• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele Chińszczyzna na wynos. Czyli koleje chińskie i ich modele

BarTK

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
314 0 0
#61
Dziś dotarł do mnie model lokomotywy ND2 producenta Charming Modeltrain, nowość która u producenta wyprzedała się w całości w przeciągu 5 minut. Wcześniej zastanawiałem się nad zakupem ND2 Bachmana, aż tu niespodziewanie wpadła informacja o pojawieniu się "nowego" ND2, koledze udało się zakupić dla mnie egzemplarz o numerze 0162.
Model wykonany na rewelacyjnym poziomie, DCC z dźwiękiem, bardzo dużo detali, ruchomy wentylator chłodnic, oświetlenie wnętrza i podwozia.
W oryginalne wyprodukowano 284 lokomotywy ND2 w latach 1972 - 1987, lokomotywy wykorzystywane były głównie w ruchu pasażerskim.
 

Załączniki

storch

Użytkownik
Reakcje
40 0 0
#62
Pytanie - w zasadzie dwa pytania. Pierwsze to jak platforma NX70 ma się do platform radzieckich i postradzieckich tzn ile jest podobieństwa. Pytanie 2 to czy węglarki z Polski budowane dla Chin jeżdżą tam, czy wszystkie zostały w Polsce? Bo po Polsce kilka jeździ (może jeździło), nawet bez przemalowania a jedynie po spolszczeniu w postaci wózków Y25 i dodaniu zderzaków i sprzęgu śrubowego...poluję na takie coś w skali N, żeby sobie spolszczyć:)
Pozdraw
Storch
ps. Tu przykład węglarki: http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/23/81811.jpg
Akurat ta jest jeszcze nie spolszczona ale ma ciekawy "dodatek" w postaci belki zderzakowej i haka na sprzęg śrubowy "podwieszanej" do burty. To była "przejściówka" żeby wagony do Braniewa dojechały.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.587 64 3
#67
Pytanie - w zasadzie dwa pytania. Pierwsze to jak platforma NX70 ma się do platform radzieckich i postradzieckich tzn ile jest podobieństwa. Pytanie 2 to czy węglarki z Polski budowane dla Chin jeżdżą tam, czy wszystkie zostały w Polsce? Bo po Polsce kilka jeździ (może jeździło), nawet bez przemalowania a jedynie po spolszczeniu w postaci wózków Y25 i dodaniu zderzaków i sprzęgu śrubowego...poluję na takie coś w skali N, żeby sobie spolszczyć:)
Pozdraw
Storch
ps. Tu przykład węglarki: http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/23/81811.jpg
Akurat ta jest jeszcze nie spolszczona ale ma ciekawy "dodatek" w postaci belki zderzakowej i haka na sprzęg śrubowy "podwieszanej" do burty. To była "przejściówka" żeby wagony do Braniewa dojechały.
Co do platform NX70 i nieco starszej konstrukcji NX17K to rzeczywiście wydają się być podobne do wagonów budowanych dla ZSRR i krajów powstałych po rozpadzie tego państwa. Jednak na ogólnym podobieństwie raczej się kończy. Przede wszystkim koleje w Chinach mają inne normy odnośnie urządzeń cięgłowo zderznych. Pod tym względem są one zbliżone do norm amerykańskich. Czyli sprzęg samoczynny systemu Janney'a którego oś centralna jest na znacznie mniejszej wysokości od główki szyny. W efekcie pozwoliło lub wymusiło to konstruowanie wózków o mniejszych wymiarach a powierzchnia ładunkowa wagonów towarowych może i często się znajduje na mniejszej wysokości w porównaniu z wagonami europejskimi i radzieckimi. Koleje ZSRR miały odziedziczone jeszcze z czasów dawnej Rosji z XIX wieku tradycje konstruowania taboru kolejowego zbliżone do norm europejskich. Przez co kiedy w latach trzydziestych zaczęto wprowadzać sprzęgi samoczynne systemu Willisona to jego oś wzdłużna została ustalona na bardzo podobnej wysokości jak oś haka cięgłowego kolei europejskich.
Co do modeli to nie posiadam żadnych platform SŻD więc nie mam czego porównać z platformami NX70 i NX17K. Wykonałem kilka zdjęć tych platform w porównaniu z lokomotywą ST43 I wagonem krytym SŻD firmy Modela. Nie należy się sugerować wysokością sprzęgów wagonu krytego firmy Modela bo nie odpowiada ona stalowej rzeczywistości. Bardziej zgodna z rzeczywistością jest wysokość sprzęgów w modelu wagonu krytego firmy Modimio na ostatnim zdjęciu. Platformy SŻD są/były w ofercie firmy Modela.
20240208_163900.jpg
20240208_163656.jpg
20240208_163554.jpg
20240208_163544.jpg
20240208_163333.jpg
20240208_163324.jpg
20240208_174049.jpg


