Witajcie, dzięki za oceny i komentarze
Dzisiaj drugi IK66 z Halle.
Zgadzam się z Wami że jest to jeden z ładniejszych i starannych modeli wydanych przez brekinę.
Mimo wszystko w jednym temacie poszli na łatwiznę, a mianowicie trzy klapy bagażowe z lewej strony, ta cecha jest typowa tylko dla Ikarusa 55.
Najczęściej w ikarusach 66 występowała klapa środkowa, jeżeli autobus był przeznaczony do linii podmiejskich, była klapa 1 i 2 bądź 2 i 3.
W pokazanym wcześniej Ikarusie z Katowic jest tylko trzecia. Jedynym wyjątkiem były autobusy eksportowane na Bliski Wschód gdzie były wszystkie trzy. Na ulice Kuwejtu trafiło 180 szt. tych modeli, w układzie drzwi 3-0-3 bądź 3-0-0.
Autobus wyprzedził swoją epokę, ale trochę mu to zaszkodziło, jeszcze jako wersja turystyczno międzymiastowa czyli 55 możemy mówić o dużym
sukcesie, to jednak w ruchu miejskim na ulicach Budapesztu został przyjęty chłodno, wysoko umieszczona podłoga oraz stosunkowo mała
pojemność pasażerska zdecydowała o modernizacji serii 60/601 i przyczyniła się do powstania Ikarusa 620.
Słabą stroną tego autobusu były silniki które się nie sprawdzały w terenach podgórskich, Czesi montowali do nich silniki tatry, w NRD też często
zdarzały się przekładki na mocniejsze jednostki, a na Bliski Wschód fabrycznie montowano jednostki Saurera.
Pierwsze dwie fotki to; Ikarus z Halle z jedną klapą, oraz "arabski" 66 z trzema klapami i motorem ze Szwajcarii.