Co więcej ośmielam się wątpić czy ten typ wagonów kiedykolwiek znalazł się na stanie GATX. To ten sam typ wagonu jaki miał udawać polską cysternę produkcji jugosłowiańskiej Jt620. Jednak ma to tyle wspólnego że jest to też cysterna z izolowanym termicznie zbiornikiem i na tym koniec podobieństw. Przede wszystkim cysterna Rivarossi to dawny projekt firmy Jouef i ma on całkowicie odmienną konstrukcję. To opracowanie to cysterna z ramą zespoloną ze zbiornikiem coś jak w stylu konstrukcji Uerdingen. Takie wagony produkowano w fabrykach francuskich i być może belgijskich. Dokładnego typu nie znam. Czy takie wagony pojawiły się w naszym kraju, całkiem możliwe ale nie ma na to potwierdzenia w postaci zdjęć. Do tego na pewno były własnością jakichś francuskich firm. Ja mam model takiego wagonu w malowaniu Nacco SNCB jeszcze firmy Jouef malowanie na zlecenie LS Models. I też mam niemałe wątpliwości co do zgodności z oryginałem.
Kod wymiany 81 dopuszcza do kursowania w ruchu międzynarodowym w ograniczonym zakresie tutaj wagon jest dopuszczony SNCF, CFL, DB i NS. Niemniej Wagony tego typu będąc własnością innych firm n.p. Simotra, Millet, Ermewa mogły się pojawiać w Polsce szczególnie w latach 70-tych I 80-tych kiedy wymiana gospodarcza z krajami zachodnimi była ożywiona pomimo oficjalnej niechęci władz naszego kraju do takich praktyk. No ale cóż brak dowodów w postaci zdjęć.
No, cóż... Model tej cysterny dalej nie daje mi spać.
Faktycznie wygląda na francuza i by się to zgadzało, jeżeli to opracowanie Joef'a.
Najbliżej temu do późnego typu cystern termosów produkcji zakładów HK Porter w Marpent produkcji około 1974-76. (Te zakłady bankrutują w 1976.)
Np: widoczna tutaj w drugim rzędzie z napisem TOTAL.
Źródło zdjęcia:
https://docrail.fr/les-wagons-citerne-a-trois-essieux-pour-le-transport-de-produits-petroliers/
Ale to nie do końca jest to, parę detali się nie zgadza, albo inaczej: jest przedstawiona w sposób bardzo uproszczony. I moim zdaniem najprawdopodobniej ten model może mieszać cechy konstrukcyjne kilku różnych producentów wagonów nie dając się dokładnie przyporządkować. Taki sam problem mam z Tilligwską cysterną Zagkks w skali TT.
W Belgi nie produkowano nowożytnie cystern. Kupowali produkty francuskie, w tym cysterny termosy CFPM/CFMF Balbigny.
Przy czym należy pamiętać, że zakłady Franco-Belge z Raismes leżą we Francji.
Przedstawiony twój model belgijskiej cysterny z kodem wymiany 81, jest moim zdaniem oparty malowaniem na bardziej archaicznym typie cysterny, produkcji zapewne sprzed 1965. Taki kod wymiany na nowoczesnym wagonach fabrycznie osadzonych na Y25 (co przedstawia forma modelu) jest niemal niespotykany.
No i ogólnie powiedziałbym, że cysterny termosy francuskiej produkcji, były dużo powszechniejsze do zobaczenia w Polsce w latach '00 i '10, aniżeli '70 i'80 kiedy to może się przytrafiły.