Ciekawe jest to co piszesz o chińskich węglarkach w Polsce. Nie wiedziałem że takie w naszym kraju produkowano. A te które w naszym kraju pozostały jako wagony sprzęgowe mogą być nadal lub przez jakiś czas były własnością kolei chińskich. Ale nic na ten temat nie wiem więc warto to sprawdzić.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.586 51 2
#68
Pięknie się ta chińszczyzna prezentuje na tle polszczyzny i niemszczyzny* ;)

*"sz" wstawione celowo ;)
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.587 64 3
#69
:) U mnie na mojej niemakiecie dość często panuje atmosfera eklektyczna;). Często wyciągam modele z jednej kolei by za chwilę wyciągnąć coś z innego kraju. A że często powracam do poprzedniej zabawy to nie nadążam z pakowaniem ponawyciąganych modeli:D. Od kilku dni się panoszy polszczyzna z niemszczyzną a chińszczyzna z ruszczyzną pojawiły się wczoraj na krótko do zdjęć w dwóch tematach. A wśród niemszczyzny być może rozpoznałeś swojego dawnego znajomego czającego się za lokomotywą :LOL:.
 

BarTK

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
314 0 0
#70
Z ostatniego wypadu do Chin przywiozłem dwie sekcje DF7D o numerach 0001 i 3001. Modele jak zwykle rewelacyjnie wykonane z dużą ilością funkcji.
 

Załączniki

storch

Użytkownik
Reakcje
40 0 0
#71
Cześć, zgłębiłem trochę temat chińskich węglarek w Polsce. Niestety optymizm prysł - wygląda na to że spolszczona została tylko jedna węglarka tytułem próby ( https://flic.kr/p/zRwFkj ). Natomiast wyprodukowano całą serię z czego kilkudziesięciu (tu nie jestem pewien) sztuk koleje chińskie nie odebrały, więc stały w Braniewie jako magazyny węgla. Tam właśnie były 2 wagony "sprzęgowe", które w istocie sprzęgowymi na stale nie były, ponieważ belka zderzakowa była przeznaczona do łatwego demontażu i założenia w tym miejscu główki Jeanneya po przetransportowaniu do Chin. Ta spolszczona ma zamontowane stałe zderzaki, nie wiem jak rozwiązali sprzęg - być może tak jak kiedyś na kolejach piaskowych w parowozach Tp4.
Pozdraw
Storch
 

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.566 31 1
#72
Dziś dotarł do mnie model lokomotywy ND2 producenta Charming Modeltrain, nowość która u producenta wyprzedała się w całości w przeciągu 5 minut. Wcześniej zastanawiałem się nad zakupem ND2 Bachmana, aż tu niespodziewanie wpadła informacja o pojawieniu się "nowego" ND2, koledze udało się zakupić dla mnie egzemplarz o numerze 0162.
Model wykonany na rewelacyjnym poziomie, DCC z dźwiękiem, bardzo dużo detali, ruchomy wentylator chłodnic, oświetlenie wnętrza i podwozia.
W oryginalne wyprodukowano 284 lokomotywy ND2 w latach 1972 - 1987, lokomotywy wykorzystywane były głównie w ruchu pasażerskim.
Czy ta lokomotywa w realu była inspirowana "rumunem" (ST43), bo dostrzegam wiele analogii i podobieństw.
Wózki, wentylator na dachu, układ okien i krat wentylacyjnych.
 
Ostatnio edytowane:

BarTK

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
314 0 0
#73
Czy ta lokomotywa w realu była inspirowana "rumunem" (ST43), bo dostrzegam wiele analogii i podobieństw.
Wózki, wentylator na dachu, układ okien i krat wentylacyjnych.
To jest rumun. Kształt czolownicy jest trochę inny z tego względu że lokomotywy posiadały powiększona kabinę i drzwi z obu stron. Poza tym to ta sama konstrukcja.