafor nie potrafi jeszcze wskazywać żadnego sygnału barwy zielonej :p. Muszę znaleźć czas na zlutowanie płytki dzięki której będzie można nadać sygnał ciągły bądź przerywany.

Jeśli chodzi o elektryfikację to gdzieś pomiędzy sesją, a feriami :D. Mam tylko jeden problem mianowicie jak przymocować pojedyńcze słupy betonowe Ostbahn'a do makiety tak aby "działały".
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.503 34 1
#43
Mam tylko jeden problem mianowicie jak przymocować pojedyńcze słupy betonowe Ostbahn'a do makiety tak aby "działały".
Ups! Aby było prawidłowo (tzn abyś nie dostał OPR od naszych Nauczycieli) słup musi być odsunięty od krawędzi peronu jak najdalej - a to oznacza długi wysięgnik. Trzeba poprosić Grzegorza aby taki dorobił lub trzeba będzie adaptować wysięgnik innego producenta. Opcja dwa to "wziąć na klatę" OPR Nauczycieli i wystąpić o "wyjątkowe dopuszczenie odstępstwa od przepisów" oraz zamontować słupy te, które masz, tak aby były jak najdalej od krawędzi ale sięgały jeszcze nad tor. Trzymam kciuki.
:)
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.738 78 12
#44
Co do SBL...:
- jeśli jest to SBL trójstawna to zielonego migającego mieć nie będziesz.
- jeśli jest to SBL czterostawna to zielone migające owszem tak - szczególnie na szlakach modernizowanych.

A nawiasem pisząc, jeśli będziesz miał semafor drogowskazowy (w stacji) w torze głównym zasadniczym, to także i tu może się pojawić zielone migające - możliwość ustawienia trybu pracy samoczynnej semafora przez dyżurnego.

Skoro odwołałeś się przy przejeździe na dioramce do podwarszawskiego skrzyżowania drogi kołowej z torem to powinieneś kojarzyć ( tak zakładam ) rozmiar stacji
Wwa Praga. Tu takie rozwiązanie występuje.

Dla mniej zorientowanych: http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Warszawa_Praga

Pozdrawiam z MMz
 
Ostatnio edytowane:

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
359 5 1
#45
No ta rogatka to porażka. O ile kształt jest w porządku to reszta już nie. Jak piesi mają chodzić chodnikiem jeśli napędy stoją na środku chodnika!:(. Napędy umieszcza się po za chodnikiem. Dalej, drągi są za krótkie bo nie zamykają chodnika z drugiej strony. I jeszcze, tak długie drągi muszą być podparte na końcu albo podpórka wahliwą na końcu drąga albo podpórką stałą na którą opada drąg a umieszczoną tuż za chodnikiem.
 
OP
OP
siódemka

siódemka

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
20 0 0
#46
Rogatka na razie tak zostanie. Ze względu na brak możliwości zamówienia porawionych szlabanów w takim terminie aby nie przepadły środki unijne zawarta została ugoda ;)

Dziś pan Mietek jadąc po córkę do szkoły musiał poczekać na przejeździe, aż przejedzie pociąg. Właściwie jeszcze troche poczeka ale...

Pan Miecio jeździ juz bardzo wysłużonym samochodem jednak obiecał sobie, że w niedalekiej przyszłości poprawi oświetlenie poprzez zamaskowanie żarówek tak aby nie świeciły wszędzie tylko nie na drogę :p
image.jpeg image.jpeg image.jpeg
 
OP
OP
siódemka

siódemka

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
20 0 0
#47
Pytanko mam do wszystkich. Prace modernizacyjne weszły w ostatni etap. Na dniach zmontowane będą betonowe słupy Pana Osthban'a. Czy ma ktoś dobry sposób ich montarzu na makiecie? Nie posiadam niestety do nich takich podstawek jak obecnie są dołączane do zakupu więc nie mam za bardzo pomysłu jak je tu dobrze przymocować.

Dziś przez Marzenia Małe przejechał pociąg Kolei Mazowieckich. Pan Miecio nadal czekając na wolny przejazd zrobił kilka zdjęć:
image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
2.139 16 2
#48
Makieta ładna równa. Może nawet za równa. Dla mnie zbyt idealistyczna ale to kwestia gustu. Popracuj jednak nad malaturą kibelka. dokładniej maskuj przed malowaniem używaj taśmy elastycznej.
 
OP
OP
siódemka

siódemka

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
20 0 0
#51
A ja tak głupio zapytam... kibelek to do ZNTK MM jechał??:gwizd::gwizd::gwizd:
Tak, jechał :). Przeszedł P4 w 2014 roku. Będzie końcowo posiadał numery EN57-1780. W marcu byłem na Olszynce Grochowskiej w celu obfotografowania składu :).

Chciałbym ponowić pytanie, które zadałem gdzieś tam wcześniej. Posiadam słupy betonowe Pana Osthban'a. Nie mam za bardzo pomysłu jak stabilnie przymocować je do dioramy tak aby dało radę powiesić sieć trakcyjną. Czy ktoś może ma jakis pomysł jak stabilnie je przytwierdzić?
 
OP
OP
siódemka

siódemka

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
20 0 0
#52
Nie mając pomysłu jak przymocować betonowe słupy trakcyjne oraz po wielu rozkminach podczas oglądania wyremontowanych szlaków zacząłem szukać innego rozwiązania.

