• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Czy to są człony silnikowe EW53?

OP
OP
SINYOU

SINYOU

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 2 1
#21
Zastanawia mnie czy te pudła sa przycięte, czy w całości wbetonowane w fundament. Może jakieś stowarzyszenie pozyskało by kilka sztuk dla celów muzealnych. To są kompletne wraki wiem ale to i tak jedyne pozostałości po nich i są w pełni oryginalne z długoletnią historią.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
#30
Tylko, że w opisie zdjęcia pojawiły się dwa błędy:
- na zdjęciu widać jednostkę EW55-28 a nie jak w opisie EW55-27,
- Ezt zbliża się torem podmiejskim ze Śródmieścia do przystanku W-wa Ochota a nie jak w opisie z W-wy Centralnej. Na zdjęciu ponadto widać / lewy górny róg/mały fragment budynku administracyjnego przedwojennego Dworca Pocztowego, który bezmyślnie został zburzony już w XXI wieku. Dziś w tamtym miejscu jest głęboki wykop, zarośnięty brzozami.
 
OP
OP
SINYOU

SINYOU

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 2 1
#33
Witam Panowie, postanowiłem sobie że nadal będę poszukiwał informacji o wysokoperonowcach. Całkiem przypadkowo znalazłem tą fotkę, jak dla mnie to sensacja cały człon na prawdopodobnie oryginalnych wózkach, jako pomieszczenie gospodarcze. Dodam że fotografia pochodzi w 2009 roku, widzę że autor nawet nie miał świadomości co sfotografował, bo wspomina tylko o en71 skm.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/476b8fc14e2ab2da.html
 
Reakcje
0 0 0
#37
Wjeżdzający na stację Warszawa Wschodnia prawdopodobnie z Mińska Maz. Spójrzcie na okna przedziałów i pomostów - komplet pasażerów a może nawet nadkomplet. A pociąg w tamtym okresie składał się zazwyczaj z trzech jednostek.
Jeszcze w maju tego roku, gdy na D29-021 w torze 1 robili tunel pod peronem w Ząbkach (przy okazji peron też) to jeździły 3xEN57 z rana nabite na full. Dobrze, że w odstępach co 15 min. Obecnie robią ten tunel w torze 2 i także peron ale niestety gminy nie chcą się dorzucać do wspólnego biletu i KM nie honoruje strefowego ZTM Warszawa (jedyna taka linia kolejowa w Stolycy). Pociągiem w ramach pierwszej strefy można z Wileńskiego dojechać jedynie do najnowszego przystanku: Warszawa Wilno-Zacisze. Także nie tak dawno, a ten tłok był tak jak kolega Jarząbek napisał.

https://www.google.com/search?q=EW5...QbX6oGABw&ved=0CCkQsAQ&biw=1366&bih=566&dpr=1

http://rail.phototrans.eu/15,13598,1.html

Pierwsze zdjęcia (zrzuty) są interesujące. Mnie ciekawi fakt, że jeszcze na początku lat 90-tych na teren ZNTK Mińsk Mazowiecki odstawiono dwie kompletne EW55 skreślone z inwentarza. Podobno miały być zachowane na muzealne. Jednak części z nich trafiły do naprawianych EN57, pudła - nie wiem co się z nimi stało.

Dziwi mnie, że nie zrobili z dwóch jednej. Części do EW55 są zamienne z EN57.

U cioci Wiki pisze, że nawet całe trzy EW55 miały iść na muzealne: http://pl.wikipedia.org/wiki/EW55
Nie rozumiem stwierdzenia "brak ostatecznej decyzji". Jakiej decyzji ? "Eci-peci" brakło ? Z trzech by jedną złożyli, a tak to trafiły do pieca.
 

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
810 5 0
#39
W 1984 roku z Warszawy do Siedlec przyjechałem EW55-72, ale zrobiłem tylko 1 zdjęcie. Więcej niż EW było w Siedlcach parowozów Ty2 które akurat przygotowywali do wysyłki do Wietnamu. :)
EW55-72 SIEDLCE 1984.jpg
 

Podobne wątki