The Garstang to Knott End Railway, UK - Part 1
W styczniu 2020 roku wraz z żoną zatrzymaliśmy się po raz kolejny na południowy wschód od miasta Lancaster i zwiedziliśmy obszar pomiędzy ujściem Linii a ujściem Wyry. Jest to wspaniały obszar do obserwowania zimujących ptaków!
Dało mi to kolejną okazję do przyjrzenia się kolejom w tym rejonie. Po wizycie w listopadzie 2019 roku, kiedy to zwiedziłem oddział Glasson Dock, tym razem skorzystałem z okazji, aby zbadać kolej, która połączyła Knott End przy ujściu rzeki Wyre z linią główną West Coast w pobliżu Garstang.
Pierwszy z dwóch artykułów można przeczytać klikając na poniższy link. ....
http://rogerfarnworth.com/2020/01/28/the-garstang-and-knott-end-railway-part-1
"Obszar po drugiej stronie rzeki Wyre od Fleetwood był przez wiele lat dość odizolowany. Przez rzekę przepływał prom do Fleetwood, który działał jeszcze w XXI wieku, w przeciwnym razie musiały wystarczyć wąskie, niezabetonowane drogi.
Miejscowa społeczność, szczególnie ta, która interesowała się rolnictwem, była zdeterminowana do posiadania kolei. Linia ta została zbudowana między Garstangiem a Pillingiem przez te lokalne grupy rolnicze w celu zagospodarowania bezproduktywnych gruntów. Miała ona być kontynuowana do Knott End, ale firmie zabrakło pieniędzy. W końcu została otwarta między Garstangiem a Pillingiem w 1870 roku."
W styczniu 2020 roku wraz z żoną zatrzymaliśmy się po raz kolejny na południowy wschód od miasta Lancaster i zwiedziliśmy obszar pomiędzy ujściem Linii a ujściem Wyry. Jest to wspaniały obszar do obserwowania zimujących ptaków!
Dało mi to kolejną okazję do przyjrzenia się kolejom w tym rejonie. Po wizycie w listopadzie 2019 roku, kiedy to zwiedziłem oddział Glasson Dock, tym razem skorzystałem z okazji, aby zbadać kolej, która połączyła Knott End przy ujściu rzeki Wyre z linią główną West Coast w pobliżu Garstang.
Pierwszy z dwóch artykułów można przeczytać klikając na poniższy link. ....
http://rogerfarnworth.com/2020/01/28/the-garstang-and-knott-end-railway-part-1
"Obszar po drugiej stronie rzeki Wyre od Fleetwood był przez wiele lat dość odizolowany. Przez rzekę przepływał prom do Fleetwood, który działał jeszcze w XXI wieku, w przeciwnym razie musiały wystarczyć wąskie, niezabetonowane drogi.
Miejscowa społeczność, szczególnie ta, która interesowała się rolnictwem, była zdeterminowana do posiadania kolei. Linia ta została zbudowana między Garstangiem a Pillingiem przez te lokalne grupy rolnicze w celu zagospodarowania bezproduktywnych gruntów. Miała ona być kontynuowana do Knott End, ale firmie zabrakło pieniędzy. W końcu została otwarta między Garstangiem a Pillingiem w 1870 roku."