• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Blog Rogera Farnwortha

OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
88 0 0
Trams in Provence-Cote d'Azur

Słupek ten obejmuje krótkotrwałą linię tramwajową, która opuściła linię Nice to Digne w Chemin de Fer de Provence w Plan du Var. Podróżowała w górę doliny rzeki Vesubie aż do St. Martin Vesubie. Linia trwała nie dłużej niż 20 lat, ale skutecznie otworzyła dolinę Vesubie dla turystyki i w znacznym stopniu wspomogła gospodarkę rolną. Poniższy wpis został również włączony do historii głównej linii metra Nice to Digne.

https://rogerfarnworth.wordpress.co...subie-revisited-chemins-de-fer-de-provence-64
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
88 0 0
Trams in Provence-Cote d'Azur

Kolejna z linii tramwajowych z Nicei do Digne w pobliżu dworca La Mescla i jechała w górę doliny La Tinee.

https://rogerfarnworth.wordpress.co...tinee-revisited-chemins-de-fer-de-provence-67

Pierwszy raz spojrzałem na ten tramwaj w 2013 roku. Był to tylko krótki blog rozpoznający istnienie linii w dolinie.

https://rogerfarnworth.wordpress.co...fer-de-provence-8-tramway-in-the-tinee-valley

Linia ta miała długość 26,5 km i łączyła wioski w dolinie Tinée z linią Niceo-Digne. Podobnie jak inne linie Tramways Alpes Maritimes (TAM), prąd elektryczny był jednofazowy. Prace inżynieryjne (mosty, tunele) zostały wykonane przez wydział.

Linia została wybudowana w 1911 r. i eksploatacja rozpoczęła się 1 kwietnia 1912 r. Osuwiska wpłynęły na działanie linii w pierwszych miesiącach jej eksploatacji. Pierwotne otwarcie zostało opóźnione od stycznia do kwietnia z powodu osuwisk, a 2 kwietnia kolejne osuwisko dotknęło kilkaset metrów torów i zniszczyło linie energetyczne.

Linia ta przestała działać w 1931 roku.

Dostępne zdjęcia z czasu przejazdu tramwaju są ograniczone i uzupełniane zdjęciami z późniejszych terminów.
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
88 0 0
Trams in Provence-Cote d'Azur

Obecnie czytam książkę napisaną po francusku o tramwajach w Nicei i Lazurowym Wybrzeżu napisaną przez Jose Banaudo. Niestety książka jest dostępna tylko w języku francuskim. Muszę skorzystać z internetowego pakietu tłumaczeniowego, aby zrozumieć książkę, ponieważ mój francuski jest bardzo ograniczony.

Ten wpis oparty jest na książce Jose Banaudo i obejmuje okres pierwszej wojny światowej.

http://rogerfarnworth.com/2018/08/2...first-world-war-chemins-de-fer-de-provence-80
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
88 0 0
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
88 0 0
Trams in Provence-Cote d'Azur

Nowe terytorium dla mnie. Teraz usunięto tramwaj TAM z Pont de Gueydan do Guillaumes w górę Les Gorges de Daluis .......

https://rogerfarnworth.wordpress.co...n-to-guillaumes-chemins-de-fer-de-provence-69

Linia z Le Pont de Gueydan na północ do Guillaumes przebiegała wzdłuż doliny rzeki Var i przebiegała przez Gorges de Daluis.

Marc Andre Dubout, pisząc po francusku, mówi, że linia ta była prawdopodobnie odważną, wilgotną linią o bardzo stromych nachyleniach, licznych tunelach, dwóch niezwykłych mostach. Komentuje on, że jest to najbardziej imponujący tramwaj z turystycznego punktu widzenia z "unikalnymi punktami widzenia i wyjątkowymi krajobrazami".

Jeden z mostów na tej trasie wyróżnia się tym, że jest to jedna z najwcześniejszych żelbetowych konstrukcji łukowych we Francji.
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
88 0 0
Trams in Provence-Cote d'Azur

Dalszy spadek sieci tramwajów miejskich w Nicei nastąpił od końca lat dwudziestych do lat trzydziestych XX wieku. Autobusy stały się politycznie bardziej akceptowalne niż tramwaje. ... To stanowisko jest kontynuacją moich przemyśleń opartych na tłumaczeniu pracy Jose Banaudo z francuskiego na angielski. ...

http://rogerfarnworth.com/2019/10/1...twork-1929-1934-chemins-de-fer-de-provence-86
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
88 0 0
King's Lynn, znowu Wielka Brytania. .........

