Witam ponownie
Płyta (powiększona o dodatkowe 15cm od góry) gotowa, tory czekają na ponowne i ostateczne rozłożenie i klejenie, tabor czeka na jazdy próbne i rozkładowe Oprócz tego zgromadziłem wszystkie inne potrzebne graty typu zieleń, budynki, szuter, kleje i inne materiały pomocnicze.
Czekam jeszcze tylko na ostatnio domówione tory, zwrotnice i sterowanie do nich. Trochę długo, ale niestety nieszczęsne łuki R1 trzeba wziąć najpierw od producenta aby wszystko wysłać jedną paczką. Jakoś wycierpię ten poślizg
Sytuacja dojrzała już do tego, aby dokończyć planowanie (a roboty z tym jeszcze mnóstwo).
Poniżej zamieszczam "teoretycznie ostateczny" plan do którego poproszę o kilka odpowiedzi na poniższe pytania:
1. Jak widać na obrazku zaplanowałem 3 perony. Niestety odległość mierzona pomiędzy końcami podkładów to zaledwie 3cm pomiędzy torami. Obawiam się że to zbyt mało na konkretne perony. Układu zmienić się już nie da - miejsca mam tylko tyle ile mam :|
Pytanie co zrobić?
2. Peron trzeci (na wewnętrznej pętli) wstępnie miał obsługiwać wyłącznie szynobus, jednak po zastanowieniu skłaniam się ku zastosowaniu wewnętrznej ciasnej pętli jedynie do ruchu manewrowego lokomotywy. Pytanie zatem co ewentualnie zamiast peronu? A może zostawić jak jest zgodnie z założeniami?
3. Ponieważ układ torowy pozwala na przemieszczanie się składu z każdego toru na każdy inny, a także składy będą mogły się poruszać jednocześnie w kierunkach przeciwległych (to znaczy i zgodnie i odwrotnie do ruchu wskazówek zegara) bardzo proszę o pomoc w zaplanowaniu usytuowania semaforów świetlnych i sugestie co do ich wyglądu. Jeśli mogą mieć zastosowanie moje ulubione "karzełki" to też bardzo proszę o sugestie. Jakkolwiek klimat makiety może być w przyszłości nieco surrealistyczny, to jednak chciałbym aby przynajmniej te elementy miały "ręce i nogi" (ewentualnie prosiłbym też o wskazanie producenta konkretnych modeli). Koszt nie ma w tym przypadku znaczenia
Płyta (powiększona o dodatkowe 15cm od góry) gotowa, tory czekają na ponowne i ostateczne rozłożenie i klejenie, tabor czeka na jazdy próbne i rozkładowe Oprócz tego zgromadziłem wszystkie inne potrzebne graty typu zieleń, budynki, szuter, kleje i inne materiały pomocnicze.
Czekam jeszcze tylko na ostatnio domówione tory, zwrotnice i sterowanie do nich. Trochę długo, ale niestety nieszczęsne łuki R1 trzeba wziąć najpierw od producenta aby wszystko wysłać jedną paczką. Jakoś wycierpię ten poślizg
Sytuacja dojrzała już do tego, aby dokończyć planowanie (a roboty z tym jeszcze mnóstwo).
Poniżej zamieszczam "teoretycznie ostateczny" plan do którego poproszę o kilka odpowiedzi na poniższe pytania:
1. Jak widać na obrazku zaplanowałem 3 perony. Niestety odległość mierzona pomiędzy końcami podkładów to zaledwie 3cm pomiędzy torami. Obawiam się że to zbyt mało na konkretne perony. Układu zmienić się już nie da - miejsca mam tylko tyle ile mam :|
Pytanie co zrobić?
2. Peron trzeci (na wewnętrznej pętli) wstępnie miał obsługiwać wyłącznie szynobus, jednak po zastanowieniu skłaniam się ku zastosowaniu wewnętrznej ciasnej pętli jedynie do ruchu manewrowego lokomotywy. Pytanie zatem co ewentualnie zamiast peronu? A może zostawić jak jest zgodnie z założeniami?
3. Ponieważ układ torowy pozwala na przemieszczanie się składu z każdego toru na każdy inny, a także składy będą mogły się poruszać jednocześnie w kierunkach przeciwległych (to znaczy i zgodnie i odwrotnie do ruchu wskazówek zegara) bardzo proszę o pomoc w zaplanowaniu usytuowania semaforów świetlnych i sugestie co do ich wyglądu. Jeśli mogą mieć zastosowanie moje ulubione "karzełki" to też bardzo proszę o sugestie. Jakkolwiek klimat makiety może być w przyszłości nieco surrealistyczny, to jednak chciałbym aby przynajmniej te elementy miały "ręce i nogi" (ewentualnie prosiłbym też o wskazanie producenta konkretnych modeli). Koszt nie ma w tym przypadku znaczenia
Załączniki
-
77,7 KB Wyświetleń: 1.150