• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Blog Rogera Farnwortha

OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
88 0 0
Part 1

An article by Seymour Glendenning in the July 1906 issue of The Railway Magazine focused on the newly opened Burton & Ashby Light Railway.

The light railway was a 3ft 6in gauge electric tram line supplied with electricity from a diesel generator plant near Swadlincote. The power plant sat alongside the tram depot there.

This is the first of two articles about the line: ......

https://rogerfarnworth.com/2024/10/19/the-burton-and-ashby-light-railway-part-1
 
OP
OP
R

rogerfarnworth

Aktywny użytkownik
Reakcje
88 0 0
LNWR 'Reversible' Steam Trains

In the Railway Magazine, August 1922, an unattributed article about these LNWR units was carried. From 6th February 1922 a 'reversible' or 'push-and-pull' train was in use for working locally between Manchester (Victoria) and Atherton.

Courtesy of Mr. Ashton Davies, MBE, General Superintendent (Northern Division) of the LNWR, The Railway Magazine was able to illustrate and describe the equipment of the train employment:

http://rogerfarnworth.com/2024/10/25/lnwr-reversible-steam-train/