Jednym z dyrektorów Docks and Harbour Railways w King's Lynn był William Burkitt, lokalny biznesmen, który miał środki, aby zamówić własną lokomotywę od Alfreda Dodmana & Company of Kings Lynn. Lokomotywa nosiła nazwę "Gazela". To jest historia tej lokomotywy. Wciąga pułkownika Stephensa, King's Lynn oraz Shropshire i Montgomery Light Railway w jedną historię!

http://rogerfarnworth.com/2019/07/21/gazelle
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
88 0 0
King's Lynn, znowu Wielka Brytania. .........

Jest wiele więcej do omówienia na temat kolei w i wokół King's Lynn. Ten post daje smak tego, co ma nastąpić we właściwym czasie.

http://rogerfarnworth.com/2019/10/21/early-railway-history-in-kings-lynn

Istnieje znacząca długość Midland i Great Northern Joint Railway, odgałęzienie do Hunstanton, pierwotna długość linii od Gaywood w kierunku Bawsey oraz szereg kamieniołomów i innych linii krótkich, nawet nie biorąc pod uwagę głównej linii w kierunku Ely.

Kiedy czas na to pozwoli. ..............
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
88 0 0
King's Lynn, znowu Wielka Brytania. .........

Kolej Lynn i Fakenham - część 1 ........

Stanowisko to wynika z lektury numeru 30 Dziennika "Archiwum Kolejowego". Zawiera artykuł o lokomotywach zakupionych pierwotnie dla Kolei Kornwalijskiej Minerals. Firma ta dramatycznie przeorganizowała moc napędową i kiedy została przejęta przez GWR, 50% jej pierwotnego zamówienia zwrócono producentowi Sharpowi, Stewartowi z Manchesteru.

Osiem, jeśli lokomotywy te trafiły do kolei Lynn & Fakenham, a ostatecznie do ksiąg Midland & Great Northern Joint Railway.

Ten pierwszy wpis o kolei Lynn & Fakenham koncentruje się na tych lokomotywach. ...

http://rogerfarnworth.com/2019/11/16/the-lynn-and-fakenham-railway-part-1

Chociaż po raz pierwszy pojawiła się w 1840 roku, kolejka Lynn & Fakenham nie została otwarta, na całej swojej długości, aż do 1880 roku. W 1883 r. została wchłonięta przez Koleję Wschodnio-Środkową.

Spojrzenie na historię linii i jej trasę przez wieś Norfolk jest na przyszłość.

O kolei Lynn & Fakenham wspomina się w artykule w czasopiśmie "Railway Archive". Co ciekawe, artykuł ten dotyczy lokomotyw, które zostały początkowo zakupione dla Kornwalijskiej Kolei Mineralnej.
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
88 0 0
Penydarren Tramroad znowu Wielka Brytania. .........

Następny post odnosi się do przejazdu do Penydarren Tramroad. Koncentruje się przede wszystkim na Hucie Plymouth i Kolatoriach, które powstały w wyniku istnienia Tramwaju i późniejszych linii kolejowych w Dolinie Taffa. ...

http://rogerfarnworth.com/2019/11/13/the-plymouth-or-south-duffryn-colliery-in-the-taff-valley

South Duffryn lub Plymouth Colliery, położone na południe od Pentrebach i na północ od Troedyrhiw, zostało otwarte przez Hills Plymouth Company w 1862 roku. Obsługiwana była przez Koleje Doliny Taftu i Penydarren Tramroad. Zostałem poproszony o napisanie tego krótkiego listu, czytając artykuł napisany przez Clive'a Thomasa w Archive Journal z września 2014 roku.

Przedstawiony powyżej obraz przedstawia bocznice kopalniane w obrazie pocztówkowym z początku XX wieku.
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
88 0 0
Westward Ho! znowu Wielka Brytania - część 1. .........

