-przepraszam ,ze w Pana wątku w dygresji opiszę inny przypadek tak zwanego niezabezpieczenia toru , czy niezablokowania toru przed ewentualną "ucieczką" taboru -otóż kiedyś będąc na Belgradzkiej i oglądając parowozownię Stanowice Śl nagle spostrzegłem tego podobny motyw -mianowicie kilka zestawów ogromnych kół od jakiegoś parowoziska na torze zewnętrznym postojowym wachlarza owej parowozowni niczym niezablokowanych !!- Pomyślałem tylko co za nonszalancja,
-- oczywiście w gości się bierze zawsze jakiś prezencik, miałem jeden zestaw dowiązany i toczny od trumana świeżo po odlaniu i zmontowaniu i miałem również ze sobą kilka pojedynczych podkładów tak na wszelki..-oczywiście zwróciłem natychmiast uwagę na tą niestosowność bezpieczeństwa pracy w tym MD i podarowałem własnoręcznie klinując tymi podkładami zestawy lużne (autor dioramy przystał na to bez sprzeciwu) i okej ...minął jakiś dłuższy czas i kiedyś kupiwszy któryś z numerów "Koleje duże i małe"- zobaczyłem w kolejnej relacji o tym depo, że ów szczegół autor dioramy parowozowni St Śl pozostawił i jest to na jednym foto
-niestety zestawów od trumana na fotkach nie ma-wiadomo Stanowice Śląskie w tamtym czasie również stanowiły rezerwuar części do 246 i być może stąd nieobecność tego na foto ale zaklinowane koła od jakiegoś BR podkładem zostały uwiecznione