Witam ponownie,
Po przyjrzeniu się układowi torowemu całkowicie popieram opinie kolegów: również odradzam uproszczenie. Jeśli problemem (finansowym?) jest liczba rozjazdów, to proponowałbym zbudować najpierw główną linię 2-torową oraz lokalną jednotorówkę w góry, ale bez stacji (zostawiając na nią oczywiście miejsce!). Poza tym, moim zdaniem można zrezygnować z dwóch żeberek ochronnych (krótkie odcinki toru przy rozjazdach z lewej i z prawej strony stacji). Przy semaforach wyjazdowych nie ma konieczności ich stosowania. W pierwszym etapie można też nie układać dwóch torów bocznych ("ślepych") w dolnej części makiety - również pozostawiając miejsce na ich dobudowę w przyszłości.
Ja ze swej strony chciałem jednak zaproponować pewną modyfikację dolnej stacji. W oryginale jest to stacja na linii głównej, od której odgałęzia się linia lokalna (w Niemczech nazywana "Kleinbahn"). Linia lokalna jest obsługiwana wyłącznie pociągami, które poza nią w zasadzie nie wyjeżdżają. Dlatego też linia ta jest połączona z linią główną jedynie w jednym punkcie. Ja proponuję budowę dodatkowego połączeniu w zachodniej głowicy stacji. Da to więcej możliwości wyprzedzania pociągów i jazd manewrowych na stacji.
Na załączonych rysunkach pokazałem dwie wersje. Kolorem czerwonym zaznaczone są nowe odcinki, kolorem żółtym - odcinki zlikwidowane. W pierwszej ograniczyłem się do usunięcia żeberek ochronnych i dodaniu połączenia torów. Ma to tę wadę, że skraca użyteczną długość torów. W wersji drugiej połączenie torów głównych w zachodniej głowicy przesunąłem w lewo stosując rozjazdy łukowe (częściowo w tunelu). Zachowuje to z grubsza długość torów, ale niektórych może razić powyginanie linii torów, chociaż spotyka się czasami takie rozwiązania w rzeczywistości.
Uwaga! Wydaje mi się, że oryginalny układ został zaprojektowany dla torów modelowych Pilz (później Tillig standard) o innej geometrii, niż nowe tory Piko. Nowe rozjazdy są dłuższe i mają chyba inny skos - może to wpłynąć na możliwość realizacji i na pewno wpłynie na rzeczywisty wygląd układu torowego.
Pozdrawiam