Niezależna linia o szerokości standardowej bez bezpośredniego podłączenia do szerszej sieci. ....... Pierwszy odcinek linii został ukończony w 1901 roku, cała linia została ukończona w 1908 roku. Cały tabor kolejowy i torowy został zarekwirowany w czasie wojny, a kolej zamknięta w 1917 roku. Materiały nigdy nie widziały aktywnej obsługi! ........

http://rogerfarnworth.com/2019/06/04/bideford-westward-ho-and-appledore-railway-part-1-railfile
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
88 0 0
Glasson Dock, znowu Wielka Brytania

Na początku listopada 2019 r. wraz z żoną spędziliśmy tydzień lub dłużej, przebywając w południowo-zachodniej części Lancaster. W tym czasie przeszliśmy przez wiele starego Glasson Dock Branch, który jest teraz drogą rowerową wzdłuż rzeki Lune. Mieliśmy szczęście z pogodą!

Poniższy artykuł opisuje linię i jej historię. .....

http://rogerfarnworth.com/2019/11/27/the-glasson-dock-branch

Glasson Dock znajduje się u ujścia ujścia rzeki Lune na południowy zachód od miasta Lancaster.

Żegluga w górę rzeki Lune do portu w Lancaster nie była łatwa. W 1779 r. Komisja Portu podjęła decyzję o budowie portu na wybrzeżu. Zakupiono teren i w 1782 r. wybudowano molo. Opóźnienia wystąpiły i dopiero w marcu 1787 r. prace zostały zakończone. Po otwarciu dok mógł pomieścić do 25 statków handlowych.

Po upadku Lancaster jako portu, Glasson Dock był na swojej wysokości największym portem na północnym zachodzie, importującym bawełnę, cukier, przyprawy i niewolników z Afryki i Indii. ........ Osada Glasson pozostała stosunkowo niewielka i w XIX wieku odnotowała jedynie niewielki wzrost. Stocznia i Urząd Celny powstały w 1834 r., Strażnica w 1836 r., Kościół w 1840 r., suchy dok w 1841 r. W tym samym czasie wybudowano stocznię i Izbę Celną. Stocznie zajmowały się głównie remontami statków, a nie budową statków.

Nabrzeże zostało podłączone do sieci kolejowej dopiero w 1883 roku.
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
88 0 0
Horwich Locomotive Works in the UK

Przez wiele lat w latach dwudziestych i prawdopodobnie także w latach trzydziestych mój dziadek pracował jako kowal w zakładach Horwich Loco. W rezultacie prace zawsze mnie interesowały. Przez lata nieco smutno było obserwować ich stopniowe pogorszenie i ostateczne zamknięcie.

W listopadzie 2019 roku skończyłem czytać numer 27 czasopisma Archive Archive wydanego przez Black Dwarf Lightmoor Press z Lydney, Gloucestershire.

Z przyjemnością przeczytałem artykuł Jeffa Wellsa w czasopiśmie o wystawie w Manchesterze w 1887 roku. Artykuł ten prezentuje szereg wystaw kolejowych wystawianych na wystawie. Wśród tych eksponatów był „Dot” silnik Beyer Peacock 1 stóp 6 cali o wymiarze 0-4-0T. „Według oficjalnego katalogu Dot został„ specjalnie zaprojektowany do pracy na tramwajach w stoczniach i warsztatach, a także przystosowany do manewrowania zwykłymi wagonami za pomocą liny ogonowej ”. Po wystawie Dot znalazł pracę w zakładach L & YR w Horwich Works, dołączając do dwóch innych Beyer, Peacock 18 w silnikach, Wren i Robin, które przybyły w kwietniu 1887 roku. Takie silniki uznano za niezbędne do transportu materiałów na siedem mil wewnętrznych prac ” kolej żelazna.'

http://rogerfarnworth.com/2019/11/30/horwich-loco-works-18-gauge-railway-part-1

Horwich Locomotive Works "była ostatnią dużą brytyjską robotą kolejową, która została ustanowiona na terenie zielonym. Tradycyjnie istniały bardzo silne powiązania między Lancashire i Yorkshire a Londynem i północno-zachodnimi kolejami, a John Ramsbottom, późno z LNWR został powołany w 1883 r. konsultantem LYR w sprawie planowania Horwich Works. Poparł system transportu wewnętrznego o grubości 18 cali, podobny do tego, który wcześniej instalował w Crewe. Początkowo rozciągał się na 7,5 km, cieszył się dłuższą żywotnością, jako ostatnia zachowana lokomotywa zbudowana dla niego, Wren 'został wycofany z użytku dopiero w 1962 roku. System służył do przenoszenia komponentów wokół prac. ”
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
88 0 0
British Railways in 1948

Przez wiele lat w latach dwudziestych i prawdopodobnie także w latach trzydziestych mój dziadek pracował jako kowal w zakładach Horwich Loco. W rezultacie prace zawsze mnie interesowały. Przez lata nieco smutno było obserwować ich stopniowe pogorszenie i ostateczne zamknięcie.

