• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Czy to są człony silnikowe EW53?

SINYOU

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 2 1
#1
Przeglądałem filmiki pociągów sieciowych i zaskoczyły mnie te dwa wagony. Do złudzenia przypominają mi stare, warszawskie, wysoko- peronowe ezt. Układ okien, trzy pary drzwi, brak stopni z boku pudła i gładkie ściany. Poza tym czoła wagonów takie jak w trójczłonach. Czy to znaczy, że pudła wymarłych ew53 są / były jeszcze parę lat temu w użyciu?

 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
955 79 5
#2
Odpalam film i znajoma okolica:Rynkowo. Film jest z października 2010, jakieś wagony po tym terminie pocięto w Maksymilianowie, ale były to chyba starsze, nitowane. Widziałem je rano jak jechałem do Bydgoszczy, było jeszcze ciemno, po południu stały już tylko podwozia, więc 100% pewności nie mam.
Jednostki EN56, które były w pociągu sieciowym w Terespolu Pomorskim, potem w Laskowicach, gdzieś zostały przeniesione, gdy przybył nowy zespół sieciowy z ZNTK Stargard.
 
OP
OP
SINYOU

SINYOU

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 2 1
#5
W takim razie to chyba jedyne znane człony silnikowe ew53, rozrządcze istnieją jeszcze w okolicy osiedla Dudziarska (sprawdzałem na google maps) i w Czeremsze (do potwierdzenia), razem dwie sztuki ra. Oczywiście nie liczę garaży pod Pragą. Ma ktoś z forumowiczów jakieś zdjęcia wysoko -peronowców warszawskich, bo strasznie z tym krucho. A niestety urodziłem się za póżno by było mi dane je obejrzeć. Po za tym jestem z Koszalina.

PS Po analizie detali pudeł, mogę śmiało powiedzieć że to są człony sterownicze, złączone ze sobą przodem i tyłem. Czy ktoś zna jakie miały nr?
 
OP
OP
SINYOU

SINYOU

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 2 1
#8
Po prostu interesują mnie wysoko-peronowce, z tego powodu, że są już rarytasami. Nigdzie nie są eksponowane, pocięte w prl-u, słuch po nich zaginął na wiele lat i niewielu obchodzi ich los. Nad łóżkiem powiesiłem nawet ich fotki fabryczne. Zwyczajnie mam do nich słabość. A co do konkretnego ezeta to chciałem upewnić się, że jeszcze żyje, bo sprawia mi to radość i satysfakcję.
 
OP
OP
SINYOU

SINYOU

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 2 1
#10
Masz na myśli ew51? Zaginięcie ok1 - 258, źle wróży przyszłości ewy. EW51 została podobno, przeznaczona przez muzkol na złom. O Muzeum Komunikacji które dzierżawi ewe, też nic jak na razie nie wiadomo. Oczywiście nie liczę jednostek ew90, miałem na myśli warszawskie ezt.
 
OP
OP
SINYOU

SINYOU

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 2 1
#13
Pierwsza fota jest obłędna, pochodzi z jakiegoś archiwum zakładowego? Co za soczyste kolorki, z którego roku fotka?
Według strony kolejowaklatka w maksymilanowie stoją człony ra i rb jednostki o nr 12 przebudowane na sieciowy w 1987r, człon s pocięto na garaż na Grochowie

mały bonus
http://www.kronikarp.pl/szukaj,29526,strona-1
 
OP
OP
SINYOU

SINYOU

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 2 1
#17

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 122 22
#20
W pobliżu nieistniejącej (zrównanej z ziemią) lokomotywowni Warszawa Praga również znajdowały się garaże zrobione z wagonów zespołów trakcyjnych, a dokładnie z EW53. Mam nawet to uwiecznione na fotce, ale takiej analogowej.
 

Podobne wątki