• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Autobusy TomekM

OP
OP
Tomek M.

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.213 69 0
Witajcie, dzięki za oceny i komentarze ;)
Dzisiaj drugi IK66 z Halle.
Zgadzam się z Wami że jest to jeden z ładniejszych i starannych modeli wydanych przez brekinę.
Mimo wszystko w jednym temacie poszli na łatwiznę, a mianowicie trzy klapy bagażowe z lewej strony, ta cecha jest typowa tylko dla Ikarusa 55.
Najczęściej w ikarusach 66 występowała klapa środkowa, jeżeli autobus był przeznaczony do linii podmiejskich, była klapa 1 i 2 bądź 2 i 3.
W pokazanym wcześniej Ikarusie z Katowic jest tylko trzecia. Jedynym wyjątkiem były autobusy eksportowane na Bliski Wschód gdzie były wszystkie trzy. Na ulice Kuwejtu trafiło 180 szt. tych modeli, w układzie drzwi 3-0-3 bądź 3-0-0.
Autobus wyprzedził swoją epokę, ale trochę mu to zaszkodziło, jeszcze jako wersja turystyczno międzymiastowa czyli 55 możemy mówić o dużym
sukcesie, to jednak w ruchu miejskim na ulicach Budapesztu został przyjęty chłodno, wysoko umieszczona podłoga oraz stosunkowo mała
pojemność pasażerska zdecydowała o modernizacji serii 60/601 i przyczyniła się do powstania Ikarusa 620.
Słabą stroną tego autobusu były silniki które się nie sprawdzały w terenach podgórskich, Czesi montowali do nich silniki tatry, w NRD też często
zdarzały się przekładki na mocniejsze jednostki, a na Bliski Wschód fabrycznie montowano jednostki Saurera.
Pierwsze dwie fotki to; Ikarus z Halle z jedną klapą, oraz "arabski" 66 z trzema klapami i motorem ze Szwajcarii.
A1.png
A2.jpg
DSC_0778.jpg
DSC_0780.jpg
DSC_0781.jpg
DSC_0783.jpg
DSC_0785.jpg
 
OP
OP
Tomek M.

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.213 69 0
Witajcie, dzięki za oceny i komentarze ;)
Dzisiaj taki rarytasik który musiałem siłą Niemcowi z ebay wyrywać. Model z 2010 roku, polowałem na niego z 10 lat, raz było blisko ale nie wyszło
Limitowana edycja wydana dla sklepu Wischniewski Exklusivmodell.
MB O 530 LE-MU przewoźnika Elite Traffic GmbH z Hamburga, firma ta świadczy usługi dla kilku przewoźników, np Flixbus czy jak w wypadku
tego modelu dla Autokraft z Kilonii.
Jest to najdłuższa (13m) dwuosiowa wersja Citara, więc porównanie z najkrótszym z tej rodziny oraz kilka innych z serii FL.
A1.jpg
A2.jpg
A3.jpg
A4.jpg
A5.jpg
A6.jpg
A7.jpg
DSC_0803.jpg
DSC_0804.jpg
DSC_0807.jpg
 

Pioter234

Aktywny użytkownik
Reakcje
833 0 0
Tomek faktycznie było warto na niego czekać i polować, gratki jeszcze raz że Ci się udało wylicytować :giggle: Taki rarytasik warto mieć w swojej kolekcji :)
I to jest też powód dlaczego szkoda AWM, tylko oni robili takie rarytasy jeśli chodzi o MB Citaro.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Autobusy 23
Autobusy 18
Autobusy 16
Autobusy 9
Autobusy 4

Podobne wątki