W listopadzie 2019 roku skończyłem czytać numer 27 czasopisma Archive Archive wydanego przez Black Dwarf Lightmoor Press z Lydney, Gloucestershire.

Z przyjemnością przeczytałem artykuł Jeffa Wellsa w czasopiśmie o wystawie w Manchesterze w 1887 roku. Artykuł ten prezentuje szereg wystaw kolejowych wystawianych na wystawie. Wśród tych eksponatów był „Dot” silnik Beyer Peacock 1 stóp 6 cali o wymiarze 0-4-0T. „Według oficjalnego katalogu Dot został„ specjalnie zaprojektowany do pracy na tramwajach w stoczniach i warsztatach, a także przystosowany do manewrowania zwykłymi wagonami za pomocą liny ogonowej ”. Po wystawie Dot znalazł pracę w zakładach L & YR w Horwich Works, dołączając do dwóch innych Beyer, Peacock 18 w silnikach, Wren i Robin, które przybyły w kwietniu 1887 roku. Takie silniki uznano za niezbędne do transportu materiałów na siedem mil wewnętrznych prac ” kolej żelazna.'

http://rogerfarnworth.com/2019/11/30/horwich-loco-works-18-gauge-railway-part-1

Horwich Locomotive Works "była ostatnią dużą brytyjską robotą kolejową, która została ustanowiona na terenie zielonym. Tradycyjnie istniały bardzo silne powiązania między Lancashire i Yorkshire a Londynem i północno-zachodnimi kolejami, a John Ramsbottom, późno z LNWR został powołany w 1883 r. konsultantem LYR w sprawie planowania Horwich Works. Poparł system transportu wewnętrznego o grubości 18 cali, podobny do tego, który wcześniej instalował w Crewe. Początkowo rozciągał się na 7,5 km, cieszył się dłuższą żywotnością, jako ostatnia zachowana lokomotywa zbudowana dla niego, Wren 'został wycofany z użytku dopiero w 1962 roku. System służył do przenoszenia komponentów wokół prac. ”
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
88 0 0
Unusual Locomotives and Railcars. ...

Na całym świecie różni inżynierowie projektowali pojazdy, które pozornie odpowiadały okolicznościom, z którymi mieli do czynienia.

W całej brytyjskiej sieci kolejowej, a w szczególności na niektórych liniach kolei lekkiej, które powstały po wejściu w życie ustawy o kolei lekkiej z 1896 r., znajdowało się wiele niezwykłych lokomotyw i wagonów.

Niniejszy artykuł skupia się na dwóch lokomotywach - Gazeli i Old Chainey.

http://rogerfarnworth.com/2020/01/02/unusual-small-locomotives-and-railcars-part-1.
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
88 0 0
Unusual Locomotives and Railcars again. ....

Trzy kolejne niezwykłe lokomotywy/samochody szynowe...

Pierwsza z nich to pierwszy wagon Michelin z oponami pneumatycznymi (typ nr 9) w Wielkiej Brytanii. Druga to lokomotywy zaprojektowane do obsługi linii wąskotorowych w The Guinness Factory w Dublinie oraz sprytny pojazd do przebudowy, który pozwolił tym samym lokomotywom na poprawę trakcji również na irlandzkiej nawierzchni standardowej. Trzecim są wagony kolejowe, które były używane przez pułkownika Stephensa na wielu jego Kolejkach Lekkich. ....

http://rogerfarnworth.com/2020/01/03/unusual-locomotives-and-railcars-part-2
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
88 0 0
Lancaster Green Ayre. ......

Lancaster miał trzy stacje kolejowe. Teraz ma tylko jeden. Poniższy artykuł uwzględnia wszystkie trzy stacje, zanim skupi się na stacji Midland w Green Ayre. ...

http://rogerfarnworth.com/2020/02/28/lancaster-green-ayre-railway-station

"Dworzec Lancaster Green Ayre był dawną stacją kolejową Midland w Lancaster i zapewniał połączenia wschód-zachód przez miasto do Morecambe na zachodzie i Yorkshire na wschodzie."