@Rokstedi , dziękuje bardzo za twój wpis! Życzyłbym sobie więcej takich. 
Że nie ma 10 wywietrzników i klap, miałem na myśli, że nie ma takich ryflowanych lokomotyw.
Tą fotkę, na której zaznaczyłeś te klapy też już analizowałem, i jest to jakiś bardzo dziwny egzemplarz.
Krzywizna tej klapy (opada na lewo) wskazuje mi raczej na doróbkę z ZTNK niż fabryczne wykonanie. Nie wykluczam, że w trakcie przebudowy z SP na SU niektóre egzemplarze dostały dodatkowo zainstalowane te klapy wentylacyjne, które się tak dobrze sprawdziły na lokomotywach posiadające je w fabrycznym wykonaniu ( większe i sześć wywietrzników).
Super, że znalazłeś tą fotografie dachu SU45-161! Więc można założyć, jeżeli to nie jest przeszczep, z kasowanej ryflowanej lokomotywy, że fabryka zaczynała stosować już wcześniej nową konfiguracje dachów. Przydała by się fotka dachu SU45-160 i jakieś SU45-161 do 176.
Podobnie było w EU07 z bocznymi ryflami. Na pierwszy rzut oka wygląda na to, że EU07-301 do 399 się różnią od EU07-400+ tylko poprzez brak ryfli miedzy oknami przedziału WN. Jednak już w EU07-390 do EU07-399 wprowadzono ryfle miedzy klapami do serwisowania sprężarek. Podobno mogło być tu z dachem SP45, że nowy dach się wprowadziło do produkcji parę numerów przed budą ryflowaną.
Przygotowałem taki grafik. Zacząłem od 007, bo 006 jest ex 233, aby nie było zawirowań.
Zakładam nadal, że te pojedyncze egzemplarze z gładką budą, które miały 10 wywietrzników i dorobione klapy, się poruszają w zakresie niskich numerów tej serii.
Może uda się nam wspólnymi siłami dotrzeć do prawidłowego systemu dachów. Z tego wątku wszyscy profitują, nie tylko firma Schlesienmodelle… Ale klub klikaczy wzajemnej adoracji do okoła Pana, który trzyma widły w ręce w tym polskim piekiełku, tego nigdy nie zrozumie. Ale co mi to. Żyją (jeszcze…) w demokracji, więc każdy ma prawo na swoje własne zdanie. Czy jest to prawdą, to już nie istotne...
Że nie ma 10 wywietrzników i klap, miałem na myśli, że nie ma takich ryflowanych lokomotyw.
Tą fotkę, na której zaznaczyłeś te klapy też już analizowałem, i jest to jakiś bardzo dziwny egzemplarz.
Krzywizna tej klapy (opada na lewo) wskazuje mi raczej na doróbkę z ZTNK niż fabryczne wykonanie. Nie wykluczam, że w trakcie przebudowy z SP na SU niektóre egzemplarze dostały dodatkowo zainstalowane te klapy wentylacyjne, które się tak dobrze sprawdziły na lokomotywach posiadające je w fabrycznym wykonaniu ( większe i sześć wywietrzników).
Super, że znalazłeś tą fotografie dachu SU45-161! Więc można założyć, jeżeli to nie jest przeszczep, z kasowanej ryflowanej lokomotywy, że fabryka zaczynała stosować już wcześniej nową konfiguracje dachów. Przydała by się fotka dachu SU45-160 i jakieś SU45-161 do 176.
Podobnie było w EU07 z bocznymi ryflami. Na pierwszy rzut oka wygląda na to, że EU07-301 do 399 się różnią od EU07-400+ tylko poprzez brak ryfli miedzy oknami przedziału WN. Jednak już w EU07-390 do EU07-399 wprowadzono ryfle miedzy klapami do serwisowania sprężarek. Podobno mogło być tu z dachem SP45, że nowy dach się wprowadziło do produkcji parę numerów przed budą ryflowaną.
Przygotowałem taki grafik. Zacząłem od 007, bo 006 jest ex 233, aby nie było zawirowań.
Zakładam nadal, że te pojedyncze egzemplarze z gładką budą, które miały 10 wywietrzników i dorobione klapy, się poruszają w zakresie niskich numerów tej serii.
Może uda się nam wspólnymi siłami dotrzeć do prawidłowego systemu dachów. Z tego wątku wszyscy profitują, nie tylko firma Schlesienmodelle… Ale klub klikaczy wzajemnej adoracji do okoła Pana, który trzyma widły w ręce w tym polskim piekiełku, tego nigdy nie zrozumie. Ale co mi to. Żyją (jeszcze…) w demokracji, więc każdy ma prawo na swoje własne zdanie. Czy jest to prawdą, to już nie istotne...
Ostatnio edytowane: