• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? DCC Wi-Fi Dekoder jazdy dźwiękowy RB 2300

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.097 40 1
@Malix7 nie śledziłem Twoich wpisów, ale jeśli wyczyszczenie torów pomogło, to dolutuj kondensator do dekodera.
To powinno pomóc radykalnie.
Ten dekoder, jak piszą użytkownicy, ma problemy z działaniem przy niestabilnym zasilaniu.
Kondensator ustabilizuje dekoder i nie powinien wówczas wariować.:)
 

Malix7

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
@Malix7 nie śledziłem Twoich wpisów, ale jeśli wyczyszczenie torów pomogło, to dolutuj kondensator do dekodera.
To powinno pomóc radykalnie.
Ten dekoder, jak piszą użytkownicy, ma problemy z działaniem przy niestabilnym zasilaniu.
Kondensator ustabilizuje dekoder i nie powinien wówczas wariować.:)
Nie wpisywałem tutaj swoich problemów bo większość udało się rozwiązać na podstawie informacji na forum, więc nie zaśmiecałem dodatkowo. kondensator dolutowany bo bez niego po aktualizacji i na piko wlan co chwilę się zatrzymywała lokomotywa, na wersji light działało mi dobrze bez kondensatora :) Na tą chwilę złożyłem makietkę ale dwa dni działała dobrze :)
 

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
537 1 1
Odświeżając mój wpis z przed dekady:LOL:
Bawił się może ktoś z dźwiękiem do SM42, aby uzyskać efekt dźwięku pod obciążeniem, w trybie manewrowym np?
Czy to jest w ogóle możliwe?:niepewny:
 

Miron95

Nowy użytkownik
Reakcje
21 0 0
Odświeżając mój wpis z przed dekady:LOL:
Bawił się może ktoś z dźwiękiem do SM42, aby uzyskać efekt dźwięku pod obciążeniem, w trybie manewrowym np?
Czy to jest w ogóle możliwe?:niepewny:
Ja się bawiłem sporo z SM42, udało mi się uzyskać efekt jazdy na wybiegu oraz jazdy z ciężkim składam. Niestety, tryby te uruchamiane są za pomocą klawiszy funkcyjnych. Dekoder nie ma (mam nadzieję, że do czasu) możliwości odgrywania dźwięków w zależności od obciążenia silnika modelu lub w zależności od zadanej (nie aktualnej) prędkości modelu.
Ogólna zasada była taka, że pod kolejnym numerem funkcyjnym np. F30 tworzyłem alternatywny dźwięk silnika dla jazdy na wybiegu. Następnie w pliku logic.txt podczas załączenia F30 blokowałem funkcje dźwięku silnika podczas normalnej jazdy.
Całą sztuką było stworzenie takich przejść między dźwiękami aby brzmiało to naturalnie.
 

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
537 1 1
Czyli nie jest to takie proste jakby się wydawało, dla laika jak ja:)
Myślałem że można stworzyć pakiet dźwięku, "podpiąć" go pod tryb manewrowy, czary mary i działa;)
Właściwie jakby dzwięk turbiny tak szybko się nie urywał, tylko był przeciągnięty było by już spoko.
 

Miron95

Nowy użytkownik
Reakcje
21 0 0
Czyli nie jest to takie proste jakby się wydawało, dla laika jak ja:)
Myślałem że można stworzyć pakiet dźwięku, "podpiąć" go pod tryb manewrowy, czary mary i działa;)
Właściwie jakby dzwięk turbiny tak szybko się nie urywał, tylko był przeciągnięty było by już spoko.
Przyjmując pewne założenia, tzn. że tryb manewrowy załączany i wyłączany jest tylko podczas zatrzymania lokomotywy to w praktyce wygląda to tak jak opisałeś. :) Musisz tylko dodać w logic.txt blokowanie głównej funkcji dźwięków silnika. Jeżeli będziesz chciał coś takiego zrobić to służę pomocą ;)
Jak by to miało wyglądać to nie jest zbyt skomplikowane dodać tylko nie widzę przykładu użytkowania.
Przykładem uzależnienia od zadanej prędkości jest np. jazda na wybiegu. Gdy lokomotywa jedzie z maksymalna prędkością i nagle zadamy jej prędkość 0 to zamiast odrywać wszystkie dźwięki od maksymalnej prędkości do wolnych obrotów. Mogłaby od razu przejść na wolne obroty i odtwarzać ten dźwięk podczas zwalniania.

Przykładem uzależnienia od obciążenia to np. jazda z ciężkim skladem lub pod górę. W tym momencie mógłby być odtwarzany osobny dźwięk gwizdu turbosprężarki tak aby silnik lokomotywy sprawiała wrażenie pracy pod dużym obciążeniem :D
 

railbox

Aktywny użytkownik
Donator forum
Producent
Reakcje
284 0 2
Przyjmując pewne założenia, tzn. że tryb manewrowy załączany i wyłączany jest tylko podczas zatrzymania lokomotywy to w praktyce wygląda to tak jak opisałeś. :) Musisz tylko dodać w logic.txt blokowanie głównej funkcji dźwięków silnika. Jeżeli będziesz chciał coś takiego zrobić to służę pomocą ;)

Przykładem uzależnienia od zadanej prędkości jest np. jazda na wybiegu. Gdy lokomotywa jedzie z maksymalna prędkością i nagle zadamy jej prędkość 0 to zamiast odrywać wszystkie dźwięki od maksymalnej prędkości do wolnych obrotów. Mogłaby od razu przejść na wolne obroty i odtwarzać ten dźwięk podczas zwalniania.

Przykładem uzależnienia od obciążenia to np. jazda z ciężkim skladem lub pod górę. W tym momencie mógłby być odtwarzany osobny dźwięk gwizdu turbosprężarki tak aby silnik lokomotywy sprawiała wrażenie pracy pod dużym obciążeniem :D
Teraz pracuje nad nową wersją oprogramowania. Więc przychodzili mi do głowy takie pomysły:
1. Zrobić pliki F1_LOOP/ON/OFF_Mx gdzie Mx to bieżąca wartość obciążenia silnika(Czyli wartość PWM)
2. Zrobić plik F1_MLOOP głośność którego była by uzależniona od obciążenia silnika.
 

Miron95

Nowy użytkownik
Reakcje
21 0 0
Teraz pracuje nad nową wersją oprogramowania. Więc przychodzili mi do głowy takie pomysły:
1. Zrobić pliki F1_LOOP/ON/OFF_Mx gdzie Mx to bieżąca wartość obciążenia silnika(Czyli wartość PWM)
2. Zrobić plik F1_MLOOP głośność którego była by uzależniona od obciążenia silnika.
Moim zdaniem pierwszy pomysł jest lepszy ze względu na większą kontrolę nad warunkami odtwarzania tych dźwięków i większe możliwości zastosowania ;)
Można wtedy łączyć zależność obciążenia silnika z zależnościami od aktualnej prędkości lokomotywy :D
 

Podobne wątki