Dostałem od znajomych 4 słupy Viessmann'a. Niestety przy pierwszej próbie ich przymocowania wykrzywiłem jeden ale nie ma tego złego coby na dobre nie wyszło ;)

Oto efekt dzisiejszej pracy. Całość zostanie jeszcze wyszlifowana i oczywiście pomalowana ale obecny efekt i tak bardzo mnie satysfakcjonuje :D
image.jpeg


PKP Energetyka już niedługo przyjedzie ze wszystkimi nowymi słupami i zamontuje je przy szlaku.

Dodatkowo zapadła decyzja o "rewitalizacji" kolejnych 3 modułów. Chcę dobudować trzy skrzynki tak aby peron mógł pomieścić dwa zestawy EN57. Dodatkowo pojawi się tunel po drugiej stronie przystanku oraz zabudowa miejska. Całość po dwóch stronach będzie posiadała profile przejściowe. Mam nadzieje, że już niedługo będzie mi dane zabrać je na jakąś imprezę modułową ^^
 
OP
OP
siódemka

siódemka

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
20 0 0
#53
Urząd Wojewódzki podpisał kolejną umowę o fundusze unijne dzięki czemu został stworzony projekt przebudowy całego przystanku wraz z przejazdem kolejowym po drugiej stronie (powstanie tunel z wyjściem na perony) oraz torem odstawczym.

Zamysł jest taki. Marzenia Duże to mała miejscowość niedaleko dużej aglomeracji. 60% mieszkańców tej miejscowości korzysta z przewoźników regionalnych dojeżdżając do pracy. Z tego powodu województwo zdecydowało się na przekształcenie starej bocznicy kolejowej na tor odstawczy dla EZT. Sytuacja rzadka jednak sprzedana wcześniej ziemia znajdująca się przy szlaku nie pozwoliła na dobudowę dwóch torów odstawczych.

Perony jak i tor odstawczy pomieszczą 2 składy EN57 bądź skład 5 wagonowy z lokomotywą typu push-pull. Czy mógłbym poprosić o sprawdzenie czy ustawienie semaforów jest w miarę poprawne? :)

Zrzut ekranu 2016-08-16 o 19.24.21.png
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
359 5 1
#54
Jak jest szybkość na szlaku, bo jeśli powyżej 100km/h to na semaforach przy dolnym torze (przez "anglika") muszą być pasy zielone. Dalej, jaka blokada na szlakach przyległych bo od tego zależy ilość i rodzaj komór. Jeśli jazda na tor odstawczy ma być sygnalizowana jako manewr to brakuje semaforów wjazdowych przed przejazdem. Na semaforach wjazdowych, a takie są obecnie na końcu peronu, manewrów się nie sygnalizuje. Manewry są na semaforach wyjazdowych i drogowskazowych dlatego trzeba by dodać semafory wjazdowe aby te za peronem stały się wyjazdowymi. Wyjazd z toru odstawczego. Tak jak jest nie może być. Jeśli tarcza manewrowa to za peronami trzeba ustawić semafory wyjazdowe bo jazda manewrowa musi się gdzieś kończyć - czyli albo W5 albo semafor, a ponieważ W5 nie można tu postawić za peronem bo będzie "de facto" na szlaku to muszą być semafory wyjazdowe. Inna opcja to zamiana tarczy manewrowej na semafor. I przypominam, że przy jazdach na tor "niewłaściwy" konieczne są wskaźniki W24 na semaforach. Czyli podsumowując jeszcze daleka droga prawidłowego osygnalizowania. Aha, i jeszcze przydała by się gdzieś nastawnia....
 
OP
OP
siódemka

siódemka

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
20 0 0
#55
@Tomek K dzięki za analizę całego planu :). Szlak jest dwutorowy z założeniem, że więcej porusza się po nim przewoźników regionalnych. Czasem przejedzie jakiś skład dalekobieżny bądź towarowy ale priorytetem dla władz był dojazd dla mieszkańców. Ograniczenie prędkości jest tu akceptowalne ze względu na ruch lokalny i niedaleka odległość od terenu zabudowanego.

Przystanek poprzedzą odcinki SBL. Prawdopodobnie 3 w przyszłości. Nastawni z założenia nie ma gdyż całość została podłączana do Lokalnego Centrum Sterowania. Tor odstawczy był kiedyś bocznicą z rampą rozładunkową.

Uwagi uwzględnię :)
 
OP
OP
siódemka

siódemka

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
20 0 0
#56
Po analizie schematu z Panem Pawłem Piotrem wyłoniło się ostateczne rozmieszczenie semaforów wraz z oznaczeniami. Dziękuje @Paweł Piotr z tego miejsca gorąco za pomoc. @Tomek K również jestem i Tobie wdzięczny bo nakierowałeś mnie na poprawne rozstawienie wszystkich semaforów :)

Zrzut ekranu 2016-08-16 o 19.24.21.png
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
359 5 1
#57
Tylko jeszcze popraw symbole pomarańczowych świateł na semaforach D i E bo są w przeciwnym kierunku i zaznacz miganie białych świateł na semaforach E i F. Powinny być również za peronami wskaźniki W4. No i zaznacz położenie zasadnicze rozjazdu za semaforem D i drugą stronę "anglika" oraz może w ogóle ponumeruj rozjazdy(?)! Rozumiem, że kilometraż rośnie od lewa do prawa więc "górny" tor ma numer 2, a "dolny" numer 1 więc tor odstawczy powinien mieć numer 3, a peron 1 powinien być przy torze 1, a peron 2 przy torze 2. Uff....(n)(y).
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Buduję makietę 13
Buduję makietę 1089
Buduję makietę 20
Buduję makietę 49
Buduję makietę 10

Podobne wątki